Poika kertoi äsken ikävän jutun kaveristaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahamieli

Vieras
Poikani kertoi äsken että hänen eräs eskari kaveri ei ollut pyytänyt häntä synttäreilleen joita hän vietti jo joulukuussa. Tää kaveri oli jakanu kutsut muiden lasten lokeroihin ja sit kun poikani oli huomannut että hän ei saanut kutsua niin tää kaveri oli vaan nauranu. Tää poika oli jättänyt kutsumatta myös yhden tytön.
Jotenkin tuli vaan tosi paha mieli poikani puolesta kun toinen vielä oli nauranut päälle. Asumme pienellä kylällä ja me tunnemme myös tän synttärisankarin vanhemmat. Että hieman laittaa mietityttämään tää touhu...

:heart: Mitäs, jos soittaisit niille vanhemmille. Sen nyt voisin ymmärtää, että saa kutsua vain tietyn määrän, mutta kun vain kaksi jätetään kutsumatta ja nauretaan vielä päälle :ashamed:

Meillä on ainakin tapana kutsua kaikki pojat omalta luokalta juuri tuosta syystä. Meillä oli viimeks pojan synttäreillä kaikki luokan pojat eli siis kaikille aika sopi loistavasti ja kaikki meni hienosti vaikka oman pojan lisäksi oli 15 poikaa juhlimassa. Kaikilta vanhemmilta on tullut pitkin syksyä kovasti kiitoksia :)

Arvasin että tulee taas tälläsiä kommentteja. Mut siis tarkoitin että paha mieli tuli siitä kun tämä poika oli nauranut meidän pojalle. Ja sit myös vähän siitä että meidän poika oli ainut poika ketä hän ei kutsunut synttäreilleen.

Herran jee juhlat ollu jo joulukuussa ja nyt sitä märehditään. Lasten täytyy oppia siihen ettei kaikkia voi kutsua eikä kaikki oo kaikkien kavereita. Opeta lapses oleen tollasten asioitten yläpuolella.

jaa no minä sanon aina että 5 saa kutsua niin on juhlissa parillinen luku ja jokaisella kaveri. En kyllä ala edes kutsumaan koko eskaria. Riittää just hermo 6 vilkkaan lapsen perään katsomaan.

Aikuisten pitäisi ymmärtää, että joko kutsutaan kaikki, tai pari tärkeintä ystävää. Olen pitänyt nyrkkisääntönä, että alle puolet ei saa jäädä kutsumatta.

No sinne synttäreille oli kutsuttu 8 eskarilaista, eli heitä oli siellä 9. Pois oli jätetty yksi tyttö ja yksi poika. Ja siksi tätä pohdin vasta nyt vaikka synttärit oli jo joulukuussa koska poika kertoi vasta äsken tästä.

Itse en ymmärrä tätä nykyajan menoa. Sillon, kun itse olin lapsi, niin ei tasan koko luokkaa kutsuttu eivätkä ei-kutsutut jääneet itkemään sitä vielä kuukausienkin jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aikuisten pitäisi ymmärtää, että joko kutsutaan kaikki, tai pari tärkeintä ystävää. Olen pitänyt nyrkkisääntönä, että alle puolet ei saa jäädä kutsumatta.
Itse olen samaa mieltä. Kyllä se on vielä tän ikäisillä vastuu vanhemmilla, ja heidän kuuluisi opastaa lapsia tässä asiassa.

Mutta jos nyt ajatellaan, että meillä poika piti 7v synttärit tuossa syksyllä. Kutsui kaikki oman luokan pojat (15kpl) ja meillä kotona juhlat pidettiin. Pöytäjärjestelyjä piti tehdä, että kaikki mahtuivat yhtäaikaa pöytään se oli ainut "suuremmin" järjesteltävä asia. Kaikki leikkivät sulassa sovussa ja pinjatakin oli yhtenä ohjelmanumerona josta riitti paljon iloa. Vanhemmat voivat tulla tässä kohti myös hiukan vastaan. Jos juhlat kestää (ainakin meillä) 2 tuntia niin kaipa nyt hyvänen aika sen aikaa "jaksaa" vahtia useampaa lasta.

Tuotanoin. Mielestäni tuossa iässä asiasta päättävät vanhemmat. Vanhempien tulisi olla vastuussa kutsujuhlista eli myös kutsuttavista. Täällä samanmoisella pikkupaikkakunnalla jossa kaikki tuntee toisensa, on kutsut laitettu postitse menemään. Tulee paikalle sitten ketä tulee. Vanhempana huolehditaan myös siitä, ettei muita jätetä ulkopuolelle. Tämä on vain oma mielipiteeni.

Yhteistyössä