poika ei tykkää isäpuolesta???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Miks poika ei tykkää enää avomiehestäni??? reilu vuos ollaan oltu yhdessä. alkuun meni kaikki tosi hyvin ja poika(5v) kiinty mieheen. Nyt poika ei tottele miestä, sanoo vain että hän tottele sitä kenestä hän pitää....

Mitään ei ole sattunu mikä vois selittää kaiken. Mies on kyllä kova komentelemaan.... asettaa välillä liikaa rajoja... niistä olen kyllä hälle sanonu.

mutta nytkö se vasta alkaa se hyljeksiminen?????

Onkohan kyse siitä, että ns. kuherruskuukausi on ohi? Eli uutuudenviehätys on kadonnut, ja isäpuoli ei enää ole pelkästään kiva tyyppi (alussa usein isäpuolet/äitipuolet yrittää touhuta lasten kanssa kaikkea kivaa, tutustuakseen heihin ja voittaakseen luottamuksen) vaan nykyään isäpuoli jo komentaakin.
...minähän en mistään mitään tiedä, mutta tuli vaan tuollainen ajatus mieleen =).
Lisäksi lapsellasi voi olla taas jonkinlainen uhma- ja itsenäistymisvaihe menossa, mikä ilmenee noin. Niitä tuntuu olevan jatkuvasti. Moni ystäväni on sanonut viisivuotiaansa olevan superärsyttävä nykyään :kieh: eli kuuluukohan ikään...kauhulla sitä odotellessa :/ .

Hakee rajojaan ja kokeilee tykkäkö mies hänestä vaikka käyttäytyy huonosti. Osittain varmaankin normaalia uhmaa. Arki astunut myös kuvioihin ollaan jo niin tuttuja että uskalletaan uhmata jne.

:hug: Minä olin itse piru joskus pienenä isäpuolelleni, kunhan alku kohteliaisuus ja vieraanvaraisuus oli mennyt ohi. Ja ainakin adoptioimmeiset puhuvat, että kun lapsi (juuri vähän isompi) alkaa ekoja kertoja kiukuta, se on merkki siitä, että lapsi on alkanut luottaa ettei tämä ihminen hylkää. Ja että tälle voi turvallisesti kiukuta, ei se häviä minnekään. Jaksamista!

Onko isäpuolen kommunikointi pelkkää komentelua? Kehuuko ja kiittääkö poikaa koskaan? Jos vaan komentelee niin kehottaisin ottamaan jalat alle ja juoksemaan pojan kanssa lujaa...

Minä se sopeuduin isäpuoleen vasta muutettuani lapsuuden kotoa pois.. Kuten tossa jo sanottiin millanen isäpuoli on lasta kohtaan (sinun aikana ja ilman sinua?)

Yhteistyössä