Poika ei suostu kakkaamaan pönttöön!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äitee"

Vieras
Meillä on 4.v poika joka on ihan vastikään alkanut kakkaamaan pottaan. En tiedä miksi meni niin kauan että suostui tekemään tarpeensa muualle kuin vaippaan. (itse sanoo että se sattuu jos kakkaa muualle kuin vaippaan). Käy pissalla pöntöllä kuitenkin.

No..tänään poika sitten kakkasi päiväkodissa päikkäreiden aikaan housuun. Kysyin että miten se sinne housuun tuli? Poika siihen että tätit ei antaneet käydä potalla. Poika ei suostu kakkaamaan muualle kuin pottaan.Pöntölle ei suostu. Harmittaa nyt kovasti kun raukka joutui housuun vääntämään. Mikä ihme siinä pöntössä voi niin pelottaa että mieluummin housuun kakkaa?

( en siis tästä päiväkodin henkilökuntaa syytä, isot pojat käy pöntöllä)

Ei ymmärrä ei...

meillä poika rupes käymään pöntöllä kakalla vasta 4,5v. ostin sen pöntön supistajan. sitä pelotti hirveesti että tippuu sinne pönttöön. sit olin siinä sen vieressä pari kertaa kun kakalla ävi nyt uskaltaa jo käydä yksinkin ilman supistajaa..5v on.

[QUOTE="joo";24378149]Mä sanoin meidän muksulle että pönttö-peikolle pitää antaa ruokaa tai se nääntyy,siitä lähtien teki aina sonnan pönttöön.[/QUOTE]Noniin, siinä on sitten yksi tuleva scat-fantasioista aikuisena nauttiva.

Meidän esikoinen oli 5v kun alkoi käymään pöntöllä kakalla, siihen saakka kävi potalla. Sama juttu kakkosen kanssa, sillä erotuksella että nytkun on 5v 3kk, niin käy välillä edelleen potalla, välillä pöntöllä. Enkä tosiaan tiedä mistä johtuu. Jos kakkahätä yllätti kyläreissulla tai kaupassa, niin silloin kävivät kyllä pöntöllä, mut kotona aina potalla 5v asti. Kun taas meidän kuopus nyt 3v4kk tyttö haluaa käydä kakalla pöntöllä ja pissalla käy potalla.

Tuossa teidän tilanteessa antaisin lapsen vaan käydä potalla, kyllä se joskus sinne pöntöllekin oppii. Onko jossain joku laki että yli 3v ei sais potalla käydä? Kakatkoon pottaan jos sinne onnistuu hyvin, haittaako se jotain? No joo ei tarvi sitä pottaa tyhjentää/pestä, ärsytti se välillä itseänikin.

[QUOTE="joo";24378149]Mä sanoin meidän muksulle että pönttö-peikolle pitää antaa ruokaa tai se nääntyy,siitä lähtien teki aina sonnan pönttöön.[/QUOTE]

Heh, tässähän on ideaa. Ja miksei poika voisi pk:ssa käydä potalla? Koton harjoittelisitte vähitellen sitten pöntölle. Älä nyt ainakaan ole vihainen. Ja tarkista ettei kakkaaminen satu, sehän on lääkäriasia.

Yhteistyössä