Poika 9 kk heräilee öisin....

• Viestiketjun aloittaja Äiti85
  • Ensimmäinen viesti
Äiti85
Siis meillä 9kk ikäinen poika joka heräilee yöllä itkeskelemään. Nukahtaa kun saa tutin tai jos käy korjaamassa peittoa päälle tai muuta vastaavaa pientä. Syö edelleen kerran yössä, mutta ei halua muilla heräilykerroillaan maitoa tai siis en sitä edes tarjoa. Poika herää aina samaan aikaan 2 tunnin välein. Onko muilla vastaavaa heräilyä? Mistä voisi johtua? Päivällä on hyväntuulinen ja virkeä. Nukkuu päiväunia 2-3 tuntia ja yöllä 20-07. Syö 5 ateriaa/pv + maidot. Saisiko tätä tapaa kitkettyä millään pois vai pitääkö vain odottaa? Unikoulusta ei varmaan hyötyä, koska poika siis nukahtaa kun hänen luonaan käy.

Täysin sama homma meilläkin. 9kk ikäinen tyttö, joka heräilee öisin. Syö 1-2 kertaa yössä, mutta heräilee siis muutenkin kuin syömään. Yleensä rauhottuu tutin antamisella. Itsekin kaipaisin vinkkejä, miten tämän heräilyn voisi saada pois kitkettyä? Ja heräilyä tapahtuu joinakin öinä useammin, joinakin vähempi.

Myös meillä tyttö 12kk heräilee yöllä. Meillä ei enää tuttia käytössä, mutta se peiton päällelaitto auttaa meilläkin.

Ihan jokaiseen inahdukseen ei aina kannata lähteä vastaamaan, sillä välillä likka jatkaa uniaan ihan omatoimisestikin.

j
Jos kokeilisit jättää tuon yömaidon pois.
Meillä parantui yöunet nyt kun ollaan jätetty pois "nukahtamismaito" ja yömaito.

Nykyään tyytväinen 10kk tyttö, joka nukkuu yöt 20.30-08 :)

Meilläkin 9kk poika heräilee pari kertaa yössä, mutta ei ole moneen kuukauteen enää syönyt öisin. Luulen, että meillä heräily johtuu kävelemään lähtemisestä. Olen ainakin kuullut, että silloin yöt voivat olla vähän levottomampia.

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti85:
Siis meillä 9kk ikäinen poika joka heräilee yöllä itkeskelemään. Nukahtaa kun saa tutin tai jos käy korjaamassa peittoa päälle tai muuta vastaavaa pientä. Syö edelleen kerran yössä, mutta ei halua muilla heräilykerroillaan maitoa tai siis en sitä edes tarjoa. Poika herää aina samaan aikaan 2 tunnin välein. Onko muilla vastaavaa heräilyä? Mistä voisi johtua? Päivällä on hyväntuulinen ja virkeä. Nukkuu päiväunia 2-3 tuntia ja yöllä 20-07. Syö 5 ateriaa/pv + maidot. Saisiko tätä tapaa kitkettyä millään pois vai pitääkö vain odottaa? Unikoulusta ei varmaan hyötyä, koska poika siis nukahtaa kun hänen luonaan käy.
Sama homma, poika 7kk. Esikoinen teki tuota vajaa 2-vuotiaaksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Jos kokeilisit jättää tuon yömaidon pois.
Meillä parantui yöunet nyt kun ollaan jätetty pois "nukahtamismaito" ja yömaito.

Nykyään tyytväinen 10kk tyttö, joka nukkuu yöt 20.30-08 :)
Pidettiin unikoulua pojalle 6 kuisena, koska silloin vielä heräili maidolle ihan jatkuvasti. Saatiin tulokseksi rauhalliset yöt ja yksi syöttö klo 05, josta jatkettiin vielä pari tuntia unia. Oltiin tosi tyytyväisiä tilanteeseen.
Sitten alkoi sairastelukierre ja pojalla ripulia pitkään. Oli syötettävä maitoa yöllä ja aina kun vain mahdollista. Tästä jäi päälle tuo heräily. Maidon annon olen aikeissa lopettaa, mutta pitää tsempata itseä, että jaksaa sitten aamulla 05 herätä päivän puuhiin, koska tuolloin pojan on pakko saada ruokaa, ei enää nukahda millään ja edellisestäkin syönnistä jo 10 tuntia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Meilläkin 9kk poika heräilee pari kertaa yössä, mutta ei ole moneen kuukauteen enää syönyt öisin. Luulen, että meillä heräily johtuu kävelemään lähtemisestä. Olen ainakin kuullut, että silloin yöt voivat olla vähän levottomampia.
Juu, meillä ei opetella vielä kävelemään, mutta ryömii, konttaa ja yrittää nousta. Tämä jatkuu usein illalla sängyssä vielä hetken. Poika onneksi nukahtaa itsekseen, mutta on muutenkin levottomampi kuin ennen.

Olen kanssa kuullut, että juuri tämän ikäiset oppivat paljon ja eivät "malta" jättää oppejaan yöksi.

meillä myös
Ap, meillä tismalleen sama tilanne kun teillä, lapsen ikää ja sairastelukierrettä myöten!! Saatiin viimeinenkin yömaito jäämään pois muutama viikko sitten ja rauhoittui hieman, mutta edelleen heräilee kuvailemallasi tavalla. Itse oon ajatellut, että liittyy tähän ikävaiheeseen enkä jaksa yrittää tehdä asialle mitään. Itseä helpotti niin paljon jo se yömaidon pois jäänti. Toisaalta, jos lapsenne sillä nukkuu aamulla pidempään niin anna vaan maitoa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:
Ap, meillä tismalleen sama tilanne kun teillä, lapsen ikää ja sairastelukierrettä myöten!! Saatiin viimeinenkin yömaito jäämään pois muutama viikko sitten ja rauhoittui hieman, mutta edelleen heräilee kuvailemallasi tavalla. Itse oon ajatellut, että liittyy tähän ikävaiheeseen enkä jaksa yrittää tehdä asialle mitään. Itseä helpotti niin paljon jo se yömaidon pois jäänti. Toisaalta, jos lapsenne sillä nukkuu aamulla pidempään niin anna vaan maitoa.
Ihanaa kun täällä on kohtalotovereita. Tekee paremman mielen jo pelkästään tieto, että tämä on hyvinkin normaalia. :)

vieras
Pikkuisilla on monia kehitysvaiheita menossa, hampaita ja sairastumisia, jotka herättelevät. Ihan normaalia on ja aika "parantaa". Meillä esikoinen alkoi nukkua siten, että herää kerran 2v5kk iässä. Pikkuinen on nyt 1v6kk ja herää 1-3 kertaa. Yösyntien lopetus ei ole uniin vaikuttanut.

Yhteistyössä