Pöhlö kysymys juustokakun leipomisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirahvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirahvi

Vieras
En oo ennen tehny, aattelin tehdä sellasen digestive-keksi-pohjaisen kakun. Eli kun ohjeessa lukee, että vuoka pitää vuorata leivipaperilla, niin pitääkö pelkästään se pohja vai myöskin ne reunat? Mulla sellanen teflon-päällysteinen vuoka jossa on irrotettavat reunat. Auttakaa pliis!

Alkuperäinen kirjoittaja Kata:
Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Paperi laitetaan pohjalle ja irtoreunat vasta sitten kiinni, siten, että paperi jää väliin.

Mä olen leikannu pohjan muotoisen ympyrän, tulee nätimpi. enkä myöskään voitele reunoja.

Mutta sillon se on hankala irrottaa sieltä pohjasta. Liian iso on näppärämpi kiskaista irti, eikä tartte rönkkiä lautaselta leivinpaperin paloja.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Puhutaanko nyt uunissa kypsennettävästä juustokakusta? Aika erikoista nimittäin voidella sellasen hyytelöjuustokakun vuuan reunat...

siis sori:D Teen yleensä paistetettavaa ja silloin voitelen, hyydytettäviä en tosiaan voitele;)

ei ole mitenkään tyhmä kysymys, vaan ihan asiallinen jos et ole koskaan leiponu.

eli mie teen kanssa niin että laitan sen leivinpaperin ensin sen irtopohjan päälle ja sitte napsautan ne reunat kiinni ja revin sen ylimääräsen paperin irti. en myöskään voitele reunoja.

ja miksikö näin? no siksi että en mie ainakaan sitä leivinpaperia sinne pohjan alle jätä kun nostan sen juustokakun tarjoiluastialle ja pystyn helpommin liu'uttamaan sen kakun pois kun se leivinpaperi ei ole just sen pohjan kokonen.

Puhutaanko nyt uunissa kypsennettävästä juustokakusta? Aika erikoista nimittäin voidella sellasen hyytelöjuustokakun vuuan reunat...

Mä tarkotan sellasta ilman uunia tehtävää kakkua. Eli pitääkö siinä laittaa leivinpaperi myös reunoille?

Mä tarkotan sellasta ilman uunia tehtävää kakkua. Eli pitääkö siinä laittaa leivinpaperi myös reunoille?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei tarvii.

Yhteistyössä