Pohdiskelua Clomifeneista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiksiSiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MiksiSiksi

Jäsen
20.06.2007
190
0
16
Nyt on tullu tällainen tilanne eteen ja mietin kuumeisesti että miten homman kanssa häätyis toimia.

Elikkäs meillä tuo raskautuminen ei ole sujunut mitenkään helposti, esikoista yritettiin kaks vuotta, toinen sai alkunsa Clomeilla. Mulle ei mitään sen suurempia tutkimuksia/ seurantoja tehty niiden myötä. Raskaus sai alkunsa toisesta Clomi-kierrosta.

Nyt sais kolmas luvan tullla, tähän asti ollaan "leikitty" enempi ja vähempi tulella, eli käytettty ehkäisyä miten sattuu. Mut raskaaksi en ole siis tullut. Tuo kuopus on nyt neljän vanha, joten edelleenkään en kovin helposti raskaudu kun en miltein neljän vuoden aikana raskautunut ole.

ELIKKÄS... Nyt häätyis saada noita Clomeja aluksi. Me ollaan vaihdettu paikkakuntaa tässä välissä ja en oikein tiedä miten pitäis toimia. Pitääkö sitä lähteä terveyskeskuksen kautta liikenteeseen? Tietääkö kukaan? Ja mitenkähän tuo on... Jos mulle on kerran kirjoitettu Clomeja niin alkaakohan ne nyt tekemään suurempia kokeita tms. asian varmistamiseksi siis että tarvitsen niitä. Sekavaa tekstiä...

Onko kellään ollu vastaavanlaista tilannetta? Jos oltais samalla paikkakunnalla niin tietty marssisin samalle lääkärille joka niitä Clomeja mulle silloin määräs, mutta kun ollaan kaukana siltä paikkakunnalta...

Meillä esikoinen sai alkunsa clomien avulla kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen. Tärppäsi kolmannesta kierrosta. Kolme seuraavaa ovatkin sitten saaneet alkunsa ilman.

Mutta mielestäni voisit kysyä äitiysneuvolasta miten toimia. En usko, että alkavat sen kummemmin tutkia nytkään, koska sinulla on jo lapsia ja toinen tullut ilman "apukeinoja".

Pitänee sit heti elokuun alussa soitella sinne äitiysneuvolaan ja kysellä asiasta. Itseasiassa mulla kyllä kävi tuo jossain vaiheessa mielessä, että sieltä kyllä varmasti sit asiaan vastauksen saisi. :)

Minä tuota kysyin neuvolassa jälkitarkastuksessa aikanaan, pelkäsin joutuvani siihen samaan tutkimusrumbaan uudelleen. Esikoinen sai siis alkunsa Clomi+Tero-kuurilla. Neuvolatäti sanoi, että riittää pelkkä soitto hänelle kun seuraava tulee ajankohtaiseksi, niin neuvolalääkäri sitten yleensä on kirjoittanut kuurin. En toki nyt sitten tiedä, kun olet muuttanut...

Yhteistyössä