Pohdintaa opiskelun aloittamisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Nyt on ruvennut vähän jo jännittää, ensi syksynä aloitan opiskelun!!! Sairaanhoitajaksi (ellen sitten kätilöksi pääse, se olis have nro 1).

Kaikki mietityttää... Miten pärjätään taloudellisesti... Millaisia päiviä pojat joutuu olemaan hoidossa, millaisia koulupäiviä mulla on, saanko luettua tarpeeksi kokeisiin, tehtyä kaikki tehtävät jne. :whistle:

Minkähän verran sitä opintotukea saa? Ja minkä verran saa tienata kuukaudessa, että sen vielä saa?

Olis kiva kuulla muiden opiskelijoiden arjesta ja kaikesta, miten se perheellisenä onnistuu ja sujuu?

Sattuisko täällä olemaan sh/kätilöitä tai niiksi opiskelevia?

Tosi innolla siis opiskelun aloittamista odotan ja motivaatiota tuntuis löytyvän!! Lasken päiviä kesälomaan, jonka jälkeen en töihin enää palaakaan :D

Eihän siinä mitään, jos satut olemaan YH... Koska opintotuen asumislisää ei perheellinen saa, siis ainakaan minä, kun on toi mies ja lapsi. se ois kuitenkin 171e kk, joutuu syksyllä hakemaan YLEISTÄ asumitukea, eli vähemmän saa=( Ja päiväkotiin meneeki sitten se mun opintotuki, taitaa olla korkeekoulu tasolla n.300 vähän alle tai yli, en muista tarkkaan, ku vanhoina hyvinä aikoina tuli myös tuo asumislisä=/

Jos olisin yh opiskelija, niin sais kaikki tuet ja päiväkotiki olis ilmanen...

niin, sanopa muuta, ja kun parilla satkulla paukkuu tulorajat yli niin tulee 600 lasku kelalta=(

Parina vuotena peräkkäin saanu maksella takas=(
Mä otanki siks mieluummin lainan, joutuu maksaa takas kuitenki, parempi keskittyä kunnolla sit kouluun...mä vaan tiedän, että ei se opintolainakaan meinaa oikeen riittää...Jos mä perheellisenä tekisin vielä töitäkin niin milloin mä näkisin mun lasta tai tekisin ees läksyjä...paljon vaikeuksia tässäkin asiassa mutta mulla on kivenkova motivaatio saada paperit parin vuoden sisällä, että pääsis näistä "paskahommista" eroon=)

Yhteistyössä