Pohdintaa nukahtamislääkkeistä, lääkkeistä, joiden on tarkoitus nukuttaa ja allergialääkkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Naa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Naa"

Vieras
Minä olen syönyt elämäni läpi allergialääkkeitä raskaasti, Ataraxia, Clarityn, Aerius, Zyrtec, Heinix, Histec, nimeä, varmaan löytyy. Voiko siinä olla syy, ettei nukahtamislääkkeet ole oikein kunnolla minuun tehonneet. Eikä mikään väsyttävät lääkkeet oikealla tavalla, Mirtsa, Doxal, Seroquel jne. Olen pohtinut tätä aiemminkin.

Mirtazapin ja seroquel oo ennemminki mielialalääkkeitä. Ei niinkään unilääkkeitä. Mites perus tenox, imovane jne?

Niitä käytetään univaikeuksiin, mutta pienemillä annoksilla. Ovat kuitenkin myös mielialalääkkeitä suuremmilla annoksilla käytettynä. Tenox ja imovane eivät kuulu ruokalistaan. Johtui varmaan menneisyyden painosta. Nukahtamislääkkeitä kokeiltiin hetken aikaa, mutta niin lyhyellä kuurilla, ettei addiktiota olisi syntynyt.

Minä käytän mirtatsapiinia mielialalääkkeenä ja aiemmin se auttoi myös nukahtamiseen, osittain nykyäänkin. Nukahtamislääkkeenä söin kerran kuurin Circadinia, joka on siis melatoniinia, jota aivot normaalistikin tuottavat. Sitä ei tosin suositella pitkäaikaiseen käyttöön vaan kuuriluonteisena saattamaan ihmisen normaali nukkumisrytmi kohdalleen. Toisinaan otan nukahtamiseen Opamoxia, joka siis rauhoittava, keskushermostoon vaikuttava lääke. Ei se nukahtamaan saa, mutta auttaa rauhoittumaan ja kyllä se vähän unettaakin.

Yhteistyössä