Pohdintaa lapsiluvusta, lasten ikäerosta yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää kovasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietityttää kovasti

Vieras
Meillä nyt kolme lasta ja ollaan miehen kanssa puhuttu, että entäs jos vielä yksi. Esikoisella ja kakkosella sekä kakkosella ja kolmosella ikäero melkein 4v. Jos nyt nelosta haluttaisiin, niin noin iso ikäero ei tulis kysymykseen, vaan kohta pitäis alkaa yrittämään jos kerta (kolmoselle ja neloselle tulis näin ollen reilu vuosi ikäeroa) muuten saataisiin unohtaa koko haave neljännestä. (tämä sen takia, koska oon aatellut etten enää yli 35v lapsia tekisi)

Raskaudet mulla on kaikki tähän asti sujuneet hyvin (yksi km kakkosen ja kolmosen välissä oli) ja tuo viimeisin synnytyskin oli todella helppo, toivuin tosi nopeasti ja tuntui etten olis synnyttänytkään, ois heti voinu vaikka lenkille lähteä. Yksi hätäsektio on takana, se johtui vauvan sykkeen heikkenemisestä.

Nyt sitten mietityttääkin että minkälaista se elämä olis, jos kaksi nuorimmaista olis reilun vuoden ikäerolla? Isommat on jo nyt omatoimisia, esikoinen tokalla ja kakkonenkin 4v, mutta miten sitä pärjää heidän ja kahden pienen; taaperon ja ihan pikkuisen vauvan kanssa? Kokemuksia kaipailisin, ja lisäksi sekä hyviä että huonoja puolia noin pienestä ikäerosta.

Meillä eka ja tokan väli neljä vuotta. Tokan ja kolmosen viisi vuotta ja kolmosen ja nelosen alle puolitoista vuotta. Ei mitään ongelmaa jos mies ehtii arkeen mukaan. Minä pyöritän kaiken yksin ja voin sanoa että välillä väsyttää kovastikin ja riittämättömyyden tunne valtaa joskus. Mutta silti en vaihtaisi mitään.
Toki se on paljon kohdallasi tulevasta vauvasta kiinni. Jos nukkuu hyvin ja perusterve niin suosittelen.....

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Meillä eka ja tokan väli neljä vuotta. Tokan ja kolmosen viisi vuotta ja kolmosen ja nelosen alle puolitoista vuotta. Ei mitään ongelmaa jos mies ehtii arkeen mukaan. Minä pyöritän kaiken yksin ja voin sanoa että välillä väsyttää kovastikin ja riittämättömyyden tunne valtaa joskus. Mutta silti en vaihtaisi mitään.
Toki se on paljon kohdallasi tulevasta vauvasta kiinni. Jos nukkuu hyvin ja perusterve niin suosittelen.....

Mies on osallistunut kiitettävästi arjen pyöritykseen, hoitanut yösyöttöjä jne. joten uskon osallistuvan jatkossakin.
Etukäteenhän tuota on vaikea tietää, onko tulokas millainen nukkuja, tähän asti kaikki olleet perusterveitä ja nukkuneet yönsä ilman ongelmia.

Yhteistyössä