Pohdin juuri, että..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dd

Vieras
Kylläpäs nuo nykyajan nuoret tekee niin aikaisin lapsia.
ikähaarukkaa 91-94 syntyneet, kunnes tajusin että ittehän olin oikeestaan saman ikäinen kun sain esikoisen (19v.) että ei ne nyt niin nuoria ollekkaan. vuodet vierii vaan niin nopiata. :)

mä en ole saima samaa mieltä, 19v on ammatti alla: jos on opiskellut amiksessa eikä lukiossa.
jos on vakituinen suhde ja puitteet kunnossa. Mielummi tekee nuorena lapset kuin sitten 30 pintaan. :)
on se kiva kun äiti ei ole sitten mikään vanha kurppa kun lapsi on teini-ikäinen.
Minun mielestäni alle 18-vuotias on liian nuori äidiksi.

19v hyvin nuori? no joo olinhan mä nuori,mutten liian nuori, omasta mielestäni on hyvä että lapset on tehty vähän nuoremmalla iällä. ja joo. ammattikorkeatutkinto ja töitä löytyy siltikin. etten oo ns 'tyhmä kotiäiti'.

Heh.
Itse olin aikoinaan 18 kun sain esikoiseni.
Nykyään kun joku päivittelee että "miten aikaisin" minun omat tyttäreni oavt lapsensa saaneet, saan purra kieltäni. Kaikki heistä kun ovat olleet reippaasti yli kahdenkymmenen.

Toisaalta yhden tuollaisen "ompas nuori!" ajatuksen muistan.
Kun yksi lapsistani oli synnyttämässä ja leikkaava kirurgi tuli ennen operaatiota esittäytymään niin sain nielaista kerran jos toisenkin ja ponnistella, että en kysynyt jotta "Antaako äitisi sinun ihan itse koskea teräviin veitsiin?"
Näytti 12-13 -vuotiaalle.
:D

Niinhän se on, että aika kuluu :)
Mä olin joskus päiväkodissa töissä. Sitten ne lapset alko tulla mopolla vastaan. Minä mietin, että voi kamala, miten ne vanhemmat päästää ne mopolla kylille alaikäisenä, eiks ne yhtään mieti...No kohta nää tuli autolla vastaan ja mä suoritin pieniä laskutehtäviä...ei ne sit ollukkaan alaikäisiä, aikaa vaan oli vierähtäny...:ashamed:

Hui! On tuo jotenkin "karmivaa"... Itselläni on -95 syntynyt poika, eikä hänellä ole vielä todellakaan minkäänlaisia valmiuksia hoitaa lasta, kun ei näytä pystyvän hoitamaan omia asioitakaan. Toisekseen, minulla ole MITÄÄN halua ryhtyä mummoksi, kun oma kuopuskin on vasta 5v.

Aika kuluu, kyllä kyllä. Mutta onhan jo tilastollisestikin katsottuna 19v hyvin nuori äidiksi. Tuskin kukaan toivoo oman 19v tyttären vielä saavan lapsia. Harvalla siinä vaiheessa on sekä ammattia että pitkää parisuhdetta (kuten joku viittasi) - saati kokemusta oman elämän hallinnasta ja itsenäisestä elämästä SEKÄ elämästä miehen kanssa.

[QUOTE="vieras";22901170]Hui! On tuo jotenkin "karmivaa"... Itselläni on -95 syntynyt poika, eikä hänellä ole vielä todellakaan minkäänlaisia valmiuksia hoitaa lasta, kun ei näytä pystyvän hoitamaan omia asioitakaan. Toisekseen, minulla ole MITÄÄN halua ryhtyä mummoksi, kun oma kuopuskin on vasta 5v.[/QUOTE]
Eikö 95 syntynyt ole 25 vuotias jo? Aikuinen ainakin pitäisi olla.

[QUOTE="Saima";22901234]Aika kuluu, kyllä kyllä. Mutta onhan jo tilastollisestikin katsottuna 19v hyvin nuori äidiksi. Tuskin kukaan toivoo oman 19v tyttären vielä saavan lapsia. Harvalla siinä vaiheessa on sekä ammattia että pitkää parisuhdetta (kuten joku viittasi) - saati kokemusta oman elämän hallinnasta ja itsenäisestä elämästä SEKÄ elämästä miehen kanssa.[/QUOTE]

Peesi. Omaa elämää kun miettii, niin ehkä joskus 22-23 olisin aikaisintaan voinut kuvitella lasten hankkimista. Tänä päivänä kyllä ihmetyttää nekin, jotka NIIN nuorena lapsia ovat hankkineet. Tietty jos on isovanhemmat sun muut turvaverkot vieressä, niin ehkä sitten. Nyt ajatellen, ilman turvaverkkoja, olen onnellinen, että en siinä vaiheessa hankkinut lasta vaan pääsin elämään elämää hieman vapaammin. Ja tällä en tarkoita biletystä, vaan matkustelua ja yleistä hengausta kavereiden kanssa.

En mäkään tajua että joku tahallaan tekee lapsen tosi nuorena. Sen ymmärrän jos on vahinko eikä halua aborttia.

mikä siinä on niin vaikeeta tajuta? mä olin ollut mieheni kanssa yli 5v yhdessä kun lapsi saatiin ihan tahallaan..

enemmän ihmettelisin niitä 35+ ikäsiä, jotka vuoden sisään muuttaa yhteen ja hankkii lapsia kun nyt niitä on hankittava jos aikoo hankkia...

meillä takana kohta 10 yhteistä vuott, 2 lasta ja ikää 25....

[QUOTE="Saima";22901234]Aika kuluu, kyllä kyllä. Mutta onhan jo tilastollisestikin katsottuna 19v hyvin nuori äidiksi. Tuskin kukaan toivoo oman 19v tyttären vielä saavan lapsia. Harvalla siinä vaiheessa on sekä ammattia että pitkää parisuhdetta (kuten joku viittasi) - saati kokemusta oman elämän hallinnasta ja itsenäisestä elämästä SEKÄ elämästä miehen kanssa.[/QUOTE]

Ainaki oma äitini toivoi. :) Toivoin iteki.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä