Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Pömppömahaiset plussaajat!!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Stella08, post: 10955430, member: 28297"]</p><p>Muina naisina ajattelin, että ihan vaan tästä tempaisen kuulumiset kuin ei mitään taukoa oliskaan ollut...</p><p></p><p>Täällä siis ollaan, edelleen. Lämmin ilo ailahti ja läikkyi sisälläni eilen, kun päivitin reilusti yli viikon tauon jälkeen kuulumiset. </p><p></p><p>Kirjoitin eilen kaikki ennätykseni ylittävän, eli objektiivisesti arvioiden ihan oikeesti PITKÄN sepustuksen mutta ilmeisesti olin kirjoittamistauon selättämisestä turhan tohkeissani koskapa <strong>Auriksen</strong> neuvo tekstin kopioimisesta ei ollut iskostunut tajuntaan ja kas kummaa, kun painoin "Vastaa", koko 2+ ilmoitti olevansa nurin seuraavat 2 tuntia...Hetken kiroilin ja sitten alkoi naurattamaan. </p><p></p><p>(.) Kävin laparoskopiassa ja endoahan siellä oli - kaikkien muiden yllätykseksi paitsi itseni (huom! ) Leikkaavan lääkärin mukaan sitä oli ihan selkeästi mutta ei nyt kuitenkaan "aggressiivisesti". Ilmeisesti enemmänkin "lievähkö/keskiverto", ei siis myöskään "lievä". Hehe, siinäpä tarkka tasoluokitus. Toinen munis oli muuten oikein huolella liimaantunut ihan vääriin sisäelimiin ja se saatiin irrotettua. Saa siis nähdä, josko seuraavissa ivf:ssä toisen muniksen punktiointi muuttuisi vähemmän kovia otteita vaativaksi harjoitukseksi...Nimim. muistissa on kun kaikki biologista lähtien painavat mahaani, jotta punktioneula saataisiin oikeaan kulmaan. Nojoo. Leikkauksesta olen jo toipunut fyysesti aika ok, henkisesti olen luonnollisesti ihan saman vuoristoradan kyydissä kuin ennenkin, ehkä nyt sentään vähän jo maan pinnan yläpuolella. </p><p></p><p>Lapasta vielä sen verran, että kun ilmoitin tietysti klinkalle sähköpostilla, että by the way, lapassa löytyi endoa ja se on nyt poistettu (lievällä näpäytys-sävyllä, pakko myöntää - sen verran epäileviä kommentteja tästä itse-diagnosoimastani endosta olin saanut...), niin vastaus oli aika neutri: <em>ei kuulemma vaikuta ivf:ien onnistumiseen vaikka endoa olisikin, mutta sen poistaminen on toki hyvä juttu ja on kuulemma mahdollista, että endon poistaminen saattaa joissakin tapauksissa lisätä luomu-onnistumisen mahdollisuuksia. </em> Hmm... En jaksa käsittää miksi endo ei vaikuttaisi ivf:n onnistumismahdollisuuksiin jos se kerran vaikuttaa luomuraskauksiin (siis oikeesti, eihän tossa väitteessä ole logiikkaa paitsi <strong>jos</strong> lähdetään siitä, että endon <strong>ainoa</strong> lapsettomuutta aiheuttava oire/vaiva olisi se, että se tekee mahdottomaksi munasolun/siittiön kohtaamisen ja/tai alkion siirtymisen kohtuun), mutta en tietenkään viitsinyt alkaa väittelemään asiasta, varsinkaan meilitse. Vähän silti tuli (taas) sellainen olo, että jaahas: millään mahdollisilla minuun, siis vain minuun, liittyvillä erityisseikoilla ei siis sinänsä näytä olevan hoitoja ja hoitokaavoja tehdessä niinkään väliä <strong>koska</strong> suurin osa pareista saa kaipaamansa avun näistä hoidoista ihan perussetillä, joten kyllä se tepsii jossain vaiheessa minuunkin - - - hormoneja piikkiin ja vatsanahkaan vaan, sitten solut yhdessä maljaan ja siitä ineen ja se on sitten herran haltuun! Ja jos ei tärppää hyvien alkioiden siirronkaan jälkeen, niin se on sitten "selittämätöntä" miksi ei. Tiedetään: "Ei":n selityksenä tarjotaan standardivastauksena, että 50% ongelmista johtuu alkioista, 50% naisesta. Mutta jotenkin tuo jälkimmäinen 50% tunnutaan unohtavan niin kauan kuin soluja saadaan punktioitua/roiskittua pieneen purkkiin! Vähän katkeroituneen kuuloista, mutta siltä välillä tuntuu. Mua kun on alkanut kiinnostaa enemmänkin se, mistä tietyt asiat johtuvat, eikä niinkään se "fakta" että mulla on ilmeisen huono lääkevaste, kun valtavillakaan hormonimäärillä ei ole saatu aikaan enempää hyviä soluja (1.IVF: 15 rakkulaa, 9 solua, 4 normi-hed, jotka siis kaikki jo siirretty, 2. IVF: 10 rakkulaa, 7 solua, 3 normi-hed, joista siis 2 surullisen kuuluisaa blastoa ja yksi 4 päivään pysähtynyt morula, jota ei pakastettu pysähtymisen takia) Olisi esim. kiinnostavaa, onko endo voinut vaikuttaa hormonivasteeseen ja/tai munasolujen laatuun, vaikuttaako se vielä pitkään (vaikka se on nyt poistettu) ja voinko ihan oikeasti (kuten ulkomaiset kirjat ja nettisaitit väittävät) esim. ruokavaliolla vaikuttaa a) endoon (eli varmistaa ettei sitä tulisi uudestaan) b) munasolujeni laatuun. Nojoo, eiköhän tämä nyt riitä. Ymmärrettävistä syistä ajatukset ovat pyörineet nyt viime viikot endossa, sallinette anteeksi! </p><p></p><p>Joka tapauksessa: halusin tulla kertomaan, että I'm back, koska kaipasin teitä liikaa. Lisäksi halusin tulla kertomaan ja tunnustamaan, että pahimman masennuksen aalloissa löysin itsestäni <strong>Marlin</strong> huonoimpien ystävien vikaa: tässä taisi käydä vähän niin, että opin kyllä jakamaan kanssanne täällä suruja mutta en sitten viime pettymyksen hetkellä ja sen jälkeen kestänytkään niitä muiden iloja. Osasin kyllä iloita teidän puolestanne ihan aidosti jollakin tasolla, lempeästi kadehtien, mutta jokaisen plussanneen onnea ajatellessani oma suonsilmä tuntui jokaisella henkäyksellä entistä syvemmältä ja kylmemmältä. Niin kauan kuin itse oli ktt, muiden plussat olivat ehkä maailman ihanimpia ja muiden negat vastaavasti todella suuria pettymyksiä. Mutta kun yhtenä keväisenä aamuna olin enää vp (v*tutuspäivä), en jotenkin salamaniskusta pystynytkään enää käsittelemään sitä, että minä tosiaan olin se, joka en edelleekään onnistunut mutta nyt nuo tutut muut ystävät saivat siirtyä seuraavaan vaiheeseen... En tietenkään toivonut kenellekään negaa mutta jotenkin käänteisesti se oma nega tuntui vaan koko ajan vieläkin onnettomammalta. Ymmärrätte kyllä. </p><p></p><p>Niin tai näin, täällä ollaan. Ei ehkä ihan niin aktiivisesti kuin ktt aikoina, mutta silti. Jännitän ihan sydän sykkyrällä <strong>vappiksen</strong> ja <strong>Kurren</strong> testauksia! </p><p></p><p>Tänään muuten tuli tapailtua sitä Vappiksen aiva mahtavaa Moniquen lähdetyslaulua kotona peilin ääressä vessassa kun aloin etsiskelemään pikkuhousun suojia. Ja kuulkaa: sen verran siinä laulussa jotain taikaa oli, että sain aikaan omaan päähäni sellaisen ihmeellisen ja täysin epärealistisen toiveen, että mitäs jos mulla ei menkat nyt alkaisikaan...Että jospa kuitenkin sen lapan ja kaikkien niiden opiaattien höyryissä olisi käynyt luomuihme... Ja sitten ryntäsin pikkuhousut nilkoissa vessasta pari askelta ulos keittiöön kalenterille ja aloin laskemaan, että hetkinen, mikäs kierronpäivä mulla nyt oikein on (koska en oikeasti ollut ihan perillä, go figure that !!!!! Noh, se oli siis kp 24/27) Miehen ilme eteisestä (suora näky keittiöön) oli näkemisen arvoinen... Oikeasti (ja ihan realistisesti, koska Moniquen terveisiä tippuu tippuu tipetipetippuu) odotan tietysti häntä saapuvaksi tulevana viikonloppuna seurakseni todistamaan kun Leijonat voittavat mutta halusin silti kertoa tämän pienen tarinan todisteena siitä, että kyllä täältä pohjamudista noustaan, hitaasti mutta varmasti. Ja <strong>Ulpu</strong>, kun syksy tulee, on meidän aikamme. </p><p></p><p>Halauksin</p><p>Stella</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Stella08, post: 10955430, member: 28297"] Muina naisina ajattelin, että ihan vaan tästä tempaisen kuulumiset kuin ei mitään taukoa oliskaan ollut... Täällä siis ollaan, edelleen. Lämmin ilo ailahti ja läikkyi sisälläni eilen, kun päivitin reilusti yli viikon tauon jälkeen kuulumiset. Kirjoitin eilen kaikki ennätykseni ylittävän, eli objektiivisesti arvioiden ihan oikeesti PITKÄN sepustuksen mutta ilmeisesti olin kirjoittamistauon selättämisestä turhan tohkeissani koskapa [b]Auriksen[/b] neuvo tekstin kopioimisesta ei ollut iskostunut tajuntaan ja kas kummaa, kun painoin "Vastaa", koko 2+ ilmoitti olevansa nurin seuraavat 2 tuntia...Hetken kiroilin ja sitten alkoi naurattamaan. (.) Kävin laparoskopiassa ja endoahan siellä oli - kaikkien muiden yllätykseksi paitsi itseni (huom! ) Leikkaavan lääkärin mukaan sitä oli ihan selkeästi mutta ei nyt kuitenkaan "aggressiivisesti". Ilmeisesti enemmänkin "lievähkö/keskiverto", ei siis myöskään "lievä". Hehe, siinäpä tarkka tasoluokitus. Toinen munis oli muuten oikein huolella liimaantunut ihan vääriin sisäelimiin ja se saatiin irrotettua. Saa siis nähdä, josko seuraavissa ivf:ssä toisen muniksen punktiointi muuttuisi vähemmän kovia otteita vaativaksi harjoitukseksi...Nimim. muistissa on kun kaikki biologista lähtien painavat mahaani, jotta punktioneula saataisiin oikeaan kulmaan. Nojoo. Leikkauksesta olen jo toipunut fyysesti aika ok, henkisesti olen luonnollisesti ihan saman vuoristoradan kyydissä kuin ennenkin, ehkä nyt sentään vähän jo maan pinnan yläpuolella. Lapasta vielä sen verran, että kun ilmoitin tietysti klinkalle sähköpostilla, että by the way, lapassa löytyi endoa ja se on nyt poistettu (lievällä näpäytys-sävyllä, pakko myöntää - sen verran epäileviä kommentteja tästä itse-diagnosoimastani endosta olin saanut...), niin vastaus oli aika neutri: [i]ei kuulemma vaikuta ivf:ien onnistumiseen vaikka endoa olisikin, mutta sen poistaminen on toki hyvä juttu ja on kuulemma mahdollista, että endon poistaminen saattaa joissakin tapauksissa lisätä luomu-onnistumisen mahdollisuuksia. [/i] Hmm... En jaksa käsittää miksi endo ei vaikuttaisi ivf:n onnistumismahdollisuuksiin jos se kerran vaikuttaa luomuraskauksiin (siis oikeesti, eihän tossa väitteessä ole logiikkaa paitsi [b]jos[/b] lähdetään siitä, että endon [b]ainoa[/b] lapsettomuutta aiheuttava oire/vaiva olisi se, että se tekee mahdottomaksi munasolun/siittiön kohtaamisen ja/tai alkion siirtymisen kohtuun), mutta en tietenkään viitsinyt alkaa väittelemään asiasta, varsinkaan meilitse. Vähän silti tuli (taas) sellainen olo, että jaahas: millään mahdollisilla minuun, siis vain minuun, liittyvillä erityisseikoilla ei siis sinänsä näytä olevan hoitoja ja hoitokaavoja tehdessä niinkään väliä [b]koska[/b] suurin osa pareista saa kaipaamansa avun näistä hoidoista ihan perussetillä, joten kyllä se tepsii jossain vaiheessa minuunkin - - - hormoneja piikkiin ja vatsanahkaan vaan, sitten solut yhdessä maljaan ja siitä ineen ja se on sitten herran haltuun! Ja jos ei tärppää hyvien alkioiden siirronkaan jälkeen, niin se on sitten "selittämätöntä" miksi ei. Tiedetään: "Ei":n selityksenä tarjotaan standardivastauksena, että 50% ongelmista johtuu alkioista, 50% naisesta. Mutta jotenkin tuo jälkimmäinen 50% tunnutaan unohtavan niin kauan kuin soluja saadaan punktioitua/roiskittua pieneen purkkiin! Vähän katkeroituneen kuuloista, mutta siltä välillä tuntuu. Mua kun on alkanut kiinnostaa enemmänkin se, mistä tietyt asiat johtuvat, eikä niinkään se "fakta" että mulla on ilmeisen huono lääkevaste, kun valtavillakaan hormonimäärillä ei ole saatu aikaan enempää hyviä soluja (1.IVF: 15 rakkulaa, 9 solua, 4 normi-hed, jotka siis kaikki jo siirretty, 2. IVF: 10 rakkulaa, 7 solua, 3 normi-hed, joista siis 2 surullisen kuuluisaa blastoa ja yksi 4 päivään pysähtynyt morula, jota ei pakastettu pysähtymisen takia) Olisi esim. kiinnostavaa, onko endo voinut vaikuttaa hormonivasteeseen ja/tai munasolujen laatuun, vaikuttaako se vielä pitkään (vaikka se on nyt poistettu) ja voinko ihan oikeasti (kuten ulkomaiset kirjat ja nettisaitit väittävät) esim. ruokavaliolla vaikuttaa a) endoon (eli varmistaa ettei sitä tulisi uudestaan) b) munasolujeni laatuun. Nojoo, eiköhän tämä nyt riitä. Ymmärrettävistä syistä ajatukset ovat pyörineet nyt viime viikot endossa, sallinette anteeksi! Joka tapauksessa: halusin tulla kertomaan, että I'm back, koska kaipasin teitä liikaa. Lisäksi halusin tulla kertomaan ja tunnustamaan, että pahimman masennuksen aalloissa löysin itsestäni [b]Marlin[/b] huonoimpien ystävien vikaa: tässä taisi käydä vähän niin, että opin kyllä jakamaan kanssanne täällä suruja mutta en sitten viime pettymyksen hetkellä ja sen jälkeen kestänytkään niitä muiden iloja. Osasin kyllä iloita teidän puolestanne ihan aidosti jollakin tasolla, lempeästi kadehtien, mutta jokaisen plussanneen onnea ajatellessani oma suonsilmä tuntui jokaisella henkäyksellä entistä syvemmältä ja kylmemmältä. Niin kauan kuin itse oli ktt, muiden plussat olivat ehkä maailman ihanimpia ja muiden negat vastaavasti todella suuria pettymyksiä. Mutta kun yhtenä keväisenä aamuna olin enää vp (v*tutuspäivä), en jotenkin salamaniskusta pystynytkään enää käsittelemään sitä, että minä tosiaan olin se, joka en edelleekään onnistunut mutta nyt nuo tutut muut ystävät saivat siirtyä seuraavaan vaiheeseen... En tietenkään toivonut kenellekään negaa mutta jotenkin käänteisesti se oma nega tuntui vaan koko ajan vieläkin onnettomammalta. Ymmärrätte kyllä. Niin tai näin, täällä ollaan. Ei ehkä ihan niin aktiivisesti kuin ktt aikoina, mutta silti. Jännitän ihan sydän sykkyrällä [b]vappiksen[/b] ja [b]Kurren[/b] testauksia! Tänään muuten tuli tapailtua sitä Vappiksen aiva mahtavaa Moniquen lähdetyslaulua kotona peilin ääressä vessassa kun aloin etsiskelemään pikkuhousun suojia. Ja kuulkaa: sen verran siinä laulussa jotain taikaa oli, että sain aikaan omaan päähäni sellaisen ihmeellisen ja täysin epärealistisen toiveen, että mitäs jos mulla ei menkat nyt alkaisikaan...Että jospa kuitenkin sen lapan ja kaikkien niiden opiaattien höyryissä olisi käynyt luomuihme... Ja sitten ryntäsin pikkuhousut nilkoissa vessasta pari askelta ulos keittiöön kalenterille ja aloin laskemaan, että hetkinen, mikäs kierronpäivä mulla nyt oikein on (koska en oikeasti ollut ihan perillä, go figure that !!!!! Noh, se oli siis kp 24/27) Miehen ilme eteisestä (suora näky keittiöön) oli näkemisen arvoinen... Oikeasti (ja ihan realistisesti, koska Moniquen terveisiä tippuu tippuu tipetipetippuu) odotan tietysti häntä saapuvaksi tulevana viikonloppuna seurakseni todistamaan kun Leijonat voittavat mutta halusin silti kertoa tämän pienen tarinan todisteena siitä, että kyllä täältä pohjamudista noustaan, hitaasti mutta varmasti. Ja [b]Ulpu[/b], kun syksy tulee, on meidän aikamme. Halauksin Stella [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Järjestä seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan: 9 9 4
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Heippa kumman valitsisit
7 min sitten
9MM.
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Roope Bob Tikkanen, eliitti-psykiatri sai elinkautisen
36 min sitten
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Irak aikoo sallia avioliitot 9v tyttöjen kanssa
39 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Ei tänäänkään tuulivoimaa...
40 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
"Hyökkäykset juutalaisia jalkapallofaneja vastaan Amsterdamissa suunniteltiin etukäteen ja niitä koordinoitiin WhatsAppin ja Telegramin avulla."
49 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Ruotsissa lapset tappavat toisia lapsia, maassa tapahtuu räjähdyksiä ja rikollisuus uhkaa yhteiskuntajärjestelmää"
54 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Suomen ei misään nimessä pidä maksaa yhteisvelalla muiden EU-maiden puolustusta, jokainen hoitakoon oman tonttinsa!
Tänään 13:51
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
"Irak aikoo sallia avioliitot 9-vuotiaiden tyttöjen kanssa. Muutos kieltäisi myös naisilta oikeuden avioeroon, perintöön ja lasten huoltajuuteen."
Tänään 13:46
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Eilen 09:33
Luettu: 375
Aihe vapaa
2.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Tänään 02:04
Luettu: 334
Aihe vapaa
3.
Isänpäivän kunniaksi lista historian suurimmista spermalingoista. Olkaa hyvät ja paheksukaa taas faktoille te 2 tiettyä naista😅
Started by vierailija
Eilen 10:04
Luettu: 248
Aihe vapaa
4.
Melanian syvä inho ja vastenmielisyys Donald Trumpia kohtaan paljastui videolta. Hän sylkäisi teatraalisesti molempien halausten jälkeen! Katsokaa
Started by vierailija
Eilen 08:12
Luettu: 232
Aihe vapaa
5.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Tänään 07:59
Luettu: 187
Aihe vapaa
6.
Ten points (10) sinulle Mikke Jungner 🎯 Täyttä asiaa 👍
Started by vierailija
Eilen 15:10
Luettu: 170
Aihe vapaa
7.
Donald Trump löi Putelle luun kurkkuun
Started by vierailija
Tänään 10:31
Luettu: 166
Aihe vapaa
8.
"Noin 45–50 prosenttia Vantaan vangeista on ulkomaalaisia, ja vuosittain laitoksessa on noin kuuttakymmentä eri kansalaisuutta."
Started by vierailija
Eilen 19:40
Luettu: 166
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Perjantain tiskoteekki!
Latest: 9MM.
2 min sitten
Aihe vapaa
3.
Miksi tukisit enää tätä fasistista järjestelmää? Lopettakaa.
4 min sitten
Aihe vapaa
4.
Onnenarpa ja Janne Antin
4 min sitten
Aihe vapaa
5.
Heippa kumman valitsisit
Latest: 9MM.
7 min sitten
Aihe vapaa
6.
Roope Bob Tikkanen, eliitti-psykiatri sai elinkautisen
16 min sitten
Aihe vapaa
7.
"Marinin hallituksen sote-ratkaisu tuhoaa sen vähän mitä Suomen valtiontaloudesta on jäljellä"
17 min sitten
Aihe vapaa
8.
"Ruotsissa lapset tappavat toisia lapsia, maassa tapahtuu räjähdyksiä ja rikollisuus uhkaa yhteiskuntajärjestelmää"
37 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
Pömppömahaiset plussaajat!!
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu