PMS-oireet vs. alkuraskaus

Mulla ainakin alkaa PMS-oireilut n. viikko ennen kuukautisia eli samaan aikaan kun ensioireet raskaudessa alkaa joillakin näkymään. Miten nää erottaa toisistaan? Plussaa odotellessa...

Kipuilu alavatsalla ollut erilaisen tuntuista, enemmän keskellä ja laajemmalla alueella tuntuvaa nipistelyä ja vihlontaa, mut mun mielestä omat kuukautiskivut alkaa tuntumaan aikasintaan vasta pari päivää ennen menkkoja. 🤔 Myös normaalisti PMS pistää mut syömään kuin hevonen ja nyt ois varmaan tasan sama paitsi et ajatus mistä tahansa ruoasta äklöttää. Oon myös _aivan v*tun psyko_ ollut muutaman päivän et tavaroitakin lennellyt vaikka normaalisti saa jotenkin kontrolloitua tota käytöstään..

vierailija
Moi, samantyylisiä oireitahan noi, mutta itsellä alkoi raskausoireet (vko5 yms?) aivan hirveillä rintakivuilla 😅 siis rinnat turpos ja oli todella kipeät, oli sen verran erilainen ja voimakas se tuntemus, että totesin raskausoireiksi, mitä sitten olivatkin.

vierailija
Itsellä oli molemmissa ihan täysin samat oireet kuin pms, ei mitään eroa. Siksi olikin valtava yllätys esikoisen kohdalla kun pari vuotta yritetty ja sitten yhdellä kerralla kun jo odotin kuukautisia alkavaksi (ja olin jopa juhlimassa ja juomassa) niin ei kuukautiset tulleetkaan.. Toisen kohdalla myös ihan samat oireet kuin ennen kuukautisia, mutta joku epäilys oli sillä kertaa kuitenkin (jota en ottanut ihan todesta koska olin esikoisen yrityksen aikana useasti kokenut aavisteluja). Eli summa summarun, ei mitään eroa paitsi kaksi viivaa testissä :D

Täällä kans tässä raskaudessa samanlaisia oireita kuin pms, ehkä hieman voimakkaampia tunteiden purkauksia (tai itkukohtauksia) kuin normaalisti. Se mistä epäilin vahvasti raskautta oli tisseissä kipu sivuilla kun menin rappuset alas kun sellaista en muista kokeneeni ennen menkkoja

Mulla edellisessä raskaudessa oli myös aika samanlaista oiretta kuin PMS, mutta poikkeavaa oli tajuton lamauttava väsymys Sekä itkuherkkyys jotka alkoivat jo ennen kuin tein raskaustestin eli todella nopeasti kiinnittymisen jälkeen. Oli myös huimausta.

Yhteistyössä