PMS-oireet!! Mistä apu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Menkkamonsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa, että kellään muulla ei ole tätä ongelmaa!! Sen verran kamalaa on ettei toivois vihamiehelleenkään. Mies ja lapset saa kuulla kunniansa pienimmästäkin syystä ja ilman syytäkin... Ja samassa hetkessä itsellä huono omatunto.

Kyselin täällä ihan samaa pari viikkoo sitten, mutta kukaan muu ei kärsi vissiin vastaavasta, vain me kaksi. Mulla kans on niin pinna tiukalla tiettyyn aikaan kuusta, itellä sellanen repivä tunne sisällä ettei pysty hillitseen...Aijon lopettaa pillerit ja mietin vaan paheneeko vai paraneeko pms oireet sen jälkeen...

Täällä kanssa-suunnilleen joka kuukausi ennen menkkoja oon eroamassa, muuttamassa suunnilleen kuuhun ym. Ihan kaikki ärsyttää raivostuttaa ja itkettää...

Mulla vielä endometrioosi, selkäkivut on ihan hirveet ennenkuin vuoto alkaa-nukun huonosti, eikä se lisää henkistä jaksamista yhtään...

Kohta kai alkaa vaihdevuodetkin... Ihanaa naisen elämää, jospa laastari p.ersiissä auttaisi:(

No en kärsi -enää.

Aloin syömään lääkärin määräyksestä e-pillereitä pms-oireisiin. Syön kaksi-kolme laattaa putkeen ja sitten pidän viikon tauon. Hyvion on auttanut, nykyään olen AIVAN KUIN ERI IHMINEN!!!

Vielä viime keväänä olin 'normaali' vain viikon kuukaudessa. Menkat kesti viikon, sen jälkeen viikon olin normi olotilassa ja sitten kaks viikkoa oli yhtä vuoristorataa. Räjähtelin, hermosin, itkin, nauroin. Ihan sekaisin...

Ainut huonopuoli noissa e-pillereissä on, että ne vähentää lievästi seksuaalista halukkuutta... Nyttemmin, kun tuota pillerimerkkiä oon syöny puolivuotta, niin tuokin sivuoire on lieventynyt ja seksi kiinnostaa jo lähes yhtäpaljon, kuin joskus ennen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Noita:
mulle määrättiin keltarauhashormonia. lääkäri sanoi että kuulemma lääkityksenä käytetään myös mielialalääkkeitä. en noita halunnut. :)

Ja se on auttanut? Ei muuta kun lekuriin sitten, tuntuu vaan siltä, että pitäishän tässä aikuisen ihmisen pystyä itsensä hillitsemään, mutta kun ei. Pahenee vaan kerta kerralta ja mun ah, niin pitkäpinnainen mieskin on jo alkanu huomauttelemaan...

Yhteistyössä