Pms-oireet ja hormonitasojen mittaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen reilu 30v nainen ja raskauksien jälkeen pms-oireet alkaneet vaivata. Udeita päiviä ennen menkkoja olo on kamala. Haluaisin käydä mittauttamassa hormoniarvoja yksityisessä labrassa mutta siellå eivät tienneet mitä arvoja pitäisi ottaa ja mihin aikaan kierrosta. Onko kukaan käynyt ottamassa hormonitestejä ja mitä ne ovat? Pitäisi varmaan jollakin lääkärillä käydä, varmaankin gynekologit osaisivat aiheesta neuvoa. Olen miettinyt ettå minulla varmaan jokin hornonitaso on joko liian alhainen tai korkea kun oireet ovat niin voimakkaat..

Minulla on kanssa pms oireet tosi pahat ennen menkkoja ja juttelin et voisiko hormooni taso olla alhainen. Lääkäri ja ehkäisyneuvolan terkkari sano et ei niitä oikein mitata, mutta esim. Yhdistelmä ehkäisy pillereillä voisi saada tasoa tasaiseksi Kun itsellä ollu hormooni ehkäisyn kanssa tosi pahat pms oireet niin katto hoitaja et mikä on ollu ja paljo ollu mitäkin hormooneita pillereissä.

Mutta itsellä on synnytyksen jälkeinenmasennus johon olen saanut keskustelu apua ja lääkkeen ja nyt masennuksesta on reilu vuosi nii nyt olo on hyvä, kun on hoidossa ja päässyt työ elämää.

Minullekin sanoi lääkäri että niitä on vaikeata mitata..
Olen googlettanut niin ihmiset on käyneet mittauttamassa hormoniarvoja ja saanet sen perusteella lääkityksen.. missään vaan en ole törmännyt siihen, mikä verikokeen nimi on, ja pitääkö useamman kerran mittauttaa kierron aikana.
kilpparit on mitattu, ne oli suunnilleen ok onneksi..

Yhteistyössä