Plussasin, mutta mitä tekisin näille kiloille

Hei

Viime viikolla löytyi rivi viivoja testistä =)

Nyt ryhdyin miettimään tätä ylipainoa. Kiloja on liikaa 10-12kg... tämä on sikäli masentavaa, että ne ovat jäänteitä ekalta raskaudelta ja oikeita "sit ku..."-kiloja. Keväällä jo laihdutin 7kg pois ja olin niin tyytyväinen, mutta kesällä söin ne takaisin. Miten hitossa ne sieltä aina hiipii...?

No, nyt rupesin miettimään,että onkohan tätä painoa liikaa raskauden kannalta? Että pitäisiköhän laihduttaa ainakin 5kg pois???

Onko kellään kokemuksia kiloista ja raskaudesta ja millaisia ohjeita saitte neuvolassa? En kestä, jos neuvolassa nipotetaan sitten joka kerta tästä asiasta... se on jo tarpeeksi iso taakka muutenkin.
 
Voithan olla raskauden aikana vain varovainen sen suhteen mitä syöt. Jos ylipainoa on, niin jätä pois kaikki karkit, pullat ym. herkut. Älä varsinaisesti laihduta, ylimääräisiä kiloja palaa huomaamatta karkkilakolla ja paino ei nouse eli ns. tasapainoilet entisen painon kanssa.
Mä olen kanssa raskaana viikolla 11+5, ja paino ei ole nyt raskauden aikana noussut, mikä on ollut tavoitteeni. Syön terveellisesti ja paljon, mutten herkkuja. Nälkä ei ole päässyt yllättämään. Mulla kanssa on muutama ylim. kilo raskauden alkaessa ja suunnitelmanani on saada vain 10kg tämän raskauden aikana lisää, mutta niin että vauva kasvaa normaalisti ja turvallisesti. Ruuasta en tingi, vain herkuista.
Tsemppiä odotukseen.
 
Juu, ei saa laihduttaa raskaana ollessa, mutta saa syödä viisaasti. Eli miekin kehottaisin vaan jättämään kaikki herkut pois ja tekemään vaikka kävelylenkkejä...
Itellä kaks raskautta takana, ekasta tuli kiloja vajaat 5, toisesta ei yhtään!
Neuvolassa kannustivat terveelliseen syömiseen... Eli ei mitään: syöt kahden edestä tyyliä.
 
Henkilökohtaisesti jälkiviisaana sanoisin... et omalla kohdallani ylipaino olisi ollut enemmän kuin hyvä asia. Lapsen synnyttyä parin kuukauden jälkeen olin alle lähtöpainon ja olo alkoi olemaan hutera. Vauvva söi ja söi rintaruokaa.
Neuvoisin olematta huolehtimatta painostasi mut ole raskauden aikan tarkka ettei ylimääräistä tule. Syö terveellisesti pari pää ateriaa ja hyviä välipaloja. Juo runsaasti vettä. Jatka veden juontia synnytyksen jälkeen. Vesikannu pöydälle niin huomaat minkä verran juot.
 

Yhteistyössä