Plussalennon masunkasvattajat

Hahaa! Kapteeni Haikara yllätti lentiksenkin ja käski perustaa plussalennon myös tänne odotuspuolelle!

Samalla kun odotamme, että


putkahtaa maailmaan, voimme rupatella mukavia kanssamatkustajien kanssa, sekä nauttia oikein tujuja vauvaliima-drinksuja


Toivottavasti pahoinvointia ei ole ollut liikaa...
, toisaalta sehän kai vain kuuluu asiaan, niin kuin mielialanheittelytkin...




Kaikille ihanaa, turvallista ja erittäin grooovia odotusta plussalennolla!


PLUSSANNEET

mayah.......................LA 21.09
Friesia...........................
Feliana..........................
millimenninkäinen.........
Cristiina........................LA 2.10
Pickane.........................
kenwood1...................
Kirsikka83.....................
Julietta.........................
Annimaria-72................
Milarka = ex miilu..........
HotCoffee......................
Pamu k..........................
DoB...............................
Tuisku-84......................la 16.12
Äippä-75.......................
lentoemo-76.................la 22.2
jouskari-82....................

Kapteeni Haikara noukki lennolle mukaan myös Katin ja Red Dragonin (la 2.11), onhan business-luokassa vielä reilusti hyviä paikkoja jäljellä! :)




Perässä tulevat pikapikaa:
tinkiwinki.......................
Tinttara84.....................
maaruska......................
Pantalaimon..................
Mivi..............
..................
and last BUT NOT LEAST ;)
Deviliah...........................


Ja ilmoitelkaas kanssamatkustajat laskettuja aikoja, niin tiedetään koska Kapteeni Haikara tekee välilaskut synnytyssaliin


Ihana päästä taas samalle lennolle


P.S kaikki nää hienot kuviot on jouskari 82:n ansiota, hän tän kikkailun mulle opetti jatkolennolla!


odotellessa... :heart:
 
Täällä ollaan :wave:

Hienon pinon osasit tehdä kuvineen kaikkineen :) . Toivotaan, että mahdollisimman moni siitä alkuperäisestä kolmosviikon pinostakin löytää tänne. Vai alkaako niillä olla jo lasketut ajat käsillä :eek: ? Ei kai vielä sentään :p

Jokos sä Lentis oot sisäistänyt olevasi raskaana? Ne alkuajat oli kyllä ihan mielettömiä, kun yhtäkkiä vaan kesken työnteonkin tajusi, että raskaana todellakin ollaan. Kädet alkoi ihan täristä ja naamaa veti väkisin virneeseen, ihanaa :heart:
 
Hottis, no mulla on just sellainen epätodellinen olo, että eihän tää voi olla totta


Siis todellakin epätodellinen olo! Sullahan oli kanssa tosi pitkä kierto, eli ylläri koko plussa. Mähän jo aattelin, etten ees ovuloi, ja oltiin menossa hoitoihin syksyllä. Voi kun nyt kaikki meinisi hyvin :heart:
 
No oli joo todellinen ylläri! Mutta näköjään se munasolu voi tosiaan irrota ihan millon vaan, että ei sitä nuorisoa turhaan valisteta turvaseksistä :whistle:

Mulla on laskettu aika siis 6.11. ja nyt on viikkoja 20+5, yli puolivälin jo! Aika menee tosi nopeesti...

Mulla oli kans aluks tosi epätodellinen olo, testejä tein kuitenkin "vain" 3. Just ennen ekaa neuvolaa olin ihan varma, etten tosiaankaan ole oikeesti raskaana, kuvittelen vain. Ja mulla oli kuitenkin kunnon oireet päällä :) . Ja ennen ekaa ultraa... huh huh! Olin ihan varma, että se kätilö sanoo vaan: "Aprillia!"
 
Mähän siis tein 7 testiä :ashamed: Kunnes vihdoin sain digitaaliseen selkeän raskaana italiaksi!

Mutta oli kyllä melkoinen paukku, ei osattu odottaa
, vaikka kovasti odotettiinkin :D

Ja nyt oon tosiaan käynyt myös 4. verikokeessa, ja arvo on noussut tosi hyvin, ensi viikolle yritän ultraa, ehkä siellä jo näkyis jotain


Voi hurja, kun säkin olet jo noin pitkällä! Justahan sä vasta plussasit! Muistatko, kuinka "roikuit" plussalennolla, ja naurettiin, että mitä pidemmällä kierto, sitä enemmän siellä kuumeilee?
 
Joo, mä vietin pitkän tovin siellä rahtiruumassa :D . Kun en ollut bisnessluokassa tositoimissa, enkä sitten päässyt edes tädin kanssa laskutelineisiin roikkumaan :kieh: . Vaikka hyvä niin, kun lopputulos on näinkin ihana :heart: .

Mutta nyt täytyy ottaa pikku unoset ennen töihin lähtöä ;) , vielä olis 3 päivää kestettävä ennen kesälomaa B)
 
lentoemo: Kyllä me ihmeen pitkällä jo ollaan. Aika menee välillä liiankin nopiaa :whistle: . Eka odotti puoli väliä, ja kun sen saavutti, ni nyt alkaa toivoo, että menis viel nopeampaa, että ois nyytti sylissä. :heart:
Tänään ois nla. Viime viikon ke oli rakenneultra ja toisella oli kaikki hyvin :heart:
Onko sinulla pahoinvointia? :D

Red Dragon + Nuppu 21+3 :heart:
 
Jee, tulihan se lentoyhteys tälleki puolelle! :) Minä ostan lipun ykkösluokkaan kaikilla herkuilla, kiitoksia. Ja vielä kerran onnittelut Lenttikselle - ja muillekin plussanneille tietysti!

Just kävin lääkärineuvolassa, viikkoja on nyt 14+2 ja kaikki hyvin. Kiva oli kuulla pikkusen sydämenjumputus taas. :heart: Olo ei oo mikään huippu, mutta sehän kait vaan kertoo, että kaikki on hyvin... *positive thinking* Töissä jaksan just ja just olla, kotona mies saa tehdä melkeen kaikki kotityöt, kun mun voimat ei riitä... (Heheheee, hyvin koulutettu ukko mulla, vai mitä? :LOL: )

Tasaista lentoa kaikille! :heart:
 
DoB
Kiitos uudesta pinosta Lentoemo :) Tulin ilmoittautumaan, vaikka en varmasti seuraavaan kuukauteen tule täällä kirjoittelemaan kun mulla alkaa loma ja en aio istua koneen edessä :)

Viikkoja on tänään tasan 17+0, la 3.12. Vointi on ollut jo pitkään tosi hyvä, väsymystä ei ole samalla tavalla kun alussa eikä pahoinvointia ollut kuin 3 viikkoa rv6-rv9. Tällä viikolla olen huomannut mahan pienoista kasvua, mutta kukaan ulkopuolinen ei taatusti huomaa mitään. Liikkeitä en ole vielä tuntenut tai sitten en vaan ole tajunnut :D Painoa on tullut kilo lisää eikä toistaiseksi mitään mielihaluja. Liikuntaa olen pystynyt harrastamaan melkein entiseen malliin, tosin lenkillä huomaa vauhdin hieman hidastuneen.

Rakenneultra on 22.7, sitä odotellaan kovasti että näkisi taas pienen mussukan :heart: Neuvolassa olen käynyt kaksi kertaa ja kolmas on mun kesäloman aikana. Hb on ollut tosi hyvä, samoin verenpaine. Eli kaikki on loistavasti.

Kaikille paljon onnea matkaan ja hyviä vointeja :heart:
 
Red Dragon: pahoinvointia ei ole, ainoastaan huuuurja ruokahalu
. Mun äidillä ei ollut kummassakaan raskaudessa pahoinvointia, niin että saa nähdä onko toi periytyvää... Voi, mä kans toivon että oisin jo paaaljon pitemmällä... Oli varmaan ihanaa saada hyviä uutisia rakenneultrasta! :heart:

äippä-75, tervetuloa ykkösluokkaan, täällä on huippuhieno palvelu ja tarjoilut


Vaikka sulla taitaa olla palvelu kondiksessa jo kotonakin!


Sulla ON ihana mies!

Meilläkin mies on hoitanut toistaiseksi raskaammat asiat, mutta kun olen tämän viikon yksin, niin pakkohan mun on itse itselle ruokaa laittaa :LOL: Anoppi oli kyllä jo rientämässä avuksi...

Voi apua, mun gynekologi on ihan pöpi ja sen vastaanottoapulainen vielä pöpimpi! :kieh: Siis mä kypsyin niihin jo ENNEN raskautta, mutta oon nyt käynyt sen luona joka tapauksessa, kun sillä on oma ultralaite, ettei tarttis erikseen ultrassa käydä. Ja se on töissä siinä sairaalassa, missä haluaisin synnyttää. No, tänään yritin varata apulaiselta aikaa varhaisultraan, ja se sanoi, että mun pitäisi käydä Roomassa (asun. 70-100km päässä Roomasta, riippuu missä päin Roomaa...) ultrassa... Siis täh? :eek: Mähän oon valinnut sen hysteerikon just sen ultran vuoksi!!!!

Mä vähän epäilen, että tää idiootti apulainen taas sekoilee, ei olisi eka kerta... Viimeksi se kävi röbällä jossain takahuoneessa, kun odottelin vuoroani. Siis gynekologin apulainen lemuaa tupakalta? Tosi kivalta tuoksuu raskaana olevan nenään :headwall:

Hups, sorry tää valitus, mutta Italiassa ollaan välillä niin.... :kieh:
 
DoB: ihana kuulla sunkin uutisia :heart: Voi sua onnellista, kun oot voinut liikkua! Mäkin toivon, että tää mun pakkolepo kumotaan, ja pääsen taas pian ees kävelylle
, vaikken muuten hurjastelisikaan. Mulle on tullut tästä syömisestä/löhöämisestä kilo lisää jo nyt! :kieh:

Vietä ihanaa lomaa, vaikka käy nyt välillä kertomassa uutisia!

Mäkin toivon pääseväni Suomeen heinäkuussa, ainakin jos ultrassa on kaikki hyvin. Siis toivon mukaan, täällä Italiassa ei ikinä tiedä, mitä lääkäri määrää

 
Täällä ollaan!!!!! :wave: :wave: :wave:

Ihanaa kun tämä pino on nyt perustettu. =)

Meillä laskettu aika 16.12 ja nyt siis rv 15+3.

Kyllä tää aika menee niin hirvittävän nopsaan. Varsinkin kun esikoinen pitää huolen että ajatukset pyörivät muunkin kuin oman masun ympärillä.. :D :heart:

Tuisku & Hippu
 
Voi tuisku, tekin jo noin pitkällä! :heart: Hih hih, sullehan on tulossa jousimies... ;) Hyvä horoskooppimerkki, kröhöm... :saint:

Juu, kaikki sanovat, että nauti ekasta raskaudesta täysillä, koska tulevissa ei asiaa ehdi niin kauheasti pohtia :D

Okei, nyt loppui tuolla hullulla gynellä käynti, en tiedä kumpi siellä sekoilee, apulainen vai itse gyne, mutta varasin ajan Rooman keskustasta, sinne on tietty aika raskas mennä aina käymään, mutta eiköhän tämä tästä... Ainakin tää gyne oli tosi ihana tyyppi viime vuonna kun kävin siellä tarkastuksessa, ja se mulle määräsi jo silloin foolihappoa ja kaikenlaisia verikokeita, mitä täällä tehdään jo ennen raskautta.

Ongelma on vain, etten tiedä, että missä sairaalassa tämä gyne työskentelee. Täällä Italiassa siis ei ole mitään neuvolaa, vaan gynellä käydään kerran kuussa (ja ultrataankin yleensä joka kerralla), ja sama gyne hoitaa sitten myös synnytyksen.

Mä olin jo valinnut sairaalan synnytystä varten , kun se ois ollut aika lähellä meitä, mutta tosiaan tuolla siellä työskentelevällä gynellä ja sen apulaisella viiraa päästä, niin että pitää kai ruveta etsimään uutta sairaalaa... :kieh:

Helpommin sanottu kuin tehty, sairaalat voi olla Italiassa tosi kauheita, ja lisäksi Rooma on niin kauhean suuri, että kun vielä asutaan ulkopuolella, pitää mun kattoa tarkkaan, että missä tää sairaala sijaitsee. :p
 
Nyt pientä kysyttävää: käydäänkö Suomessa rakenneultrassa ja np-ultrassa ja muissa virallisissa" ultrissa (vai onko tuo sama ultra, kysyy raskaus-idootti :ashamed: ) erillisellä ultraäänilääkärillä, vai hoitaako ne ihan normaali gyne, jolla on ultralaitteet?

Gynellä, jolle oon menossa on myös ultraajan pätevyys/tutkinto, mutta en esim. tiedä, että riittääkö sellainen normaali gyneultravärkki tuollaisiin juttuihin, vai pitääkö tosiaan käydä "virallisessa" ultrassa. Ja onko noi ultrat yleensä mahan päältä tehtäviä vai intravaginaalisia?

Apua, pitäisköhän mun lukea paremmin mun raskauskirjani... :LOL:
 
Meillä siirtyi rakenneultra KYS:iin, jossa ultrauksen teki kätilö, jolla on koulutus varmaankin viel noihin hommiin erikseen. Niskapoimu-ultra ja aikaisemmissa raskauksissa rakenneultran teki gynen lääkäri. Mitä nyt on koko sairaalan johtaja.. Mutta kuitenkin gyne:n puolella oon käyny noi ultrat. Rakenneultra mahan päältä ja sitten np-ultra emättimen kautta :D
 
Meillä täällä pk-seudulla kai yleensä käydään ultrissa siinä sairaalassa missä aikoo synnyttää. Meillä kunta tarjoaa kaksi ultraa eli just ton np-ultran 10-12-viikolla ja sit rakenneultran puolenvälin tienoilla. Joillakin paikkakunnilla saa kuulemma vaan jommankumman kunnan puolesta, että näköjään kaikessa säästetään :/ . Ja yleensä ultraaja on kätilö, mutta lääkärikin ehkä osaa sen homman :D .

Np-ultra tehdään yleensä alakautta ja rakenneultra masun päältä, mutta tässäkin varmaan vähän vaihtelee systeemit.
 
Red Dragon, anteeksi, jos en ole esittänyt kutsua virallisesti, mutta nää meidän plussalennot on aina avoimia ihan kaikille! Tää pino on myös kuumeilijoille, ettei sen puoleen! :heart:
Kopioin vaan tuolta jouskarin jatkolentopinosta nimet tuohon etusivulle, en ole mikään hyvä päivittäjä :whistle:

Oma mielipiteeni on, että poruskassa tunnelma tiivistyy! :D

Koska sulla on muuten LA?

Ja vielä: mulle tuli vissiin äsken ensimmäisen kerran pahoinvointia! jippii! :LOL: Mutta kantsiiko siihen syödä ihan kunnon illallinen, vai onko riskinä, ettei pysy mahassa? Eli olisiko parempi napostella? Kun mulla oottais piffi tuolla paistamista, mutten haluasi viettää iltaa pöntön äärellä...

Tv. pahoinvointi-idiootti (kyllä tätä pahoinvointia on odotettukin, oon siitä oikeati tosi onnellinen) :LOL:
 
lentoemo: En kyl oo aikaisemmin kuullut, että on tosi onnellinen siitä, että pahoinvointi alkoi :whistle: Itsellä ei aikaisemmis raskauksis ollut ollenkaan ja nytten tässä kolmannessa raskaudessa kesti kolme viikkoa, joka veti minut heikkoon kuntoon. vaikkakin minä en oksentanut, ku kerran. Koko ajan oli 24/7 kuin krapulassa. Mikään ei maistunut, vaan pakolla piti jotain saada alas.. Mutta heikolla menestyksellä :whistle: . Olin kaksi viikkoa jopa sairaslomalla. Ei minusta ois ollut töihin menemään.. Koko ajan vain halusin maata sängyssä ja ukko joutui päivät hoitaa kotia kokopäiväisesti. (vaikkakin on koti-isä).

Varmaankin kannattaa kokeilla pienellä määrällä, että pysyykö sisällä. Tai sitten napostella 3h välein jotain.

Minulla on laskettuaika vasta 2.11.2008 :heart:
 
Red Dragon,, katos kun mä aina vannoin kuumeilijat puolelle, että olisin tosi onnellinen raskauspahoinvoinnista, kun silloin tietäisin, että oon raskaana, ja se olisi ikään kuin hyvän asian eteen :LOL: . kun mullahan oli pahoinvointia ihan normikierroissakin, joka tuntui ikävältä kohtalon ivalta ;) Ja oon mä vähän ihmetellyt, että onko tää nyt normaalia, ettei oo pahoinvointia, vaikka mun äidillä sitä ei olekaan tosiaan koskaan ollut. Kyllä mä viikon verran sitä jaksaisin, ainakin luulen :whistle:
 

Yhteistyössä