Plussalaiset aika lailla epätasa-arvoisia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttöystävä

Vieras
Esimerkkejä:
1. Mies haluaa kavereiden kanssa illan viettoon, palstan mammat käy kuumana että miks ei mies halua olla kotona perheen parissa, jos muutaman kaljan ottaa, niin jo on juoppo rellukka.
Jos taas nainen haluaa baanalle kavereiden kanssa, niin tottakai saa mennä, pitää tuulettua!

2. Mies on pettänyt/lyönyt/valehdellut naiselle. Mammat nostaa äläkän miten mies pitää jättää ja viskata pihalle.
Kun taas nainen on pettänyt/lyönyt/valehdellut, mammat silittelee päätä; "sinulla on varmasti syysi, jutelkaa asiat selviksi, miehes on sen ansainnut" jne.

Oon itse nainen ja kannatan tasa-arvoa, en miesten yli kävelyä. Mielestäni mies ei myöskään ole yksi käskytettävä, vaan aikuinen ihminen joka itse päättää tekemisistään.
Luettuani parin vuoden ajan palstaa, en ihmettele miksi täällä suurin osa tuntuu olevan eronneita/eron partaalla.

Eri mieltä oon kyllä tästä.. Ainakin noiden esimerkkien suhteen :) Itse olen saanut sen kuvan, että on todella huono äiti jos käy edes kerran vuodessa baarissa.. siis palstan mukaan :D Enkä kyllä yhtään juttua muista, missä pettänyttä naista olisi silitelty päästä..

Joo, kyllä se on enemmän sellasta että
jos lähdet baariin => et välitä lapsestasi ja "hylkäät" hänet isällensä
ja
löysin elämäni miehen, mitä teen => ÄLÄ jätä perhettäsi

Juu nuita löytyy mutta yleensä nää tyypit tykkää pitää muutkin tossunalla ei pelkästään omia ukkoja... ja sit jos et ole samallainen toisen tukahduttaja sä olet välinpitämätön omia lapsiasi kohtaan yms... kakkosesta olen aikaste samaa mieltä plussalaisten kanssa et ukko pihalle jos sikailee muitten akkojen kanssa lyö tai valehtelee siten et muu perhe saa kärsiä MUTTA jos nainen käyttäytys samalla tavalla toivoisin miehen tekevän samoin kuin nainen et pihalle vaan jatkamaan sikailujaan...

No en oo itseasiassa just tällä palstalla huomannut kyllä noita Tyttöystävä-nikin esille ottamia juttuja, joitaki mutten kaikkia. Ei ainakin minun lukemissani keskusteluissa ole näitä kevytkenkäisiä naikkosia voivoteltu ja myötäilty, vaan on kyllä sanottu aika suoraan kritiikkiä.

Noi on noita ihan yleisiä, mitä aina nostetaan esille..lässynlää. Keksisit paremmat. Itse kannatan kans tasa-arvoa ja muuta. Onhan sitä muitakin asioita, esimerkiksi valtion taholta harrastama epätasa-arvoisuus (esimerkiksi armeija).

oon ihan päinvastaista mieltä. jos joku aloittaa keskustelun siitä, kuinka miehen baarireissut ärsyttävät, on lopputilanne ketjussa yleensä se, että ap on ärsyttävä, nalkuttava akka, joten on ihan oikein, että mies käy kapakassa vaikka päivittäin.

jos taas aloitus on siitä kuinka mies on pettänyt tai lyönyt, ketjussa kommentoidaan, että "parisuhteen hoito vaatii kaksi osapuolta" tai "etkö mielestäsi ole tehnyt mitään, joka käytöksen aiheutti" tai kuinka idiootti ap on, kun ei ole miestä jättänyt, tai oikeastaan on idiootti, kun on ylipäätään alkanut suhteeseen miehen kanssa. ja vaikka tämä kerta olisi ensimmäinen 10 vuoden suhteen aikana, olisi ap:n pitänyt tietää paremmin, minkälaisen ihmisen kanssa hankkii lapsia yms.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
oon ihan päinvastaista mieltä. jos joku aloittaa keskustelun siitä, kuinka miehen baarireissut ärsyttävät, on lopputilanne ketjussa yleensä se, että ap on ärsyttävä, nalkuttava akka, joten on ihan oikein, että mies käy kapakassa vaikka päivittäin.

jos taas aloitus on siitä kuinka mies on pettänyt tai lyönyt, ketjussa kommentoidaan, että "parisuhteen hoito vaatii kaksi osapuolta" tai "etkö mielestäsi ole tehnyt mitään, joka käytöksen aiheutti" tai kuinka idiootti ap on, kun ei ole miestä jättänyt, tai oikeastaan on idiootti, kun on ylipäätään alkanut suhteeseen miehen kanssa. ja vaikka tämä kerta olisi ensimmäinen 10 vuoden suhteen aikana, olisi ap:n pitänyt tietää paremmin, minkälaisen ihmisen kanssa hankkii lapsia yms.

No näinpä. Enemmän täällä on sovinisteja, kuin feministejä, vaikka sakki on akkavoittoinen.

Mies saapi mennä ihan sen miten haluaa kunhan ei muita sovittuja(yhdessä) menoja ole.
Minä saan kulkea vapaasti samoin,jos muita sovittuja(yhdessä) menoja ei ole.
Jos mies pettää saapi mennä ovesta ulos ja tarvitse takaisin tulla,mutta niin saan minäkin painua ovesta ulos.

Rukoilijasirkka on paras naisten edun tavoittelija! Keskustelussa jossa nimimerkki Dick kirjoitti akkansa olleen pari päivää lietsussa ja nyt sitten kotona, eikä suostu kertomaan missä on ollut, hän ensimmäisenä on esittämässä epäilyn, että joku on sille naisparalle jotain pahaa tehnyt.
Kun eihän naiset petä ja ole kusipäitä....

Alottajan pointti oliki esittää just nuo kaikki tyypillisimmät epäluulot. Tuskin on selannu ees koko palstaa, koska ei tiedä palstan lynkkausmeiningistä mitään näemmä =D Ja sen näkee jo parissa päivässä, mikä on meininki. Ja se ei tosiaan oo mikään voivottelu ja lässyttely, vaan LYNKKAAMINEN =D

Itseä taas ärsyttää, ku aina esitetään nuo samat väitteet ja ikinä keksitä parempia. Jos keskustellaan tasa-arvosta, niin keskustellaan siitä sitte - tasa-arvoisesti. Eikä väitetä asian menevän jotenkin, miten olettaa akkapalstalla menevän. Tämä on jo sitä epätasa-arvoista keskustelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Rukoilijasirkka on paras naisten edun tavoittelija! Keskustelussa jossa nimimerkki Dick kirjoitti akkansa olleen pari päivää lietsussa ja nyt sitten kotona, eikä suostu kertomaan missä on ollut, hän ensimmäisenä on esittämässä epäilyn, että joku on sille naisparalle jotain pahaa tehnyt.
Kun eihän naiset petä ja ole kusipäitä....

No lueppas ihan tarkkaan, mitä muuta mä siihen kirjotin. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

No näinpä. Enemmän täällä on sovinisteja, kuin feministejä, vaikka sakki on akkavoittoinen.

Tämän minäkin allekirjoitan.. Ainakin osa kirjoittajista hakemalla hakee alkuperäisestä kirjoittajasta sitä syyllistä, oli aihe ihan mikä tahansa.

Yhteistyössä