PLIIS LUKEKAA!

  • Viestiketjun aloittaja vakkari
  • Ensimmäinen viesti
vakkari
Kuinka kauan erosta toipuminen kestää? Kun tilanne saattaa olla edessä.
Meillä on mennyt huonosti jonkun aikaa ja nyt tiedän että mies on aivan kiimoissaan mun kaveriin. Ollut jo jonkin aikaa.
Fyysisesti ei ole pettänyt mutta henkisesti koko ajan. Tämä mun kaveri ei tiedä sitä ja vaikka tietäis niin se ei mua juuri huoleta.
Mies on muutenki kova "nalkuttamaan" joka ikinä mikään ei ole hyvin.
Harrastaa naisten kyttäilyä ja oikeasti saattaa niitä salaa kuvailla kännykällä tai kameralla kylillä (tiedän, sairasta!) ihan vaan koska tykkää katsella muijien per.seitä.
Itelläni on sellanen olo että riittää. Puhua emme voi koska se ei ole koskaan onnistunut. Enkä tiedä onko edes halujakaan kummallakaan.
Meillä on kaksi alle 3 vuotiasta lasta. Se ei kai liity tähän asiaan millään tavalla muuten kuin että lapset tietysti jäisivät minun kanssani asumaan ja tottakai saisivat tavata isäänsä.
jotenkin vaan tulee välillä mieleen ajat ajat ennen lapsia, se oli ihan hienoa aikaa ja se hieman riipaiseekin sydämestä. Muttas ekaikki on loppunut jo ajat sitten.
Mies kai omalla tavallaan rakastaa minua vielä ja lapsia rakastaa, sitä en epäile.
Mutta onko tässä mitään järkeä? Ei. Kun kaiken tarvitsisi mennä vaan tätä samaa rataa. Kuten jo edellä sanoin niin se puhuminen ei auta.
Ja tiedän että tulisin lasten kanssa toimeen hyvin, ehkä jopa paremmin miestäni. Voisin olla hieman vähemmän kireämpi ja uskaltaisin vapautuneesti hengittää ilman että koko ajan tarttis olla varuillaan ettei sano mitään väärää.
Mies on joksu ennen lapsia hakannut mut pari kertaa, lasten aikana kerran ja kerran uhannut lasten läsnäollessa, sekin painaa aika tavalla nyt tässä mun vaakakupissani.
Ryyppäsi ennen kuin sieni, joka toinen päivä, mutta siitä on nostettava hälle hattua että siitä sai repäistyä itsensä kuta kuinkin irti.

Kertokaa nyt jotain, sanokaa jotain. Kestääkö se toipuminen kauan? Yksilöllistä, tiedän.
Mutta tiedän senkin että tämän suhteen loppu häämöttää aina vaan lähempänä ja lähempänä.
 
No mitä tuohon nyt osaisi sanoa... Se on sun oma päätös se eroaminen, mutta sen sanon, että itse olisin eronnut tuollaisessa tapauksessa jo varmaan ajat sitten. Joskushan ero voi olla myös niin helpottavaa, että ei siihen mitään toipumisaikaa edes tarvi... :/ Mutta useimmiten kai ero on aina ero ja haikeaa se on vaikka suhde olisi ollut huonokin. Sitä ei kuitenkaan auta ruveta pelkäämään, sillä jos suhde ei kerta kaikkiaan toimi niin miksi jäädä siihen roikkumaan.
 
vakkari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:04 Aaban kirjoitti:
No mitä tuohon nyt osaisi sanoa... Se on sun oma päätös se eroaminen, mutta sen sanon, että itse olisin eronnut tuollaisessa tapauksessa jo varmaan ajat sitten. Joskushan ero voi olla myös niin helpottavaa, että ei siihen mitään toipumisaikaa edes tarvi... :/ Mutta useimmiten kai ero on aina ero ja haikeaa se on vaikka suhde olisi ollut huonokin. Sitä ei kuitenkaan auta ruveta pelkäämään, sillä jos suhde ei kerta kaikkiaan toimi niin miksi jäädä siihen roikkumaan.
kiitos sulle että viitseit vastata :hug:
kaiketi tämä roikkuminen johtuu mun aloite kyvyttömyydestä tällä hetkellä.
täytyy todeta tähän anha fraasi että olisinpa kuunnellut äitiäni silloin kun olimme hetken erossa mieheni kanssa ennen joulua. kyse oli ihan vaan parista päivästä, mutta jostain kumman syystä heltisin silloin. tyhmä minä
Ja ihmettelen suuresti että miks mies edes halusi niin kovijn tulla takaisin kun kuitenkin sitä mun kaveriani himoilee.
 
No todellakin minusta vaikuttaa siltä, että kannattaa ehkä erota. Normaalisti en koskaan pidä eroa ensimmäisenä vaihtoehtona lapsiperheessä, mutta mutta.. himoitsee kaveriasi? Kuvailee kaupungilla naisten p.erseitä? :eek:
Ei aivan kypsältä ihmiseltä tunnu.. eikä suuresti sinuun rakastuneelta. Etkä sinäkään (enää) häneen? Ei ero ole aina huonoin vaihtoehto, kunhan sen hoitaa niin että lapsilla säilyy välit molempiin.
 
vakkari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:18 sivullinen kirjoitti:
No todellakin minusta vaikuttaa siltä, että kannattaa ehkä erota. Normaalisti en koskaan pidä eroa ensimmäisenä vaihtoehtona lapsiperheessä, mutta mutta.. himoitsee kaveriasi? Kuvailee kaupungilla naisten p.erseitä? :eek:
Ei aivan kypsältä ihmiseltä tunnu.. eikä suuresti sinuun rakastuneelta. Etkä sinäkään (enää) häneen? Ei ero ole aina huonoin vaihtoehto, kunhan sen hoitaa niin että lapsilla säilyy välit molempiin.
Kyllä. Kävi mielessä että kerron kaverilleni, mutta en tiedä makssako vaivan. Kaveri aina enemmän tai vähemmän inhonnut tota miestä niin aiheuttaisin luultavasti hänelle vain pahan mielen. Ei se sen vika ole jos toi yks on tollanen kun on.
 
Mun ensimmäinen liitto oli todella vaikeaa..Sain ainakin voima siitä että itse voin päättää rahankäytöstä ja asioista. eikä mies olen enää asioita sotkemassa ja se helpotti koko homma Helppohan se ero harvemmin on mutta jos itse olet sitä mieltä että parisuhteenne on huono ei sun kannata siihen jäädä !
 
elämä voittaa
Ap, aivan kuin olisit kertonut mun omaa tarinaa 11 vuotta sitten. Voin kuitenkin lohdutukseksi sanoa, että elämän laatu parani huomattavasti eron jälkeen...
Itse lähdin pois yhteisestä kodistamme vähän yli 1 vuotiaan ja raskaana 4.llä kuulla. En vain jaksanut enää toisen pettämisiä, hakkaamista, huijaamista jne... Olin ollut täysin sinisilmäinen koko suhteemme ajan ja kun sain äijän kiinni rysän päältä ystäväni kanssa, jaksoin vielä uskoa että rakkauteni saa vielä ihmeitä aikaan. Anteeksi annoin satoja kertoja eri asioita, nykyään en katsoisi sormien lävitse yhtäkään niistä.
Kun lähdin pois kotoamme, mieheni oli taas jollain"reissullaan".
Keräsin omat vaatteeni, vauvan vaatteet ja henk.koht tavarat. Parhaan ystäväni vanhemmat auttoivat "muutossamme". Omiin vanhempiini välit olivat menneet poikki jo kuukausia aikaisemmin, minähän halusin pitää kiinni miehestäni ja rakastaa häntä yli kaiken!Vanhempani ulkopuolisina olivat tietenkin huomanneet että kaikki asiat miehen ja minun välillä olivat huonosti.Minä vaan puolustin miestäni ja rakkauttani...
Pikkuhiljaa, kun sain oman asunnon, asiat alkoivat lutviutua ja oma elämäni palasi raiteilleen. Saimme vanhempieni kanssa paikattua välimme. Vauvakin syntyi sitten aivan aikanaan, tukihenkilöinä paras ystäväni ja oma äiti.
Arki tuli ja sitä samaa arkea tässä tallotaan edelleen eteenpäin. Aikanani löysin vielä uuden miehen, jonka kanssa olemme nyt naimisissa, yhteisiä lapsia meillä on kaksi ja kolmas on tulossa.

Joten ap, ota itseäsi niskasta kiinni, lapset mukaan ja omaa elämääsi rakentamaan, varmasti saat apua vanhemmiltasi ainakin siihen alkuun.
Mikään ero ei ole helppo, mutta kannattaa ajatella tulevaisuutta, niin omaasi kuin lapsiesikin. Toivotan sinulle paljon voimia ja jaksamista! Ja muista että elämä voittaa :hug:
 
Minusta väkivalta on vielä pahempaa kuin naisten perään tuijottaminen. Älä ihmeessä anna lapsillesi taakaksi sitä, että he joutuvat todistamaan minkäänlaista väkivaltaa kodissaan.

Ota yhteyttä perheneuvolaan kiireesti. Ajattele lapsia, vaikka itseäsi et osaisikaan ajatella juuri nyt.
 
Sammalla linjalla minäkin, eroa kannatan. Miehesi on ollut väkivaltainen ja lasten läsnäollessa uhkaillut.Eli elät kokoajan pelossa koska nyrkkiheiluu?
Tuo perverssi taipumus kuvailla kännykällä naisten pepoja voi myös johtaa vakavampiin juttuihin.
Nyt vain ystävien ja perheesiavulla ero miehestä.
Sääli on sairautta kyllä pätee nyt, säälistä ei kannata ketään takaisin ottaa.
 
Tavallaan joo täältä helppo taas sanoa, mut miksi ihmeessä et lähteny sen miehen luota jo kun eka kerran sut hakkas? Kun ei ollu lapsia tai mitään muutakaan siellä pitämässä. En ite oo väkivaltaa suhteessa kokenu, joten täältä siis siinä mielessä helppo puhua, mutta miksi ihmeessä siihen suhteeseen pitää jäädä jos kerran pitää pelätä toista? Eikö se kerro jo, että siinä on rakkaus kaukana jos toinen pystyy kerran noin toimimaan? Uskokaa jo hyvät ihmiset, että ei sitä väkivaltaista miestä saa muuttumaan noin vaan.

Eli mun kantani ap:n tilanteeseen on, että nyt viimeistään pakkaat sen äijän ulos sieltä kämpästä. Tai sitte ittes ja ne lapset. Ei oo varsinaisesti kovin hyvän kuulonen esikuva lapsilleenkaan kun käy heidän edessä sua uhkailemaan.

Turha tollasta on edes miettiä. Pyyhit äijän elämästäs jo. Sä ansaitset taatusti parempaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:02 AnkanTahtiin kirjoitti:
Jos mun mies kuvailis kylillä naisten #&%?$!*ä, niin ei varmasti kovin kauan kestäis erokipu moisesta ääliöstä :x
Anteeksi ruma sana "p.e.r.s.e.i.t.ä"...tarkoitin tietenkin pyllyjä...tai ahtereita.
 

Yhteistyössä