Pliiiiis,valakaa muhun vähän uskoa! (asuntolainasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Alkuperäinen kirjoittaja elämä opettaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin,pankissa käyty ja hyvältä näyttää :) Huomenna saadaan virallinen vahvistus lainalle. Takuu tarvittiin n.7000 eurolle ja omat säästömme kattoivat sen lopun mitä valtiontakaus ei. Kiitos kaikilla kannustaville ihmisille :)

Ainiin,paitsi pitäskö mun nyt itkeä,kun olen jo valmiiksi kusessa kun mieheni jää huomenna työttömäksi ja ylihuomenna kuolee,äitini firma kaatuu ja mulle ilmoitetaan etten saa töitä mistään ikinä. Lisäksi selviää,että taloyhtiön putkiremontti aloitetaan jo ensiviikolla ja samalla vaivalla uusitaan katot ja ikkunat. Plus että mun pesukone hajoaa ja asunnon arvo romahtaa :(

hyvähän se on että lainan saitte mutta tuolla asenteella kun lällätät toivon että ainakin yksi noista luettelemistasi asioista tapahtuu pian sen jälkeen kun asunnon olette ostaneet. oppisit hieman..

Tuskin noi kaikki kohdalle osuu, mutta kyllä sitä tilannetta että jompikumpi on jonkun aikaa työtön kannattaa ihan todella miettiä. Ei mitenkään kovin tavatonta enää tuo että joutuu hetkeksi työttömäksi. Sitäpaitsi äitiyslomat jne on myös sellaisia ajankohtia kun maksukykyä koetellaan, jos lainan on mitoittanut kovin tiukille.

Jos ei ota riskejä ei koskaan voi ostaa omaa, mutta kyllä niitä riskejä kannattaisi edes hetken miettiä.

Kyllä me ollaan mietitty. Ja mietittiin pankissa myös :)

Riskeihin todella kannattaa varautua ja kuten jo tuolla aiemmin kerroin tehdä oman talouden tulo/menoarviota jo ennen lainan hakemista, koska kaikilla perheillä on vähän erilaiset tarpeet ruoka-/vaate-/lääke-/ym. muutuviin menoihin. En kuitenkaan aivan ymmärrä nyt tämän ketjun pessimismiä, ap valmistuu puolenvuoden päästä, eikö voi olettaa että silloin talouden tulot todennäköisesti nousevat. Ja vielä kerran onnea ap:lle, sitäkin toki ainakin jonkin verran tarvitaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:
Riskeihin todella kannattaa varautua ja kuten jo tuolla aiemmin kerroin tehdä oman talouden tulo/menoarviota jo ennen lainan hakemista, koska kaikilla perheillä on vähän erilaiset tarpeet ruoka-/vaate-/lääke-/ym. muutuviin menoihin. En kuitenkaan aivan ymmärrä nyt tämän ketjun pessimismiä, ap valmistuu puolenvuoden päästä, eikö voi olettaa että silloin talouden tulot todennäköisesti nousevat. Ja vielä kerran onnea ap:lle, sitäkin toki ainakin jonkin verran tarvitaa :)

kiitos :) Riskit ovat aina olemassa,ihan joka asiassa. Kyllä ne tulee huomioida päätöksiä tehdessä,mutta että ihan jatkuvaa pelossa ja huolessa rypemistä en mäkään ymmärrä. Varsinkaan jos niihin ei ole mitään konkreettista syytä. Mulla on asiat kuitenkin paremmin kuin monella muulla vastavalmistuneella. Ei ole velkaa,työpaikka turvattu jos sellainen pakko tulee ja miehellä vakituinen työpaikka. Ja joo,mikään työpaikka ei ole varma,ei kenenkään. Siltihän nuo ihmiset tuntuu omissa asunnoissaan asuvan. En jaksa elää koko elämääni pelko persiissä,realisti voi olla,mutta ei harhainen.

Yhteistyössä