Pleottaa niin kamalasti,että mulla on keuhkosyöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varmaan sairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varmaan sairas

Vieras
Olen joo aijemminkin täällä tästä puhunut tai mitä röntgenkuvasta löytyi. Nyt sit viikon päästä lisätutkimuksen ( uudet verikokeet,tietokonekuva ja tähystys).

Mulla siis löytyi kuvassa 17mm kokoinen pyörövarjo oikeasta keuhkosta keskiosasta. En kestä ajatusta siitä,että mun pitäisi jättä perhe ja perheeen pitää kärsiä mun sairaudesta. Lapsia on kolme, kaksi jo vähän vanhempaa ja sitten tuo pikkutaapero ei vielä kahtakaan :(

Onko puhuttu kasvaimen mahdollisuudesta?? Syöpäyhdistyksillä on tukihenkilöitä, jotka varmaan jo tässä vaiheessa osaavat auttaa.... Tsemppiä vaikeassa tilanteessa.

Koita vain rauhoittua. Tiedän useita ihmisiä joilla löytynyt keuhkoista varjostumia, jotka sitten tarkemmin tutkittaessa paljastuneet vaarattomiksi arpikudoksiksi tai muiksi.

Äidilläni on ollut kaksi kertaa keuhkosyöpä ja kummallakin kerralla se on voitettu leikkauksen avulla. Nykyiset hoitokeinot ovat tehokkaita.

Äiti on nyt ollut vuosia erikoistarkkailussa, niinkuin yleensä syövän jälkeen ja erillaisia varjostumia on löytynyt useaan otteeseen. Ne ovat kuitenin aina osoittautuneet vaarattomiksi. Niitä ei olisi edes löydetty jos ei hän olisi erityis syynissä.

Todella hyvä kuitenkin, että menet lisätutkimuksiin ja ymmärrän huolesi. Silti etukäteen hermoilu ei auta mitään, eikö niin. Jos sieltä jotain löytyy lääkärit kertovat kuinka sitä lähdetään pois hoitamaan.

Stemppiä ja jaksamista sinulle paljon.

:hug: Millasia oireita sulla on ollut? Muistan miten serkullani oli keuhkossa varjostumia, mutta
ei se ollut syöpää.Jos en nyt ihan väärin muista, niin olikohan kyseessä tuberkuloosi, mikä parani
hyvin.

En tiedä onko tässä mitään samankaltaista, mutta ollessani n. 22-vuotias sairastuin keuhkokuumeeseen ja kun kuvattiin keuhkot, löytyi toisesta keuhkosta varjostuma, kasvain. Kävin sitten TT-kuvauksessa jossa asia varmistui. TT-kuvauksessa löytyi myös varjostuma toisesta rinnasta. Mutta se osoittautui vain koneen normaaliksi varjostumaksi. Leikkaukseen pääsin suhteellisen nopeasti, vielä juuri ennen leikkausta lääkäri sanoi "jos herätessä arpi on pieni, se ei ole pahanlaatuinen, jos arpi on iso, kyseessä onkin pahempi juttu". Mitäs sitten kun herätessä arpi oli keskikokoinen. Minun onnekseni kyseessä ei ollut syöpä, vaan kehittymätön kaksonen.

Pelko oli todella suurta kun kaikki oli auki. Tsemppiä sulle ja paljon voimia, niitä tarvitset!

Kai sinulle nyt jotain osviittaa annettiin? Olin itse vajaa vuosi sitten vastaavassa tilanteessa, eli keuhkokuvista löytyi varjostumia. Epätietoisuushan tuossa on pahinta. Lääkäri sanoi ettei usko syöpään koska olen niin nuori (tämä tieto ei kyllä lohduttanut). Verikokeita toisensa perään, röntgenkuvia, tietokonetomografia, keuhkotähystys, puhalluskokeita ja vihdoin diagnoosi = sarkoidoosi. Kurja keuhkosairaus, mutta ei yleensä vaarallinen. Onko sinulla mitään oireita?

:hug: Millasia oireita sulla on ollut? Muistan miten serkullani oli keuhkossa varjostumia, mutta
ei se ollut syöpää.Jos en nyt ihan väärin muista, niin olikohan kyseessä tuberkuloosi, mikä parani
hyvin.

Minulla on ollu selliasta molempien kylkikaarien kipua useamman vuoden ja sen takia menin ääkäriin. Epäiltiin ensiksi sappivaivaa. Otettiin kuitenkin kouhkokuva ja ulävatsan ultra. Tässä tämä löydös sitten havaittiin. Ultrassa kaikki oli ok ei mitään vikaa ja veriarvot on hyvät. Minulla ei siis le mitään oireita varsinaisetai. Nyt on tullu tuon kuvauksen ja teidon jälkeen sellainen tunne,että olisi pala kurkussa ja keuhkoissa. Tuollaista kylkikipua tai pistoksia tuossa oikealla puolella,missä varjostuma on, on ollut myös,mutta niitäkin on ollut jo useamman vuoden.
Enemmänki minulla on pallean alue kipeä.

[QUOTE="Milli";26618335]Kai sinulle nyt jotain osviittaa annettiin? Olin itse vajaa vuosi sitten vastaavassa tilanteessa, eli keuhkokuvista löytyi varjostumia. Epätietoisuushan tuossa on pahinta. Lääkäri sanoi ettei usko syöpään koska olen niin nuori (tämä tieto ei kyllä lohduttanut). Verikokeita toisensa perään, röntgenkuvia, tietokonetomografia, keuhkotähystys, puhalluskokeita ja vihdoin diagnoosi = sarkoidoosi. Kurja keuhkosairaus, mutta ei yleensä vaarallinen. Onko sinulla mitään oireita?[/QUOTE]

Ei ole annettu vaan sanottu,että ei voi vielä tietää mikä on, vois siis olla mitä vaan. Ihmismieli on uskomaton kun ei sitä tietty osaa ajatella muuta kuin sitä pahinta. Veriarvojen perusteella ei ainakaan pitäisi olla levinneisyyttä koska ne toimii normaalisti. Lääkäri ja keuhkopolin hoitaja sanoi,että yleensä antaa kyllä viitteitä veriarvoihin,mutta ei tietysti aina.

[QUOTE="Sirkkeli";26618364]Mmm, keuhkosyöpä voi todellakin tuolla myös nuorille, ja tupakoimattomille ihmisille.[/QUOTE]

Voi tulla,mutta on erittäin harvinainen kuitenkin ja onneksi. Itse en ole enää ihan nuori vaan 43-vuotias

Minulta löytyi joskus keuhkoröntgenissä pyörövarjo. Otettiin uudet kuvat (normaali röntgen), joissa varjostuma näkyi edelleen. Tietokonetomografiassa varjostumaa ei kuitenkaan ollut. Lääkäri totesi, että näitä varjostumia välillä näkyy ja antoi terveen paperit. Myöhemmin otetuissa röntgenkuvissa varjostumia ei ole ollut.

Epätietoisuus on kurjaa, mutta lisätutkimuksilla asia selviää. Toivottavasti olisi jotakin vaaratonta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan..;26618485:
Minulta löytyi joskus keuhkoröntgenissä pyörövarjo. Otettiin uudet kuvat (normaali röntgen), joissa varjostuma näkyi edelleen. Tietokonetomografiassa varjostumaa ei kuitenkaan ollut. Lääkäri totesi, että näitä varjostumia välillä näkyy ja antoi terveen paperit. Myöhemmin otetuissa röntgenkuvissa varjostumia ei ole ollut.

Epätietoisuus on kurjaa, mutta lisätutkimuksilla asia selviää. Toivottavasti olisi jotakin vaaratonta.

Muistatko millainen sinulla se pyorovarjo oli? Minulla siis n 17mm ja sijaitsee keuhkojen keskikentässä (näin lääräri mainitsi asian) Varjotuma on myös tasareunainen ja vertasi sitä kolikoon ja on siis ihan pyoreä. Varjostuma näkyy edestä päin kuvassa,mutta ei kuulemma sivukuvassa

Hei, mulla on sama tilanne päällä. Outojen tuntemuksien vuoksi menin lääkäriin ja sieltä pistivät keuhkoröntgeniin. Ylhäällä oikealla oli 3,5 cm:n varjostuma, jota epäilivät kasvaimeksi. Sivukuvassa sitä ei näkynyt kunnolla, joten toinen lääkäreistä sanoi, ettei minulla mitään kamalaa huolta ole.. Mahdollisimman pian kuitenkin CT-kuvaukseen. Minua pelottaa ihan vietävästi, että mitä sieltä löytyy.
Oletko Sinä saanut vastauksia oireisiisi?

Yhteistyössä