Plääh! Avautumista äksyn koiran kohtaamisesta lenkillä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

feger

Tunnettu jäsen
21.09.2004
31 708
918
113
Everywhere
Oltiin tänään lenkillä tässä ihan lähistöllä.
Vastaan tuli koiraamme huomattavasti korkeampi IRRALLAAN juoksenteleva vinttikoira. No eikö se uros ollut jotenkin äksympi tapaus ja kävi vähän minun pojun päälle. :snotty:
Ei ole meidän koira itkenyt ja rääkynyt koskaan aikaisemmin niin pahasti, mitä se teki tuon kohtaamisen aikana.
Itsekin olin niin säikähtynyt, etten oikein tajunnut miten puolustaa koiraani. Jotenkin sain kuitenkin pidettyä tuon toisen uroksen loitolla meistä ensimmäisen kontaktin jälkeen. Ja poju sai kuitenkin olla ihan minun jaloissa kiinni turvassa.
Omistaja tuli paikalle hetken kuluttua ja pahoitteli tapahtunutta. Perhanan perhana, ihan tahallaan oli juoksuttanut koiraansa vapaana.

Saa nähdä mitkä traumat poju sai. Huomennapa sen näkee, kun ollaan menossa yhteislenkkitapahtumaan.|O
Muutenkin tuo meidän koiran rotu sellainen, ettei ole mikään koirapuistokoira sitten pentuvaiheen jälkeen...

Toi on niin ärsyttävää!

Jos koiraa pitää irrallaan, tulee sen olla niin hyvin käskyn alla, ettei varmasti lähde mihinkään höntyilemään! Jo ihan koiran oman turvallisuuden takia, ettei juokse suoraan auton alle tai jonkun koira-aggren koiran syötäväksi.

Toivotaan, että teiän koira säily traumoitta tosta kohtaamisesta. Tsemppiä teille! Ihan mielenkiinnosta, minkärotuinen teidän oma koira on?

Siis tää on juttu mikä ei mee mun järkeen sitten ikinä! Miksi ihmiset antaa niitten koirien juosta vapaana????? Mulla on koira ja se ei juokse vapaana, koska se ei todellakaan ole niin hanskassa et sitä vois irti päästää!!

Mulla kanssa sattunut pari kertaa vastaavaa. Itsellä kun on kolme koiraa mukana ja siihen tulee iso irtokoira ja yrittää suoraan päälle, niin vähän on hikiset oltavat. Mie vaan yritin haalia omat koirat taakseni ja pysyä tämän hyökkääjän ja omien koirien välissä. Ja huusin niin perkeleesti, sille irtokoiralle.

Just. Mä en kans ymmärrä miksi ihmiset ei tajua pitää koiriaan kiinni. Ykskin kaveri kertoi ettei juuri ollenkaan pidä kiinni. Kun ei halua, on kivempi kävellä kun on irti. Koira on nuori lintukoira, että ompa tosi kivaa kun se yks päivä ottaakin ja lähtee, jää auton alle tms..

Hmm. Vähänkö olen hysteerinen. Löysin koiran kaulalta patin ja koira ei suostunut enää syömään ruokaansa.
Ajattelen heti, että se toinen koira pääsikin vaurioittamaan koiran kurkun seutua jotenkin. : /
Voihan tuo syömättömyys johtua siitäkin, kun sillä on hampaat vaihtumassa uusiin... Mutta tuon patin takia taitaa tulla reissu eläinlääkärille huomenna. Varsinkin jos tuo kieltäytyy yhä vaan syömästä. :(

Täällä kulkee myös nainen jolla on kaksi semmoista lehmänkokoista vinttikoiranarttua vapaana, ja ei todellakaan hallinnassa.
Kiva kulke tuommoisen jäniksenkokoisen narttukoiran kanssa kun juoksevat kohti...
Ja mies pelkää koiria, sanoo että on kamalaa kulkea kun tuommoiset hirvet syöksyy kohti

[QUOTE="vieras";23396215]Eikös koirat pidä olla jo lainkin mukaan taajama-alueella kiinni?[/QUOTE]

Pitää mutku mä haluun ja pidän vapaana kun ei se tee mitään ja aina tottelee...Mä saan tehä niinku haluun välittämättä säännöistä. Aina löytyy niitä joiden ei tarvi noudattaa lakia. Tossakin naapuri talossa asuu äijä kolmen koiran kanssa jotka suunnilleen aina ovat vapaana ja juoksevat pitkästi ukon edellä. Sen kerran kun joku rynnii auton alle parkkiksella nii voivoi. Liippassu kyl on.

Alkuperäinen kirjoittaja pienen emäntä;23399360:
Täällä kulkee myös nainen jolla on kaksi semmoista lehmänkokoista vinttikoiranarttua vapaana, ja ei todellakaan hallinnassa.
Kiva kulke tuommoisen jäniksenkokoisen narttukoiran kanssa kun juoksevat kohti...
Ja mies pelkää koiria, sanoo että on kamalaa kulkea kun tuommoiset hirvet syöksyy kohti

Sanoin YSTÄVÄLLISESTI kerran tälläisen tapausken omistajalle, että voisiko laittaa koiransa kiinni tai sitten pitää luonaan, kun meidän koira pelkää. No tämän pyynnön jälkeen sain solvauksia ja joka kerta kun kohtaamme, omistaja sanoo koirilleen "hyökkää" Mietin soittaisinko poliisille vai annanko olla.

Hirvee tilannehan se on aina kohdata irtokoira, kun ei tiedä, miksi tilanne kehittyy. Tappeluun estäminen on kaiken a ja o, koska siihen väliin ei sitten ole ihmisellä enää asiaa, jos ei halua puremavammoja itselleen saada, vaikka oman koiran puolesta hirveä huoli on.
Itse on aina tehnyt itsestäni isomman eli nostanut raaja levälleen ja karjunut komentoja: ei tai pois. Tähän mennessä on autanut.

[QUOTE="joo";23399374]Sanoin YSTÄVÄLLISESTI kerran tälläisen tapausken omistajalle, että voisiko laittaa koiransa kiinni tai sitten pitää luonaan, kun meidän koira pelkää. No tämän pyynnön jälkeen sain solvauksia ja joka kerta kun kohtaamme, omistaja sanoo koirilleen "hyökkää" Mietin soittaisinko poliisille vai annanko olla.[/QUOTE]

kyllä mä tekisin ilmoituksen jos omistaja tuolleen sanoo.

Meidän naapurilla on iso piha aidattuna ja ihan hyvähän se niin MUTTA ne hänen koiransa hyppivät sen aidan yli..ei paljon auta. Onneksi ovat kilttejä, mutta sieppaa se kun ei saa lenkkiään rauhassa tehdä ilman että irtokoirat hyppivät silmille. Omistaja on tietoinen tästä "ongelmasta"

Yhteistyössä