Plääääh... 2-vuotiaan tempaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten mä jaksan tota mun ihanaa 2-vuotiasta joka on niiiin....ihana mutta kuitenkin rasittava. Esimerkiksi tällä hetkellä ideana on joka päivä tyhjentää vaatekaappeja ja ripotella vaatteet pitkin meidän (suurta) taloa joka on jo muutenkin ihan sotkuinen. Miten mä koskaan pystyn saamaan tämän talon siistiksi kun lapset aina sotkevat...tiedän että on typerää syyttää lapsia, mutta olen tosi turhautunu! Olisiko kenelläkään neuvoja?

meillä kans lapset sotkee minkä vaan kerkee... 2v ja 6v tekee yhdessä typeryyksiä ja 6v oikein yllyttää pienempää tekemään kaikkea pöljää... kun saan yhden paikan siivottua on se taas hetken päästä mullinmallin.... kaikki voimat menee siivoamiseen ja vihaisena olemiseen...

No miten olisi että pistäisi säännöt lapsille eli sos levitätte tahallanne vaatteita lattialle, ette pääse ulos, saa jälkiruokaa, saa katsoa pikkukakkosta jne. ja sitten pidetään siitä säännöstä kiinni vaikka olisi kuinka hirveää raivoamista loppupäivä. Tai sitten vaaditte lapsia siivoamaan sotku teidän kanssanne ennen kuin tapahtuu mitään kivaa ja tietysti samalla muistutetaan ettei tarvitsisi aina siivota, jos eivät sotkisi.

Meidän 2v on kans pikku tihutyöläinen, mutta ihan selvästi huomiota hakee... Myös vauvan kimpussa on heti, jos silmä välttää.
Mutta silloin kun jaksaa panostaa ja touhuaa tytön kanssa paljon, on paljon rauhallisempi ja keskittyy leikkeihin myös silloin, kun en viihdytä. ja vauvaakin kohtelee silloin hellästi, tosin luottaa ei voi vielä.

Yhteistyössä