Pizzapohja ohje!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puhina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Puhina

Uusi jäsen
09.05.2011
21
0
1
Kerokaa hyvä pizzapohja ohje. Sellainen vähän paksumpi suunnilleen uunipellin kokoinen.
Ja vaikka täytevinkkejäkin.
Mikä esim.sopii mozzarellaan?Joku muu kuin tomaatti
Kiitos jo etukäteen!

[QUOTE="tööt";23956303]5 desiä jauhoja, lämmintä vettä riittävästi, kuivahiivaa. Kaikki sekaisin ja vaivataan hyvin. Anna nousta puolisen tuntia.[/QUOTE]

+ vähän öljyä ja ripaus suolaa :)

[QUOTE="tööt";23956303]5 desiä jauhoja, lämmintä vettä riittävästi, kuivahiivaa. Kaikki sekaisin ja vaivataan hyvin. Anna nousta puolisen tuntia.[/QUOTE]

Ripaus suolaa ja öljyä taikinaan, niin tulee hiukan rapsakkaa reunoilta :) Muista vaivata taikinaan hyvä sitko!

Tuorehiivaa,mie oon laittanu n 1/2 paketista,kädenlämpöistä vettä n 2 - 2 1/2 dl,ripaus suolaa,
vehnäjauhoja,määrää en osaa sanoa tarkalleen,en mittaa koskaan jauhoja,ehkä 5 dl tai enemmän ja oliiviöljyä vähän.
Mie tykkään jauhelihasta,ananaksesta,sipulista ja paprikasta,yleensä myös mietoa pepperonia laitettaan pizzaan,joskus jauhelihan tai makkaran kanssa myös meetvurstia.

[QUOTE="tööt";23956479]Ennen kuin tässä aletaan täytteitä ehdottelemaan, niin josko listaisit ne absolute nounout ensin.[/QUOTE]

Katkaravut,simpukat...muuten taidan olla aika kaikkiruokainen

3dl vettä
n. 7 dl jauhoja
1 maustemitta suolaa
2 ruokalusikallista öljyä
40g hiivaa

Sekotat hiivan kädenlämpöiseen veteen, sitte heität perään loput ainekset..
Annat kohota liinan alla kunnolla lämpimässä (hyvä kohoamis aika ollut n. 30min). Levität pellille tasaiseksi ja vielä liina hetkeksi päälle. (vaikka ruskistat jauhelihan sillä aikaa..)

Tällä ohjeella olen itse tehnyt monen monta pizzaa ja aina on hyvää tullut :)

Yhteistyössä