Pizzan tilaus ja kerrostalon alaoven ovikoodi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Onko tapana siis antaa pizzantuojalle kerrostalon alaoven ovikoodi, jolla oven saa auki? Tässä talossa ei ole sellaista mahdollisuutta, että alaovelta voisi soittaa suoraan asukkaan ovipuhelimeen. Alaovi on aina lukittuna ja sen saa auki vain avaimella tai ovikoodilla eikä siinä ole mitään ovipuhelinta tai -hälytintä, jolla saisi suoran yhteyden asukkaan asuntoon.

Jos siis joskus tilaan pizzan, niin miten pitäisi toimia? Odottaa kotona, että pizzantuoja soittaa alaovelta matkapuhelimella ja kertoa hänelle se ovikoodi ja odottaa, että pizzantuoja tuo oven omalle kotiovelle vai mennä itse alas alaovelle avaamaan ovi ja vastaanottaa pizza rappukäytävässä?

Onko tapana siis antaa pizzantuojalle kerrostalon alaoven ovikoodi, jolla oven saa auki? Tässä talossa ei ole sellaista mahdollisuutta, että alaovelta voisi soittaa suoraan asukkaan ovipuhelimeen. Alaovi on aina lukittuna ja sen saa auki vain avaimella tai ovikoodilla eikä siinä ole mitään ovipuhelinta tai -hälytintä, jolla saisi suoran yhteyden asukkaan asuntoon.

Jos siis joskus tilaan pizzan, niin miten pitäisi toimia? Odottaa kotona, että pizzantuoja soittaa alaovelta matkapuhelimella ja kertoa hänelle se ovikoodi ja odottaa, että pizzantuoja tuo oven omalle kotiovelle vai mennä itse alas alaovelle avaamaan ovi ja vastaanottaa pizza rappukäytävässä?

Mä menisin varmaan rappukäytävään ottaan pitsan vastaan.

Minä mietin sitä, että onko sallittua antaa tuota ovikoodia aivan tuntemattomille? en nyt jaksa alkaa etsiä sitä sääntökirjaa mikä tuli asunnon mukana. En ole aiemmin asunut kerrostalossa, jossa olisi tällainen ovijuttu. Aina aiemmin on ollut se ovipuhelin tai sitten ei ole ollut mitään koodeja ollenkaan tai ulkona koko rappukäytävä.

Meillä tuli kielto antaa ovikoodeja pizzakuskeille. Rupes tule parhaina päivinä kuusikin pizzamainosta eteisen lattialle.
Ja ovikoodi myös muutettiin tämän takia.
Pistivät kehvelit kuskit koodin muistiin!
Nyt haetaan aina alaovelta.

• Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="vieras";25057307]Mä menisin varmaan rappukäytävään ottaan pitsan vastaan.[/QUOTE]

Minäkin, en antaisi ovikoodia kellekään. Ehkä aikuisille lapsilleni, mutta heillä aikoinaan oli avain kotiin. Kukaan ei tullut koskaan avaimilla, vaan soittivat kohteliaisuudesta aina ovikelloa. Olin niin otettu, tää on mun ja kuopuksen koti

Minä mietin sitä, että onko sallittua antaa tuota ovikoodia aivan tuntemattomille? en nyt jaksa alkaa etsiä sitä sääntökirjaa mikä tuli asunnon mukana. En ole aiemmin asunut kerrostalossa, jossa olisi tällainen ovijuttu. Aina aiemmin on ollut se ovipuhelin tai sitten ei ole ollut mitään koodeja ollenkaan tai ulkona koko rappukäytävä.

Luuletkos, että nämä palstaohjeet ohittaa asunnon mukana tulleen "sääntökirjan"

Me annetaan aina ovikoodi pizzakuskille (jos tilataan silleen että tulee ennen klo 21,sen jälkeen koodi ei toimi joten pakko mennä alas). Tässä ihan lähialueella on monia pizzerioita,muttei ne jakele mainoksia meille..

ps annetaanhan se koodi postin- ja mainostenjakajillekin..

Yhteistyössä