pizzan tekoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amanda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amanda

Vieras
hei, mä teen tännän pizza, ja nyt pähkäile että laitanko tomaattimurskaa vaiko ketsuppia pohjaan ensin. vai laitanko sitte ensteks murskaa ja lopuks vielä hiukan päälle ketsuppia?
tuleeko hyvä jos teen näin täytteet:
jauhelihaa, sipulia, tomaattia, juustoa, oreganoa.

ja toinen

tonnikalaa, tomaattia, oreganoa, juustoa?

vai puuttuuko jotakin mitä vois lisätä?

käsi keskellä vartaloa? tomaatti pyre olis aika buoeno, tai joku pizza-kastike. murska on vetistä ja kökkäreistä, ketsuppi makeaa mönjää. täytteeks pannaan mistä kukakin tykkää. eli puuttuu kinkku aura persikka!

Mä kiehautan kattilassa tomaattimurskaa, tomattipyrettä, yks silputtu iso sipuli, valkosipulia maun mukaan, mustapippuria, suolaa, ripaus sokeria, oreganoa, basilikaa...tulee muuten hyvä kastike :p

Mä laitan pohjalle tomaattipyrettä, sitten paistan jauhelihan ja sekoitan esimerkiksi tomaattisen pastakastikkeen sinne sekaan, miksei myös tomaattimurskakin kävis. Sitten "jauhelihakastike" pizzan päälle ja sitten muut täytteet.

Täytteet kuulostaa nyt niin hyvältä että taidanpa mäkin tehdä pizzaa :D En oo koskaan ymmärtäny että pizzaan laitetaan mahdollisimman paljon täytteitä..

No pyre on tiiviimpää tavaraa ja sitä myydään niissä pienissä purkeissa tai tuubeissa. Murska on vetisempää.

Käytä pyreetä tai vielä mielummin keitä tomaattikastike kuten tuossa joku yllä suositteli.

Yhteistyössä