Pitopalveluna äiti :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kokki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kokki"

Vieras
Heippa.

Miesystäväni alkoi laskemaan, paljon hänellä menee töihin eväiden tekemiseen rahaa ja kuinka vähän illasta hänellä on aikaa tehdä ruokaa itselleen ja eväitä töihin.

Minä teen lapsille joka päivä ruoan. Einesruokia emme syö koskaan. Joskus syömme edellisenä päivänä valmistettua ruokaa seuraavanakin päivänä, jos on jäänyt.

Poikaystäväni ehdotti että hän söisi päivällisen illalla minun luonani ja ottaisi ruokaa vielä töihinkin mukaan seuraavalle päivälle. Hänen ei siis tarvitsisi tehdä kotona ruokaa viikolla ollenkaan, kun ruoan söisi luonani ja eväiden tekemisestä jäänyt aika voisi nyt vaan ottaa rennosti. Hän sanoi tietysti maksaisi minulle näkemästäni vaivasta.

Minun on erittäin vaikeaa hinnoitella sapuskani ja poikaystäväni ehdottama 3€/päivä tuntuu jotenkin tosi pieneltä, ajatellen että Hän syö miehen annoksen ruokaa illalla ja ottaa loput ruoasta töihin mukaan. Muksuni syövät semmoiset hiiren annokset illalla sitä ruokaa. (Eivät jaksa kamalasti, ovat koulussa ja hoidossa syöneet ja välipalat vielä kotona päivällä.)
Minun pitää myös olla joka päivä tekemässä uutta ruokaa :D Ellen hanki jotain suurtalouskeittiön kattiloita ja vuokia :D

Auttakaa minua kertomaan poikaystävälleni totuudenmukainen hinta.

Poikaystävä :D Oletteko jotain 16-v? Itse en alkaisi tuohon, hirveä stressi itselle vaan. Ja todennäköisesti erimielisyyksiä jne, kun raha tulee kuvioihin mukaan.

Miksei se mies(vai poika)ystävä voi tehdä isoa kattilallista soppaa tai laatikollista vaikka kiusausta, ja ottaa niistä evästä? Riittäisi monelle päivälle.

Silti 3€ olisi ihan ok summa.

Ja mitään suurtalousvälineitä tarvi. Kyllä mä saan tehtyä isot satsit sapuskaa ihan kotitalousvehkeillä.

Jos siis ruuasta söisit sinä ja mies ja lapsesi sitten vain "hiiren annokset", niin miksi tarvitsisit jotkut suurtalouskeittiön välineet? Itse laitan usein minulle ja pojilleni kotona reilusti ruokaa ja sitä jää reippaasti vielä seuraavaan päiväänkin ihan normkattilallisesta. 3e kuulostaa ihan hyvältä korvaukselta.

Asutaan samassa kaupungissa ja seurustellaan ja ollaan ihan 30 vuotiaita. :) Minä työtön, hän töissä.
Että ilmaiseksi ruokkisin hänet sitten lasten lisäksi? :D tietysti haluan auttaa, jos vaan pystyn ja tämä ratkaisu helpottaisi häntäkin. Ei töiden jälkeen edes jaksa mitään ruokaa alkaa laittamaan, saati eväitä tekemään :/

Miten niin ilmaiseksi? Hänhän on ehdottanut 3e per päivä. Kyllähän normaalia kotiruokaa sillä hinnalla tekee pari annosta lisää. Eri asia on on jotain pihvejä tms kalliimpaa.

Rupea pitämään kirjaa, mitä kunkin ruoan ainekset maksaa ja mitä miehen osuus siitä maksaa. Laita hieman lisää sähköä yms varten ja vähän vaivan palkkaa päälle. Jostain hernekeitosta, makaronilaatikosta ja kasvissosekeitosta tuon 3 euroa voi olla sopiva hinta.

Onnistuisiko teidän käydä yhdessä kaupassa (ja tehdä ruokaa yhdessä)?
Jos ei arkena niin viikonloppuna,ja tekisitte vaik pari eri ruokaa suoraan annoksiksi pakkaseen,näin mies sais viikon eväät tehtyä kerralla.

15 eurolla viikossa ei kyllä pitkälle pääse jos pitäisi kaksi annosta päivästä tehdä aikuiselle miehelle... ennemmin sitten sopisin niin että mies vaikka kävisi kaupassa kerran viikossa ja toisi parin päivän ruokatarvikkeet. Antaisit vaikka listan hänelle. Kolmena päivänä sitten sinä kustantaisit ruuat, mikä olisi varmaan ihan reilu järjestely kun samasta ruuasta syötte sinä ja lapsetkin.

Jos mies syö luonasi myös viikonloppuisin, niin sitten saisi tuoda vielä ruokatarpeet vielä yhdeltä päivältä.

Aika halvalla meinaa mies päästä, jos päivällisestään ja työpaikkaeväistään olisi valmis maksamaan 3 euroa päivä. Kun ei viitsi tai jaksa laittaa... Ja mitä tämä äiti nyt asiaan kuuluu, otsikosta siis.

Jos mies syö paljon ja sinä ja lapset vähän, niin miehen kaksi annosta voi olla kaksin-kolminkertainen määrä verrattuna teidän muiden syömisiin. Tällöin kohtuullista olisi, että mies ostaisi kaikki ruokaan tarvittavat ainekset.

Jos taas mies haluaa maksaa 3 euroa, niin maksu pitäisi olla 2 kertaa 3 euroa, koska mies syö kaksi ateriaa.

Minä harvemmin sitä kotiruokaa syön kun on maitorahkat ynm... mitä sitten syön. :) Että muksut ja miesystävä sitten syövät. Ehkä se 3€ on kohtuullinne korvaus siitä että ruoka tulee lämpimänä nenän eteen ja saa töihinkin ottaa reilun annoksen evääksi :)

Jos mies syö paljon ja sinä ja lapset vähän, niin miehen kaksi annosta voi olla kaksin-kolminkertainen määrä verrattuna teidän muiden syömisiin. Tällöin kohtuullista olisi, että mies ostaisi kaikki ruokaan tarvittavat ainekset.

Jos taas mies haluaa maksaa 3 euroa, niin maksu pitäisi olla 2 kertaa 3 euroa, koska mies syö kaksi ateriaa.

Kyllä, aivan näin. Jos mies ei kerran kanna kassin kassia huusholliin, niin tosiaan kahdesta ateriasta on veloitettava: siitä iltapäivällä syödystä ja sitten siitä päiväruoasta.

Minä ehkäpä en viitsis. Sanoisin äijälle että hyvä kun jaksan noille mukuloille jotain kokata, en voi sitoutua tuommoiseen. Jos äijä syö meillä, maksaa ostokset silloin tällöin.

Ette siis ilmeisesti asu yhdessä? Maksaako mies korvausta käyttämästään vedestä,jos käy suihkussa teillä? Entäs vessapaperi? Meneekö siitä maksu? Kuuluisiko tuohon ruokaan sitten kahvi+pulla?

Oikeasti en viitsisi sitoutua. Tuohan tarkoittais sitäkin että käytännössä pitäis huolia se mies syömään joka hemmetin arkipäivä. Jos ollaan seurusteluasteella ja ei ole puhetta yhteenmuutosta ja yhteisten menojen jakamisesta noin muuten, niin anti homman olla. Sano että tuo kassillisen ruokaa tullessaan silloin kun tulee syömään ja muuten sitten ei tartte täällä alvariinsa ravata.

Ite tekisin niin että sillon kun itellä aikaa ja intoa tekisin sitä ruokaa enemmän ja kutsusin miehenkin syömään ja laittasin ne eväätki. Mutta en todellakaan sitoutus mihinkään säännölliseen. Saisin vaan kamalan ressin. Tai sitte hinta pitäis olla joku 6-7 e annos.
Miksei käy missään lounasravintolassa syömässä ja vaikka sitte illalla tulis teille syömään useamminkin? Toki vois sitten osallistua välillä niihin ruokaostoksiin. Minusta ei oilis laskemaan ja pitämään kirjaa et nyt on syöny niin ja niin monta ruokaa miellä ja se maksaa sen verran.

:D Ei käy täällä suihkussa kun asuu samassa kaupungissa, käy kyllä kotonaan. Juo kahvit joskus ruoan päälle iltasella täällä mutta on myös joskus tuonutkin kahvia tänne. :) Viikonloppuisin kokkaamme porukalla yhdessä, syömme yhdessä. Ruoan teen muutenkin muksuille viikolla itse niin samallahan tuo menisi ja kuitenkin haluan rakastani nähdä. mutta ei minulla ole omistani varaa ketään täysipäiväisesti syöttää että pitäähän tämmöisestä järjestelystä järkevä korvaus tietysti saada.

[QUOTE="kokki";30292772] Ei töiden jälkeen edes jaksa mitään ruokaa alkaa laittamaan, saati eväitä tekemään :/[/QUOTE]

Tää minua ihmetytti ketjun alussa. Kyllähän suurin osa ihmistä jaksaa ja heidän pitää töiden jälkeen tehdä ruokaa ja niitä eväitäkin laittaa. Se nyt mikään iso voimanponnistus ole.

Kysehän oli siitä et miten edullisemmaksi se tulis kun olis sitä tervettä kotiruokaa töissä ja sais illalla vatsansa täyteen ruokaa meillä. :) Lounas töissä saattaa hyvinkin maksaa sen 8€ sitten illalla vielä ruoan tekeminen itselleen. Eipä siinä miehelle jää kauheasti aikaakaan kun se 3 H jää joutenoloa kunnes on taas mentävä nukkumaan. :/

Mukavampihan se toki on, jos saa jonkun muun tekemään ruokansa ja melkeinpä antamaan sen ilmaiseksi, ilman muuta. Aikuinen ihminen nyt kuitenkin ottaa vastuun omasta aterioinnistaan eikä laskeskele, että miten tässä nyt helpoimmalla pääsis mitään tekemättä ja mahdollisimman halvalla.

[QUOTE="kokki";30292905]Eipä siinä miehelle jää kauheasti aikaakaan kun se 3 H jää joutenoloa kunnes on taas mentävä nukkumaan. :/[/QUOTE]

Heh, ollaanko sitä vähän vieraannuttu työssäkäyvän arkielämästä? Paljonko sitä luppoaikaa pitäisi olla, että viitsii ruokaa itselleen tehdä?

Yhteistyössä