pitkittyneet menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -StrawBerry-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-StrawBerry-

Aktiivinen jäsen
13.03.2012
1 688
0
36
en enää tiedä mitä pitäis tehdä. menkat alko 1. päivä ja kesti normaalisti muutaman päivän, sit oli päivän tauko ja taas alko vuotamaan reilusti ja vuotaa edelleen. mitään ehkäsyä mulla ei ole käytössä et niistä ei ainakaan voi johtua. onko kellään muulla kokemusta tällaisesta? pitäisikö tässä jo kohta lääkäriin lähteä? :o

Suosittelisin kyllä lääkäriin menoa. Itselläni pitkään kestänyt vuoto tarkoitti endometrioosia, joka siis meillä aiheuttanut lapsettomuuden.
Onko sinulla kivuliaat kuukautiset?

onko toi endometrioosi hoidettavissa niin että voi vielä lapsia saada? me ollaan nyt vuosi yritetty lasta ja just saatiin ensimmäinen aika lapsettomuuspolille mutta sekin on vasta ens kuun lopussa kun niin pitkät jonot :(

onko toi endometrioosi hoidettavissa niin että voi vielä lapsia saada? me ollaan nyt vuosi yritetty lasta ja just saatiin ensimmäinen aika lapsettomuuspolille mutta sekin on vasta ens kuun lopussa kun niin pitkät jonot :(
Mulle tehtiin iso leikkaus, jossa endometrioosin kokonaan tuhoama vasen munasarja poistettiin, oikeatakin operoitiin ja molemmat munatorvet poistettiin.
Meidän ainoa keinomme saada lapsi on koeputkihedelmöitys. Olemme kesäkuussa menossa 5.IVF-hoitoon. Minulla on takanani 1 tuulimunaraskaus ja varhainen keskenmeno 6 rv:lla.
Eli raskautumismahdollisuudet meillä ovat parantuneet tuon leikkauksen ansiosta.
Jos leikkaus olisi tehty hiemankaan myöhemmin, olisi toinenkin munasarja tuhoutunut kokonaan ja munasolujen tuotanto lakannut.
Tsemppiä sinulle lääkäriiin. Toivottavasti ei olisi kovin vakavasta vaivasta kyse. :heart:

voi ei, pakko se on huomenna mennä päivystykseen että saan mielenrauhan
Kondylooma paranee yleensä itsestään parissa vuodessa eikä sitä hoideta sen kummemmin jos papassa ei ole selviä muutoksia. Näkyville syylille on oma aine, jolla ne voidaan hoitaa. Kondylooma ei aiheuta lapsettomuutta. Klamydia taas voi aiheuttaa hoitamattomana. En ole myöskään kuullut, että aiheuttaisi menkkoihin häiriöitä, tai ainakaan se ei ole yleistä. Ap:n tapauksessa voisi kuvitella että kyseessä on hormonihäiriö tai joku tulehdus. Itsellä kesti kerran menkat 30 päivää eikä syytä löydetty.

toi tulehdus mulla on itelläkin käyny mielessä. aikoinaan mulla ollut lasten syntymän jälkeen kohtutulehdukset ja sillon oli vähän samankaltaista vuotoa. soitin äsken päivystykseen mutta sieltä naurettiin päin naamaa että ei tää oo päivystysasia et huomen pitäis varata lääkärille aika. sama kai se sit jo jos odotan sinne lapsettomuuspolille kun tuskin tuolta terveyskeskuksesta saa yhtään nopeemmin aikaa

Yhteistyössä