Pitkät kynnet on ällöttävät.

J.Ketkupolkka

Jäsen
08.07.2011
921
0
16
Ajatteleeko kukaan muu näin? :xmas:

Minä suorastaan inhoan pitkiä kynsiä. Leikkaan kynnet aina niin lyhyiksi, kuin mahdollista.
Kun ne kasvaa, niin tulee heti oikein epämiellyttävä olo, ja ne on pakko mennä leikkaamaan.
Erityisesti en pidä niistä itselläni, mutta myös muilla ihmisillä ne on ällöt ja rumat. Ajattelee, miten paljon bakteereja yms. sellaisten alle joutuu, ja muutenkin. :x

Mä tykkään kyllä. Tai en siis semmoisista järkyttävän pitkistä tietenkään. Itelläni on suhteellisen pitkät kynnet, mutta ei sinne varmaan paljoa bakteereita kerry kun pustaan aluset aina hyvin. Ihan siis kynsiharjalla. Mä en osais olla lyhyillä kynsillä ollenkaan. Toki näissä on se hankaluus, että kun vaikka leipoo niin siellä on sitten kynsien alla kauhee määrä taikinaa ja sillai, mut tämän olen ratkassut ostamalla semmosia hanskoja. Pysyy kädet ja kynsienaluset puhtaina myös leipoessa. :D

Hmm... No jotkut voi olla ihan nättejä, mutta yleisesti ottaen en tykkää.

..Tosin, pitkät, laitetut kynnet on aina kauniimmat kun minun, nimim. 20vuotta kynsiä purrut eikä lopettaminen onnistu millään.

Joskus olen onnistunut kasvattamaan kynsiäni, mutta ne tuntuu jotenkin inhottavilta.

Ajatteleeko kukaan muu näin? :xmas:
Minä suorastaan inhoan pitkiä kynsiä. Leikkaan kynnet aina niin lyhyiksi, kuin mahdollista.
Kun ne kasvaa, niin tulee heti oikein epämiellyttävä olo, ja ne on pakko mennä leikkaamaan.
Erityisesti en pidä niistä itselläni, mutta myös muilla ihmisillä ne on ällöt ja rumat. Ajattelee, miten paljon bakteereja yms. sellaisten alle joutuu, ja muutenkin. :x

Itse taas inhoan lyhyitä kynsiä itselläni eivätkä ne ole mielestäni muillakaan kauniit. En ajattele hygieenisyyttä enkä onneksi työskentele ammatissa, jossa pitkät kynnet olisivat jollain tavalla turvallisuusriski tai tiellä. Lyhyet kynnet saavat sormet näyttämään paksuilta ja lyhyiltä.

Sellaiset älyttömän pitkät noita-akan kynnet on rumat. Oli sitten omat tai leikkikynnet. Vielä rumemmaksi tekee jos kynsi on oikeen kulahtanut ja keltainen tai koristeltu jollain kilometrin päähän näkyvillä muovitimanteilla ja pinkillä lakalla.

Jaa. Itsellä on pitkät kynnet (siis ihan luonnolliset, ei keinokynsiä ja omani ovat ns. luonnontilassa eli en käytä esim. kynsilakkoja, viilaan toki). Enkä ole tuota kokenut koskaan ongelmalliseksi eli että olisin tuosta syystä enempi sairaana kuin joku toinen, tms. Vauvatkin on tullut hoidettua kynsiä leikkaamatta ilman, että olisin heitä raapinut, tms.

Wikipedian mukaan muuten näin:

Ihmisellä on ihossaan paljon mikrobeja. Runsaasti niitä on varsinkin kynsien ja sormusten alla. Mikrobien määrät ihmisruumiissa:

Päänahka 1,5 × 106/m²
Otsa 0,2 × 106/cm²
Nenä 1–10 × 106/g
Kainalo 2,4 × 106/g
Selkä 314/cm²
Käsivarret 105–4 500 kpl/cm²
Sormuksen alla Euroopan väkiluku mikrobeja
Kynnen alla Suomen väkiluku mikrobeja
haava Euroopan väkiluvun verran mikrobeja

Että kun kynsistä ollaan (joissain tapaukissa ihan syystäkin) huolissaan, niin mites, onko sormukset sitten ihan yhtä pannassa teillä pitkien kynsien ällöäjillä? ;)

En mä inhoa tai ällöä pitkiä kynsiä, mutta tosiaan itseltä on pakko leikata aina lyhyemmiksi, en vaan osaa olla pitkillä.
Jos jollain on kovin keinotekoiset laitetut kynnet, silloin tulee mieleen millaiset mahtaa olla luonnolliset kynnet siellä alla, tupakoitsijan, tmv.

Pitkät kynnet miehillä inhottavat. Samoin pitkät varpaankynnet miehillä ja naisilla inhottavat, myös ne varpaankynsipidennykset. Hoidetut ja puhtaat kynnet naisilla ok.

[QUOTE="vieras";26990656]Pitkät kynnet miehillä inhottavat. Samoin pitkät varpaankynnet miehillä ja naisilla inhottavat, myös ne varpaankynsipidennykset. Hoidetut ja puhtaat kynnet naisilla ok.[/QUOTE]

Ai onko tuollasiakin :O Luulis että ne on kamalan epämukavat kenkien kanssa : /

Minusta pitkät kynnet on jotenkin ällöttävät silloin kun ne on luonnontilassa. Mut jos on vaikka vain väritöntä lakkaa, ne on heti nätimmät.

[QUOTE="vieras";26990758]Ai onko tuollasiakin :O Luulis että ne on kamalan epämukavat kenkien kanssa : /

Minusta pitkät kynnet on jotenkin ällöttävät silloin kun ne on luonnontilassa. Mut jos on vaikka vain väritöntä lakkaa, ne on heti nätimmät.[/QUOTE]

On, useimmiten ne varvasgeelit on tyyliltään ranskalainen manikyyri. Jotkut ottaa ihan maltilliset pidennykset ja jotkut sellaiset, jotka on 2cm varpaankärjen yli.

en tykkää!!!!!!! Ällötti kun tarjoilijalla oli pitkät laitetut akryyli/geelimoskakynnet ja siellä sitten koskettelee tuoreita aineita. En pystyny sanomaan että eihän toi käy päinsä. Luulis että olis älliä sen verran että tietää mikä ravintola-alalla on sallittua. helv.

Mä en pidä pitkiä kynsiä muilla mitenkään inhottavina tai rumina, mutta omiani en pysty yhtään kasvattamaan eikä kyse ole mistään bakteerikammosta vaan ne TUNTUVAT mielestäni jotenkin inhottavalta :D

Yhteistyössä