Pitkät hiukset ja ajatus siitä että joudun leikkauttamaan toisen puolen kaljuksi.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipo päähän?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pipo päähän?

Vieras
Tyhmää, tiedän..
Mutta mulla on paksut ja pitkät hiukset. Leikkaus edessä kasvaimen takia, joten oikealta puolelta hiukset leikataan kaikki pois.
Kaikkia hiuksia en halua leikkauttaa, mutta miltä se mahtaa näyttää kun olen puolksi kalju? :/
Miten ihmiset katsoo, tujottaa? Vaikka leikkauttaisin kaikki, niin ei se tilannetta muuta. Olen silti friikki, ja saan paljon kyselyitä ja katseita "Miksi tuo on leikannut hiuksensa? Miksi se noin teki? Sillä on syöpä? "
Voinko paeta maan alle? :(
Vinkkejä miten säilytän hiukseni, mutta kauniisti?
Auttakaa mua! Mulla on vielä pari viikkoa aikaa ennenkuin joudun leikkaukseen. Leikkaanko sittenkin kaikki, vai säästänkö puolet? Ja puolikas tarkoittaa sitä että hiukset leikataan jokatapauksessa ohimosta muutaman sentin korvan taakse.. 1/3 osa?

No, sitten kun ne hiukset kasvaa takaisin, niin et näytä kaljulta, vaikka ne osittain olisivatkin lyhyet. Älä leikkaa kuin osa, koska leikkauksen jälkeen näet sitten paremmin, miltä se näyttää. Ehkä sun ei tarvitse luopua tukasta, vaan opit laittamaan sitä. Odota, että siihen leikkauskohtaan kasvaa tukka parisenttiseksi, niin sitten näet vasta, millainen se on. Olisi sääli leikata pois ihan kaikki, eikö?

Tsemppiä leikkauskeen! Muista, että terveys on tärkein.

Kyllä sellasia kampauksia välillä näkee, että toiselta puolelta poikatukka ja toiselta pitkä. Pipo peittää kans, näin kylmillä ja vähän lämpimimmillä keleillä sellanen trikoopipo, mä varmaan käyttäsin sellasta. Ja itse voisin pitää puolet hiuksista tai sitten kokonaan kalju ja pitää peruukkia niin kauan että omat hiukset kasvaa.

Tsemppiä leikkaukseen.

Mahtaako se olla hankalaa pitää puhtaudesta huolta? Senkö takia suurin osa leikkaa kaiken pois?
Niin, en halua luopua hiuksistani. Nyt jo itkettää ajatuskin siit että kun kirurgi ajaa hiukset pois leikkauskohdasta.
Ja sanoihan sekin että ei tarvitse kaikkia leikata, jos en halua. Millaisia kampauksia voisin edes suunnitella valmiiksi? Tuntuu teistä varmaan hölmöltä mutta tämä on mulle tärkeä juttu, omalla tavallani valmistaudun kaikkeen tulevaan. Mietin pieniä asioita, ja kaikkea niitten väliltä.

Jos luonteeseen sopii niin ei se mitenkään pahalta näytä vaikka toinen puoli oli lyhyt
esim. Katille sopii tuo tyyli kun nenä nassuun
23425.jpg

Älä stressaa turhaan, puolikalju on usein nätti hiusmalli (ainakin mun mielestä). Ja jos kovasti ahistaa niin voi ostaa peruukin, ja hiukset on onneksi uusiutuva luonnonvara :) Tässä sulle esimerkkejä hiusmalleista joissa toinen puoli on lyhyt, toivottavasti helpottaa edes vähän ja löytäisit jonkun itseäsi miellyttävän hiusmallin siihen asti että omat kasvaa takaisin.

tukka17.jpg

puolikalju_5juttu2107in_ht.jpg

966276.jpg

1928724977_1.jpg
cassie-ventura-shaved-head-03.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei! Tuohan on hieno! :)
Kiitoskiitos! Ajatus ei olekaan enää aivan karmaiseva olla osittain kalju! Jahka leikkausarpi paranee ja hiukset kasvaa, niin tiedän mitä teen! Ihana mikä helpotus kun tietää edes mitä tyyliä etsii!!

Nythän on paljon näkynyt sellaisia sivusänkiä ja toiselta puolelta lyhyempiä hiusmalleja. Esim. Bb:ssä Iidalla on toinen sivu hiuksista sänkeä ja näyttää hyvältä! Tai voisit leikkauttaa molemmat sivut sängeksi/lyhyeksi leikkauksen jälkeen ja pitää sellaista keskellä päätä olevaa korkeaa taakse vedettyä kampausta :)

Half bald haircuts

Esim. tämä näyttää tosi hyvältä:

shaved5.jpg

Viimeksi muokattu:
Luulen että hiuksia jää paljonkin hyvän kampaustyylin löytämiseksi, itse näen jatkuvasti kasvaimen vuoksi aivoleikkaukseen joutuneita, eikä hiuksia ole ajeltu kuin halkaisijaltaan 5-15 cm alueelta, tietysti se riippuu missä osassa aivoja kasvain sijaitsee, miten suuren aukon kirurgi tekee. Päänahkahan nostetaan siitä päältä sivuun.
Tottakai hiukset saa olla tärkeät, mutta nyt pääset/joudut kokeilemaan toisenlaista tyyliä, ja nuo muiden linkittämät hiustyyklit oli muuten hienoja.
Tsemppiä!

Noi linkitetyt mallitkin on hienoja,mut mulla tuli mieleen myös sellanen että jos sulla on pitkät ja paksut hiukset ja pois leikataan "mahdollisimman vähän",ja vielä korvan takaa? Niin jos ymmärsin oikein että leikataan jostain korvan ja takaraivon välistä,niin varmaan voisit pitää hiukset myös sellasella "niskaponnarilla".. Ainakin sillon kun hiuksia ei jaksa laittaa. Jos pitkät hiukset on "sun juttu" niin älä aja kaikkia pois ennen kun näet mikä on tilanne leikkauksen jälkeen.

Yhteistyössä