Pitkään kestävä kurkkukipu!

  • Viestiketjun aloittaja vvierass
  • Ensimmäinen viesti
vvierass
Onko nyt liikkeellä joitain pitkään kestävää kurkkukipua?

Meillä ensin lapselle tuli nuha ja vähän kuumetta, sitten mulle tuli kurkku kipeäksi ja sitten miehelle nuhaa ja kurkukipu ja kuumetta.

Nyt muut on jo parantuneet mutta mun kurkku on edelleen kipeä. Nuhaa ja kuumetta mulla ei ole ollut...

Onkohan edes sama tauti ja kauan kurkkukipu voi edes kestää?

Ei ole kovin kipeä mutta varsinkin aamuisin sattuu nieleminen...
 
"..."
Mulla ja avokilla oli molemmilla kuukauden kurkkukipu. Olin nieluviljelyssäkin-ei mitään eli todennäkösesti joku virus jolle ei voi mitään eikä voinutkaan hitto. Meillä kurkku tuli kaiken lisäks vaan illalla kipeeks ja kesti aamuun kunnes päivän oli ok. Joskus illalla alko oleen niin kipee että piti ottaa burana. Kun menin hoitajan luo niin sehän nauro vaan että kurkkukivun takia tulit vaikka mun mielestä 1kk jokapäivänen kurkkukipu ei oo ok. En enää keksinyt mitä tehdä kun kipu ei muuttunut miksikään. Avokilla oli myös korva vähän tukossa ja kipeä ja kun sen sai avattua niin sanoi helpottaneen vähän. Muttei meillä allergioita ole yhtään. Sitten lopetin avokkini kanssa aamu ja iltapusut ja kahdessa päivässä meni ohi ja viikko oltiin pussailematta sitten eli jotenkin ylläpidettiin sitä toisissamme niin kauan. Kauankohan olisi muuten kestänyt. Ja mietin kun vappuna se helpotti pariks illaks ja muistelin sitten jälkeenpäin että avokki oli just sillon matkalla. En ymmärrä mikä tämä tämmönen oli kun mulla oli vaan viikkoa ennen 1pv kuume (37,5) eikä muuta sitten. Kamala kipu oli ja tuntu kun kurkussa olis ollu joku klöntti muttei siis limaa ollut eikä yskää. Tämä siis vapun aikoihin...
 
"..."
Meillä koko perheellä oli kurkkukipua ja yskää. Pientä lämpöäkin. Viikon itse ehdin sairastaa järkyttävää kurkkukipua ja lopulta lähti ääni. Lapsilta otettiin nieluviljely ja löytyi streptokokki g. Antibiootit saatiin koko perhe.
 
"..."
[QUOTE="...";30027567]Meillä koko perheellä oli kurkkukipua ja yskää. Pientä lämpöäkin. Viikon itse ehdin sairastaa järkyttävää kurkkukipua ja lopulta lähti ääni. Lapsilta otettiin nieluviljely ja löytyi streptokokki g. Antibiootit saatiin koko perhe.[/QUOTE]

Jäi mainitsematta, että meillä oli siis nielutulehdus!
 

Yhteistyössä