Pitkä kk-kierto

Hei kaikki!

Lueskelin näitä sivuja, mutten löytänyt selvää vastausta ongelmaani. Itseasiassa menin jo ihan sekaisin kaikista tero-, clomi-, inssi- ym. jutuista :snotty: Olen aloittelija näissä lapsenhankintajutuissa, joten ajattelinpa kysäistä "asiantuntijoilta" eli teiltä.

Eli: ongelmani on pitkä kuukautiskierto. Lopetin e-pillerit viime kesänä, jonka jälkeen mulla on ollut kolmet kuukautiset. Kierto on siis tosi pitkä ja lisäksi epäsäännöllinen. Tiedän kyllä, että pillereiden jälkeen tämä on ihan normaaliakin. Historiani on kuitenkin sellainen, että jo ennen pillereiden aloittamista kiertoni oli tosi pitkä vuosien ajan (siis mitä tahansa 30 ja 90 vrk:n välillä). Ovuloinnista tai ovuloimattomuudesta mulla ei ole hajuakaan.

Kysyisin siis, kannattaako hakeutua jo alkuvaiheessa lasta suunniteltaessa lääkärin pakeille, kun tämä ongelma on ilmeinen. Mitähän esim. kunnallisella puolella tapahtuu ensimmäiseksi? Vai tapahtuuko mitään? Annetaanko mahdollisesti jotakin "pilleri-hormonia" vai käsketäänkö vaan jatkaa yrittämistä luomumenetelmällä? Olen ihan pihalla näissä asioissa, enkä tohtisi mennä lekuriinkaan jos ne siellä suunnilleen nauravat ongelmalleni :ashamed:

Kiitos jos joku viitsisi vastata. Lisäksi olisi kiva kuulla, että mikähän ongelmani "nimi" on, kun siis on tuosta pitkästä kierrosta kyse.
 
Paras vaihtoehto olis mennä yksityiselle gynekologille, jos varat sallii.
Luulenpa että keltarauhashormonia annetaan pillereinä että saadaan vuoto tulemaan, sitä syödään 10 päivää, sitten yleensä kierron 3.-7. päivinä syödään 1 tabl. päivässä pillereitä että saadaan ovulaatio aikaiseksi, itselläni oli Clomifen ja todettu tehokkaaksi.
Tietty voidaan määrätä eri nimisiä lääkkeitä, mutta saman asian ajavat.
Kontrollikäyntejä saattaa tulla jollei raskautta ala kuulua.
Nyt kipin kapin varaamaan lääkäriaikaa, kyse on normaalista yleisestä ongelmasta, kukaan ei sinulle naura eikä vähättele!!!!