Pitkä kierto ja Terolutien aloituspäivä

En löytänyt tähän haulla valmista ketjua niin koitetaanpa näin.

Miten pitkillä kierroilla ja sitä kautta myöhäisellä ovulaatiolla kiusatuille on neuvottu Terojen käyttö? Minulle gyne neuvoi käyttämään alkaen kp 15, mutta soitin takaisin hoitajalle, joka sanoi että tuo koskee normaalia kiertoa, ja pitkässä kierrossa "vasta kun ovulaatio on varmasti tapahtunut". Koskakohan ne sitten pitäisi aloittaa? Ilmeisesti tuo 15 on yleissuositus, koska yleensähän ovulaatio on "oppikirjakierrolla" varustetuilla tuolloin kp 14. Pitääkö tästä päätellä niin, että pitkällä kierrolla tabletit aloitetaan sitten oviksen jälkeisenä päivänä?

Gynelleni ei ole vapaita soittoaikoja ennen loppuviikkoa, ja sitä ennen ehtii tuo aloituspäivä mennä. Mitäköhän tässä nyt tekisi?
 
Mulla ei ollu Teroja,vaan Primoja...
Mutta vastaan silti.
Kysyin ihan samaa,kun Primoissa luki muistaakseni alotuspäiväks kp 16.
Mulla kierrot heitti jopa 105 päivää.
Ja mä sain neuvoksi aloittaa heti.Kun ei siitä kierrosta ollu mitään tietoo.
Tästä ei nyt kyllä oo sulle juurikaan mitään apua... :/
 
Mie olen vähän jääräpää näiden lääkkeiden kanssa ja jos lääkärit laittavat reseptille sen ohjesäännön mukaan suhteuttamatta sitä omaan kiertooni niin aina voi vähän soveltaa.
Ja niinkuin lääkärini sanoi, ei se ole niin päivän päälle.

Minä aloittaisin sinuna ovista seuraavana päivänä tai parinpäivän päästä.

Kun normaalisti toimiva kroppahan tekee niin että ensin on ovis, ja kun munasolu irtoaa niin lähes samantien tulee tilalle keltarauhanen. Joka sitten joko surkastuu pois ja alkaa menkat tai jatkaa toimintaa jos on raskaana.


Itselläni on ihan normaalikierto. Mutta muita ongelmia sitten. Ja sitäkautta nämä keltarauhashormoonit tuttuja.
 
Hmm... no ehkä en sitten aloita niitä nyt kp 15, meni syteen tai saveen. Jos saan gynen kiinni ennen ovista, niin kysyn voinko aloittaa myöhemmin kuin tuo. Jos en saa, niin olkoot sitten tästä kierrosta syömättä koko terot. Voi tietysti tarkoittaa megakiertoa, mutta minkäs teet.

Jos joku pitkäkiertolainen vielä haluaisi jakaa terokokemuksiaan niin olisin kiitollinen!
 
Gilmore, sitä aloin vielä miettimään. Että voihan ehkä ollakkin että sun kannattaa aloittaa ne terot silloin kp 15. Koska se sitten toivonmukaan lyhentää sun kierron normaalimittaiseksi.
Mikä taas saattaa vaikuttaa siihen että seuraavassa kierrossa sulla onkin ovisaiemmin. Ja sitäkautta alkaa kierto tasoittumaan.

ymmärrätkö mitä haen takaa. Tälläinenkin vaihtoehto tuli vain mieleeni.
 
Tässä kuussa sain Terolutit ensimmäistä kertaa tuhrutteluun ja kohtuu pitkään kiertoon (35-40). Gyne sanoi, että "kun tuo on normaalisti noin pitkä tuo kiertosi, ei yritetäkään tehdä siitä ihan lyhyttä, aloita kp 17." Ja mitään infoa ei tullut tällaisesta, että ovis voisi jäädä pois jos lääkityksen aloittaa liian aikaisin, tämä on tullut minulle aivan uutena juttuna tätä palstaa lukiessani :eek: Ja tiesi luonnollisesti kyllä, että yritys on päällä.

Noh, nyt päästää asiasta toiseen. Kävin jo kyselemässä alkuraskausoireisilta omista oireistani, että johtuisivatko ne Teroluteista vai elättisinkö toiveita tärpistä ja tässä tulee lista:
- pienen pientä tiputtelua (kiinnittymisvuoto? erilaista kuin tuhru ja sitä on vähemmän)
- superkipeät rinnat heti oviksen jälkeen ja vieläkään ei oikein helpota
- nippailu molemmin puolin vatsasta
- vilunväristykset
- reisien pakotus parina iltana.

Jokatoinen päivä olen varma että nyt on tärpännyt ja joka toinen, että ei olekaan.. Pitäisi nyt lakata ajattelemasta kun menossa on vasta kp 22, oviksen olin bongaavinani melko varmasti kp 13.

Kylläpä se odottavan aika osaakin olla pitkä.
:headwall:

Onko teillä muilla tollaisia oireita tullut Teroluteista?
 
Kuinka kauan tiellä on ollut tuhruttelua kun haette apua teroista tai muista lääkkeistä? Itse olen kyllästynyt tilanteeseen jo muutaman(3-4) kuukauden jälkeen. Siis jo siihen että puoli kuukautta tulee tavraa ulos... puhumattakaan siitä että se saattaa pitkittää raskautumista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma77:
Kuinka kauan tiellä on ollut tuhruttelua kun haette apua teroista tai muista lääkkeistä? Itse olen kyllästynyt tilanteeseen jo muutaman(3-4) kuukauden jälkeen. Siis jo siihen että puoli kuukautta tulee tavraa ulos... puhumattakaan siitä että se saattaa pitkittää raskautumista.
Itse olen kärsinyt vaivasta siitä lähtien kun lopetin pillerit eli suunnilleen kaksi vuotta! Pillerit lopetin sen takia, kun sopivaa merkkiä ei löytynyt, aina tuli jos minkinlaista sivuoiretta.

Eikä ainakaan tässä kierrossa näytä Terolutit tepsivän vaivaan, on vaan tullut nuo tuossa aikaisemmin mainitsemani oireet kuvioihin, joten turha varmaan edes haaveilla tärpistä. :'(
 

Yhteistyössä