pitkään kotona olleet äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
tarkoitan siis monia vuosia tyyliin 10-20v. himassa olleet, oletteko ollenkaan miettinyt että mitäs kun ne lapset on aikuisia ja kaikki lentäneet pesästä pois, mitä te sitten teette? ei koulutusta (tai jos on niin vanhentunueet tiedot) ei työkokemusta, ikä alkaa painamaan ym. itsekkin olin kotona 4v. putkeen, toki sitä ennen oli koulutus ja hiukan työkokemusta vaikka 19v. lapsen olen saanutkin, kun kuopus oli 2,5v. menin töihin,

Mä olen ollut kauan kotona lapsia saamassa ja hoitamassa :D
Suunnitelmat kotiäitivuosien jälkeen ovat ihan muuta työtä kuin ne mitä aiemmin olen tehnyt/kokeillut. Työnteko ja koulutus on ihan suunnitteluvaiheessa vasta ensi keväälle/kesälle.. Mutta riippuu vielä monesta asiasta.
No siihen, että mun lapset on aikuisia menee vielä vuosia ja vuosia. Ehdin hankkia sen ammatin ja tehdä töitä. Ja kun viimeinenkin noin 15-20vuoden kuluttua muuttaa pois kotoa :D mä luultavimmin olen työelämässä yhä ja se elämä jatkuu sitten alle nelikymppisenäkin, vaikka lapset ei enää mua 24/7 tarvitse :whistle:
Mut mitä sitä nyt miettimään, mä elän tätä, tässä ja nyt. Lapset on se tämän hetkinen elämä, mitä sitä eläkeikää murehtimaan..

yx esimerkki mun systeri oli kotona lasten kanssa reilusti yli 10 v ja nyt on työelämässä ja vakituinen virka.Ei sen kummempaa,koulutustaan vastaavaa työtä löytänyt kotivuosien jälkeen.

OOn ollut periaatteessa kotona tuon esikon odotusajasta lähtien....elikkä 2001 vuodesta asti.2002 syntyi esikko ja toinen 2003 ja sit tuossa kaks vuotta sitten keväällä olin jonkun kuukauden kuntoutustuella töissä.Sitten muutin ja sain kolmannen 2009 alku vuonna...Nyt odotan nelosta.Enkä ole menossa kouluun tai töihin seuraavaan 4 vuoteen.Ammattia mulla ei ole.Mutta ehkä sitten joskus johonkin kouluun tms menen kun olen elänyt tämän elämän vaiheeni lapsien kanssa.
Marian kanssa samoilla linjoilla...Kouluun voi mennä sitten myöhemminkin.Miksikäs ei??!!
Nyt on tää elämän vaihe ja mä otan tästä kaiken irti ja sitten kun muksut ei mua niin tarvihe kellon ympäri ni sit mä lähen kouluun...opiskelen ammatin oppisopimuksella tai ihan koulun penkillä.Mitä se ikää katsoo minkä ikäsenä sinne kouluun lähtee??Vanhempana on monesti motivaatio asioihin ihan toisenlainen kun sillon 17-20 vee nuorena.
Minä elän kans nyt tänä aikaa kun lapset on pieniä ja oon kotona...sitten joskus mä lähen kouluun..jne...Se on sitten joskus...

Yhteistyössä