Pitkään imettäneet, kysymys teille (asiallinen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli, onko teillä tullut ns. toinen sulkasato? Siis kun raskauden jälkeen, alkaa tukka lähteä ja sit jossain kohtaa se tasaantuu. Mutta jos imettää pitkään, onko teillä tullut uudelleen tukan lähtemistä? Mietin täällä kovasti, et missä mättää, kuontalo ohentunut ihan silmissä, tuppoja lähtee tukkaa... :/
Onko mulla joku sairaus vai mikä nyt vialla? Imetän edelleen ihan useita keroja päivässä ja lapsi 1v 5kk. Kiitos jos joku vastailee :)

No minä imetän tällä hetkellä 2v9kk ikäistä ja kesällä/syksyllä oli tuollaista uutta sulkasatoa ainakin havaittavissa. En muista onko sellaista ollut tässä välissä sen synnytyksen jälkeisen jälkeen. Mutta toisaalta mulla on ollut paljon stressiä ja huolta eli on voinut johtua ihan siitäkin.

No mietin kans et jos sulkasato vaivaa, kun lapset ja itse sairastelleet jo kolmisen kuukautta enempi vähempi koko ajan. Mut jospas tää tästä rauhoittuis, tai muuten kaljuunnun...

Aloitin viikko sitten vitamiinikuurin. Ja hyvä kuulla et muillakin, kovin epäilen et liittyy imetykseen ja siihen et kroppa huutaa nyt vitamiineja, alkaa vissiin olla varastot tyhjät... 15kg painostakin jo lähtenyt tän vuoden aikana. Sekin varmaan vaikuttaa, vaikka en tietenkään ole millään laihdutuskuurilla ollut kun imetän

Olen imettänyt kahdesti vajaa 2 vuotta ja kerran yli vuoden eikä mulla ole lähtenyt yhtään hiukset sen enempää kuin muutenkaan..mutta tosi monillahan tuota esiintyy. Muistan mm. oman äitini, miten hänellä lähti hiuksia tosi paljon kun hän imetti.

Imetän yhä, lapsi 2,5v, vaan kerran lähti hiukset ja se oli siinä 8-9kk kieppeillä. Sitten kun menkat alko 1v2kk kohdalla niin palas ihokin entiselleen :'( eli näppyläiseksi...

Mulla oli esikoista odottaessa maailman paras iho, se katos kun taikaiskusta vauvan ollessa parikuinen... Ja toista odottaessa kärsin maailman huonoimmasta ihosta... Joka taas pikkuhiljaa parantui kun lapsi syntyi. Nyt olen siis ihoon ihan tyytyväinen mut toi kuontalo alkaa olla heikossa hapessa.
Mites sitten, millasia vitamiineja sitä uskaltaa syödä kun imettää? Mulla kun on valmiina sellasia ihon ja hiusten hyvinvointiin "suunniteltuja" vitamiineja, mut uskaltaako niitä syödä? Vai täytyykä vetää vaan niitä hiivatin kalliita raskaus&imetys