Pitkä suhde takana, huomaan miehen kiintyneen toiseen naiseen -teenkö mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huuma

Vieras
Tiedän että pitkän suhteen aikana voi ihastua jollain tasolla toiseen ihmiseen. Itsekin olen jonkinlaista kiinnostusta kokenut, mutta en kokenut näitä mitenkään omalle suhteelle uhkana tai haitallisena, koska lähinnä viehätyin ihmisestä, en "ruokkinut" tunteita sen enempää.

Olemme olleet yhdessä jo 16vuotta ja koskaan ennen en ole miehessäni huomannut mitään erityistä reaktiota ketään kohtaan. Nyt näin sattumalta miehen työkaverin, tämän naisen siis ja huomasin mieheni katseessa sen jonkun jutun, joka hänelle tulee myös minua katsoessaan. Meillä siis edelleen mielestäni rakkautta paljon ja hän ilmaisee rakkauttaan minuun monella eri tavalla. Koska tuntuu, että tunnen mieheni eleet ja ilmeetkin jo todella hyvin, on minulle vain tullut eka kertaa tunne, että tämä nainen merkitsee jollakin tasolla enemmän kuin muut työkaverit. Onko tämä ihan vainoharhaista touhua, vai voiko toisen eleistä yms huomata jotain. Kun hän esimerkiksi puhuu tästä työkaverista tai juuri se jännä katse.

Tästä on jo aikaa, kun eka kerran asiaa jäin pohtimaan. En ole millään tavalla siitä miehelleni kertonut. Tuo nainen on myös tahollaan naimisissa. Silti en voi välttyä ajatukselta, että onko minun syytä olla huolissaan? Miten muut, oletteko kokeneet puolison toiseen ihastumista? Ja sitten jatkaneet ilman suurempia käänteitä elämää. En halua miehelleni tästä mitään puhua, koska se kuulostaisi mielestäni naurettavalle. Pidän omana havaintonani tämän tiedon.

Ja aivan hyvin voi siis olla, että mieheni kokee tämän naisen vain viehättävänä ja siksi katsoo häntä niin. Mutta en voi mitään sille tunteelle, että jos siinä onkin jotain muuta.

Kyllä mun mielestä noinkin pitkässä suhteessa oppii tunnistamaan toisen eleitä. Jos itse en asiaa selvittäisi niin se varmaan jäisi sitten vainoaan. Voihan se olla vain ihastunut eikä sekään halua siitä sen enempää. Voit joko ottaa puheeksi asian miehesi kanssa tai luottaa kunnes toisin todistetaan..

Voihan sitä kiintyä ihan ystävänäkin, voi tulla tärkeäksi ystäväksi. Älä ainakaan lähde syyttelemään tai epäilemään suoraan. Voihan asiasta puhua mutta ilman ikävää sävyä.
Inhimillistä sekin jos on kiintynyt ihmiseen jonka kanssa paljon aikaa viettää.

En nyt osaa kirjoittaa mitä tarkoitan.... mutta jos oma suhde on rakkaussuhde, ja toiseen luottaa, niin eikö toista voi hieman kiusoitella hyväntahtoisesti ihastuksesta. "Taitaa meidänkin matti olla vähän ihastunu siihen lissuun".. ja jättää asia siihen. Näin ainakin toinen saisi tietää että puolisokin on kiinnittäny asiaan huomioo, pitäiskö tilannetta tai puolisoa vähän rauhoitella..
Emmää tiiä..rakkaussuhteeseen en vain näe kuuluvaksi tuollaista että mustasukkaisuudessa jäädään hautomaan jotain tuollaisia epäilyksiä..

Voihan sitä kiintyä ihan ystävänäkin, voi tulla tärkeäksi ystäväksi. Älä ainakaan lähde syyttelemään tai epäilemään suoraan. Voihan asiasta puhua mutta ilman ikävää sävyä.
Inhimillistä sekin jos on kiintynyt ihmiseen jonka kanssa paljon aikaa viettää.
Kukaan, KUKAAN normaali heteromies ei IKINÄ ajattele viehättävää naista vain ja ainoastaan tärkeänä ystävänä.

Kyllä mä varmaan ottaisin puheeksi jollain tavalla. En nyt lähtisi syyttämään mistään, mutta kyselisin, millainen tyyppi se Maija on, jonka näin hänen töissä, että vaikuttaa mukavalta/huumorintajuiselta/fiksulta (miltä nyt sitten vaikuttikin) tjsp. Yrittäisin lukea jotain miehen reaktiosta.

Ottaisin jotenkin puheeksi. Tosin mies varmaan kieltää, tämä on asia josta on vaikea kertoa.

Meillä suhdetta takana myös 16 v. Pelkään että mies löytää vielä jonkun toisen. En tiedä olemme rakastavaisia edes. Ehkä ennemmin 2 kaverusta jotka perustivat perheen...

Yhteistyössä