Pitkä suhde, ei avioliittoa, ei lapsia. Miten teille on käynyt vastaavassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "peppi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"peppi"

Vieras
Teidän kokemuksia olisi mukava kuulla, jos olette tai olette olleet kuvaamassani tilanteessa.

Eli miten käy usein lopulta suhteessa joka on kestänyt pitkään, eikä olla menty naimisiin eikä saatu lapsia.

Esim. parisuhde kestänyt jo 8v tai enemmän, ei naimisissa, ei lapsia.

Onko tullut ero? Vai onko tahti ollut vain hidas ja lopulta menty naimisiin tai saatu lapsia ja eletty onnellisesti loppuelämä?

Kertooko noin "hidas lähtö" siitä että pari on epäsopiva toisilleen?

Mitä ootte mieltä? Tai miten teillä on mennyt?

Mun tapauksessa tuli ero n. 8 vuoden yhdessäolon jälkeen. Homma vain hiipui kasaan, ja koska ei ollut lapsia niin eipä ole juuri toisiamme edes nähty eron jälkeen.

Meillä ei ihan noi pitkää suhdetta ollu. Mutt 4v. Heti suhteen alkuaikoina, noin puolivuotta seurusteltuamme mies käytännössä asui luonamme (minulla siis lapsi aikaisemmasta suhteesta) tuli töistä meille ja elimme lähes avoliittoon verrattavaa elämää. Sitten mies lähti samalla paikkakunnalla olevasta työstään ja sai töitä naapuripaikkakunnalta (40km). Siitäpä suhde alkoikin hiipua.
Mies vuokrasi asunnon lähempää töitään ettei joka päivä tartteis ajella tota 80km suuntaan ja toiseen.
Minulle tämä oli oikeastaan kuolinisku suhteelle.
Taannuimme takaisin seurusteluaikaan, näimme noin 2 kertaa viikossa muutaman tunnin ajan. Miehellä viikonloppuisin paljon harrastuksia joten ei paljoa edes yhdessä asuessamme kotona näkynyt.
Mies kyllä halusi jatkaa, jopa naimisiin. Mutta itse en. Minulle ei suhteella ollut mitään tulevaisuutta, mies viihtyy työssään toisella paikkakunnalla eikä ole aikeissakaan muuttaa takaisin samaan kaupunkiin. Itse suunnittelen lapsen tapaamisten helpottamiseksi muuttoa vielä vähän kauemmas. Ei puhettakaan miehen puolelta että mukaan tulisi.
Siihen se sitten kuivui.. En halunnut etäsuhdetta ja satunnaista tapailua. Olisin halunnut kokonaisen perheen ja arjen.

Ollaan oltu yhdessä yli 20v, ei naimisissa, ei lapsia. Hyvin menee, ei kaikkien tarvitse mennä naimisiin ja tehdä lapsia sen takia että niin on tapana. Ollaan yli nelikymppisiä, joten lapsia ei ainakaan enää tule.

Me mentiin naimisiin kun oltiin oltu yhdessä 5v. Lapsia hankittiin kun oltiin oltu yhdessä 10v. Nyt on oltu kimpassa kaikenkaikkiaan kohta 20 vuotta. Eli ei kerro välttämättä mitään.

Ystäväni oli 10 vuotta yhdessä miehensä kanssa, ei lapsia, ei kihloja ja erosivat. Eli kumpikin on ihan yhtä mahdollista.

näin: Oltiin yhdessä lähes 10 vuotta, ero tuli, kun ostettiin oma asunto ja olisin jo halunnut lapsia ja naimisiin, kun ikääkin alkoi jo olla. Mies ei halunnut lapsia, joten jätin hänet. Nyt minulla on ihana perhe ja mies :)

10 v. yhdessä avoliitossa ja "eleltiin kuin eläkeläiset". sitten ero ja molemmat naimisiin vuoden sisällä ja vauvat tulossa :) kannattaa selvittää syy miksei avioliittoa ja miksei lapsia. jos molemmille asia on ok ja rakkautta + intohimoa on, mikäs siinä.

Kaveri meni naimisiin viime kuussa, ehtivät olla yhessä yli 10v ennen sitä, ei lapsia. Isoveljeni avioitui 8v seurustelun jälkeen, nyt olleet yhdessä jo 18 v, lapsia saivat pari vuotta naimisissa oltuaan. Toinen tuttu on avoliitossa 10v yhdessä ja yrittävät nyt lasta.

Me ollaan oltu 4v yhdessä, muutettiin yhteen vuoden jälkeen. Ei yhteisiä lapsia, eikä niitä ole tulossakaan. Naimisiin haluaisin, mutta mies ei ole juuta eikä jaata sanonut. Kihloihin mentiin (osittain minun painostuksestani), halusin "edes jotain", kun tuntui, että kaikki on niin pirun vaikeaa, yhteenmuuttokin oli kovan työn takana. Tuskin tässä naimisiin ollaan menossa, ainakaan mies ei sitä tule ottamaan puheeksi, eikä paljon kiinnosta itseänikään ottaa, kun taas olisi niin vaikeeta. Ero tulee aivan varmasti jossain vaiheessa tätä menoa, koska minusta tuntuu, ettei mies halua mitään mitä normaalisti parisuhteessa halutaan yhdessä. Ei varmaan asuttaisi vieläkään yhdessä jos minä en siitä olisi puhunut ja kysellyt

Erittäin hyvin on käynyt. Menimme lopulta naimisiin, mutta se ei tuntunut isolta askeleelta eikä muuttanut käytännössä mitään. Olimme tyytyväisiä suhteeseen ennen naimisiin menoa ja olemme edelleen.

[QUOTE="Viekku";29591995]Ollaan oltu yhdessä yli 20v, ei naimisissa, ei lapsia. Hyvin menee, ei kaikkien tarvitse mennä naimisiin ja tehdä lapsia sen takia että niin on tapana. Ollaan yli nelikymppisiä, joten lapsia ei ainakaan enää tule.[/QUOTE]

MIehelläsi on vielä 10-20 vuotta aikaa tulla halutessaan isäksi.

Me oltiin oltu yhdessä 8v kun mentiin naimisiin ja 11v kun esikoinen syntyi. Tosi molemmat asiat olivat kyllä koko ajan suunnitteilla ja esim. raskaussuunnitelmien kanssa odotettiin vaan että saan opinnot päätökseen. En olisi varmaan itse 8 vuotta hengaillut suhteessa jossa ei olisi todellisia suunnitelmia tuon suhteen.

Oltiin oltu 11 vuotta yhdessä kun lapsi syntyi, naimisiin ei olla menty vieläkää, vaikka yhdessä ollaan oltu jo 18,5 vuotta.
Ei ole ollut tarvetta mennä naimisiin, mutta se on meidän molempien tahto, ei olla näin siksi, että toinen ei olisi naimisiin halunnut...

Ei tuossa mitään kummaa ole mielestäni. Alettiin seurustella opiskeluaikaan, muutettiin yhteen, kun oltiin oltu 4 vuotta yhdessä, mentiin naimisiin, kun oltiin oltu 6 vuotta yhdessä ja lapsi syntyi 8 vuoden jälkeen :). Ehdittiin opiskella korkeakoulututkinnot molemmat, matkustelemaan ja olemaan töissä useita vuosia ennen lapsen syntymää.

Yhteistyössä