pitkä sairasloma ja työhaastattelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
olen lähetellyt paljon työhakemuksia vaikka olenkin tietänyt etten ole työkykyinen ja viimeviikolla alkoi tosi pitkä sairasloma kun vihdoin pääsin lääkäriin ja se totesi saman kun minä jo tiesin etten ole nyt tällähetkellä työkykyinen, mutta yllätys yllätys nyt tuli kutsu työhaastatteluun. ja työkin alkaisi sairasloman aikana mikäli minut valittaisiin. mitäs tälläisessä tilanteessa tehdään? pitääkö mennä haastatteluun, tuleeko karenssi sairasloman jälkeen tai leikkaako ne sairaspäivärahaa?

Mulla on ollut sairausloma nyt 2viikkoa. Se jatkuu ensiviikolla ainakin 1-2kuukaudella. Sain työhaastattelukutsun. Työkin alkaisi mahdollisimman nopeasti, heillä on kiire saada työntekijä. Voinko kieltäytyä työhaastattelusta ja työstä siksi kun olen pitkällä saikulla vai tuleeko ongelmia kelan/työkkärin kanssa?

Jos sun motiivi on etuudet niin sittenhän sillä ei ole väliä. Siilloin meet ja kerrot ettet ole työkykyinen. Ei mikään taho leikkaa etuuksia jos ei sairauslomalla mee töihin.

Mikä sun vaiva on? Ehkä siihen täytyisi saada parempi apu, ennen kuin pitkittyy? Sana "krooninen" tarkoittaa yksinkertisesti sitä, kun ei ole ajoissa keksitty syytä ja sen poistamista(y)

Yhteistyössä