Pitikö/pitääkö päätöksesi siitä, kuinka monta lasta haluat?

  • Viestiketjun aloittaja lapsilukukysely
  • Ensimmäinen viesti
Sone
Nyt syntyy toinen ja ehdottomasti haluan vielä joskus kolmannenkin, jopa neljännenkin, mutta mies on sitä mieltä että kaksi riittää, joten luulen että päädytään kompromissina kolmeen :)
 
Muka kaksi..
Halusin kaksi,sain heti kolme kun toisessa raskausesa tuli kaksoset.
Sitten tuli neljäskin. Ja nyt on viides tulossa mutta tämän jälkeen ei OIKEASTI enää tule lisää = sterilisaatio.
 
Esikoisen raskaus oli vaikea, ja jouduin olemaan pitkään petipotilaana ennen aikaisten supistusten takia. Kun tyttö lopulta synty, niin vannoin, että meidän lapsiluku on nyt täysi. Mutta tyttö oli 2.5v kun alkoi kovasti vauvakuume painaa päälle, ja päätettiin alkaa yrittämään uutta raskautta. Mutta vieläkään ei olla 2v yrittämisen jälkeen saatu vauvaa syliin asti.
Että jos sen toisen vielä joskus saan, niin olen tyytyväinen.
 
Teininä olin satavarma, että en halua ikinä ensimmäistäkään lasta, nevö evö. Vihasin kaikkia kitiseviä ja marisevia kakaroita, jotka ulvomisellaan pilasivat kauppareissuni ja sukujuhlani. Sittemmin tapasin lasteni isän ja pikku hiljaa mieli muuttui. Ja heti kun lapsista alettiin puhumaan, oli molemmille selvää, että kaksi on ainoa oikea lukumäärä meidän tapauksessamme.

Kaksi noita on ja kahteen se jää. Mutta oliko se se alkuperäinen päätös, vai se teinipäätös, sen saatte päättää te. :D
 
kasvihuoneilmiö
Mulla on vaihdelleet suunnitelmat nollasta lapsesta suurperheeseen ja siitä muutamaan lapseen. Nyt ei vieläkään ole niitä lapsia, mutta en enää kuvittelekaan suunnittelevani asiaa. Lapsia kyllä jossain vaiheessa toivotaan, mutta ajattelin nyt ensin katsoa, millaista se on yhden kanssa ja tehdä sitten jatkopäätelmiä...
 
Mie
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Nyt syntyy toinen ja ehdottomasti haluan vielä joskus kolmannenkin, jopa neljännenkin, mutta mies on sitä mieltä että kaksi riittää, joten luulen että päädytään kompromissina kolmeen :)

Juu. Meillä mies oli kans toisen syntymän jälkeen sitä mieltä, että kaks riittää. Sain ylipuhuttua vielä kolmanteen. Nyt meillä on viis. Kas kun mies sai ylipuhuttua minut sitten vielä neljänteen ja viidenteen. Mutta yhteispäätöksellä muksut on nyt tässä. Niin, nuorena haaveilin kahdesta tytöstä ja kahdesta pojasta. Paisi että poikia tuli vain yks. Rinsessoja sitten neljä.

 
yhdestä neljään
Ajatus oli silloin joskus, että yksi riittää. Iloitsimme raskauden alusta, mutta aika yllätys oli kun masusta löytyi kolme vauvaa. Kolmen piti ehdottomasti riittää kunnes eilen tein +-testin, joten suunnitelma yhdestä on vaihtunut neljään. Hirvittää kyllä ;)
 

Yhteistyössä