Pitikin googlailla..oudot oireet ja nyt hirvee pelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Siis miulla on jo kolme viikkoa ollu huimausta, välillä ollu päänsärkyä, niskat/hartiat on kipeät/vähän jumissa. Kävin viikko sitten s-hoitajalla joka löysi poskionteloista kaikuja eli tulehdusen ja sain viikon antibioottikuurin joka on nyt siis syöty ja ainut mihin tuo auttoi, oli kurkkukipu.
Satuin aivokasvain-nettisivulle ja kylläpä osui kaikki oireet niihin listoihin :( Nyt alkoi oikeesti pelottaa..meina itku tulla väkisinkin, pitäs koittaa kerätä ittensä kun lasten kans oon kotosalla..

Jos jaksaisit googlata enemmän, löytäisit varmaan puolet maailman sairauksista mihin em. oireet sopisivat. Joten turha pelko persiissä sulla, jos oikeasti huolettaa niin mars uudelleen lääkärille. Nyt on erittäin äkäistä influenssaa liikkeellä, joten hyvin mahdollista että olet vain sellaisen pöpön saanut joka ei helpolla irrota.

Pääkipu/huimaus voi johtua helposti nestehukasta. Pääkipu voi johtua myös stressistä, ja hartiakivuista. Huimaus voi johtua lukemattomista eri syistä, kuten myös kaikki nämä sun oireet. Mulla oireilee hartiaseutu koska toinen jalka on lyhyempi kuin toinen ja kävelen väärin. Hartiajumi voi johtua myös siitä miten nukut jne jne jne. Syitä löytyy lukemattomia.

Jospa jättäisit sen googlen nyt omaan arvoonsa, kyllä ne lääkärit tietää paremmin, kun henkkoht sut näkevät. Google ei.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Tossa itsediagnosoinnissa on se vika, että oireiden perusteella löydät jotain kauheaa mutta et kuitenkaan niitä miljoonaa muuta syytä (vaaratonta/vaarattomampaa) joista oireesi mitä todennäköisemmin johtuvat. Lähes millä tahansa oireella löytyy kauheitakin juttuja.

Ja minä jos joku tiedän tämän. Olen nimittäin luulosairas.

No seuraavana sekin hoitaja neuvoi että pitäis koittaa venytellä noita niskoja ja hartioita kun niissä kerta jäykkyyttä on. Oon yrittänytkin mutta ei auta..Nukun huonossa asennossa, sen tiiän mutta sekään ei oo aiemmin mitään tämmöistä aiheuttanut.
Tiedän että voin ylireagoida, mutta tuo on miun pahin pelko, että päässä olis jotain vakavaa vialla.

Aivokasvain on vakava sairaus, jonka oireet johtuvat suurelta osin aivopaineen noususta ja kasvaimen aivoja painavan osan toimintahäiriöistä. Niska- ja hartiakipu eivät ole aivokasvaimen tyypillisiä oireita, vaan nimenomaan voimakas päänsärky, sekä aamuun/sängystänousemiseen liittyvä pahoinvointi/oksentelu (mikä taas johtuu kohonneen aivopaineen vaihteluista).
En halua mitenkään vähätellä huoltasi, mutta nuo sinun oireesi viittaavat mielestäni flunssaan ja niska-ja hartiaseudun jumiutumiseen, eivät suinkaan aivokasvaimeen.

Sä olet jumissa, väsynyt ja stressaantunut. Kuulostaisi siltä :)

Voin kertoa että olen oikea outojen oireiden kuningatar, ja yllättävän moni kummallinen oire johtuu, ei, ei aivokasvaimesta tai aivoinfarktista vaan ihan vaan jumissa olevista niskoista ja stressistä.

Siis miulla on jo kolme viikkoa ollu huimausta, välillä ollu päänsärkyä, niskat/hartiat on kipeät/vähän jumissa.

Minulla on ollut noita oireita ainakin 10 vuotta, kuolen varmaan kohta tähän aivokasvaimeen kun en ole hoksannut käydä kuvauttamassa päätäni:O

Ihan oikeasti on turha edes mennä terveyskeskukseen itkemään että on aivokasvain. Silloin saat luultavasti Buranaa ja lähetteen psykologille, et muuta. Odota ensin että tuo poskiontelovaiva helpottaa ja jos ei viikossa helpota, käy sen takia uudestaan lääkärillä. Sen jälkeen otat hoitoja niskoihin, jos vielä on huimausta ja jos se ei auta, niin sitten jatkotutkimuksiin. Niska-hartiajumi aiheuttaa tunnetusti huimausta ja päänsärkyä.

Pitää varmaan mennä uudelleen sinne hoitajalle, ja vissiin hierojalle koittaa päästä kans..laittaahan se hoitaja sitten eteenpäin, lisätutkimuksiin jos siltä tuntuu.
Niin helposti miulle tulee paniikki kun on niin kummallinen olo, ettei oo aiemmin tämmöistä ollu.

Mie voin muutaman aivokasvaimen kokeneena lohuttaa että tuskin on siitä kyse. Kyllä siinä tullee muitaki oireita.
Hierojalle, venyttelyä ja ennen kaikkea rauhotut. Senki voin sanoa että hartiajumista aiheutuvat huimaukset ja kaatavat tunteet on pelottavia mut niin ne vain helpottaa... Ensiapuna voisit kokkeilla painaa leuan rintaan, selkä suorana, niska ja olkapäät rentona, siitä hittaasti keikautat pään niin että korva on olkapäätä kohti, sitte taas leuka rintaan ja sama toiselle puolelle, nelisen kertaa vaikka. Sitte toinen on että katse etiäpäin, käännät päätä niinku yrittäisit kattoa taakse mut muu kroppa ei liiku, vain pää. Sama toiselle puolelle, muutamia kertoja. Muutenki venyttelet niinku oisit aamulla just herräilemässä, oikein autuaana ko kissa ainaki... :D

Tuota ko parina päivänä tekkee muutamia kertoja niin alkaa löysätä pahimmat.

Mulla toimii sellainen venytys että leuka rintaan ja sitten kun kääntää päätä niin että se leuka siirtyy niinku olkapäätä kohden sit painaa päätä vähän alas niin venyttää just oikeeta paikkaa.

Fysioterapeutti osaisi varmaan antaa kuitenkin ne osuvimmat ohjeet ja opastaa niin ettei vaan mene ihan päin kettua ne venytykset :) Hierontaa kannattaa myös vakavasti harkita. Ja vaikka kuinka tuntuisi että "on tässä nyt tärkeempääkin..." niin uhraa aikaasi ja hoida noi niskat kuntoon :)

Mulla meni siihen pisteeseen viime tammikuussa että huusin kuin eläin käppyrässä lattialla kun päähän sattui niin paljon.. Soitin miestä töistä kotiin ja hoin etten halua elää enää jne. kun ne kohtaukset eivät menneet ohi, lapset joutuivat katsomaan vierestä sitä. Mua vietiin ensiapuun ym. pumpattiin täyteen kaikkia lääkkeitä jotka eivät auttaneet.. Ja lopulta, se mikä auttoi oli reilun kahden viikon hevoskuuri buranaa, panadolia ja panacodia. Meni siinä se kaksi viikkoa ennen kuin alkoi helpottaa mutta sitten se oikeasti helpotti, mä soitin lääkärille ja kiitin :)

Muoks. ja siis noiden lääkkeiden lisäksi kävin pari kertaa fysioterapiassa/hieronnassa ja kaksi kertaa osteopaatilla.

Nyt aion mennä ajoissa hierojalle jos alkaa jumit taas pahenemaan.

Viimeksi muokattu:
Kiitos teille..
Oon vaan niin peruspessimisti että ekana pitää vaan pelätä pahinta mut toivotaan että tää nyt selviäis ilman sen kummempia. Ja tuo älä panikoi, rauhoitu...helpommin sanottu kuin tehty mut yritän.

Uusimmat

Yhteistyössä