Piti palata töihin tammikuussa, mut ei mulla ole varaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jeppe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jeppe"

Vieras
Mun piti palata töihin tammikusssa mut ei mul ole varaa. Hoitomaksut ovat niin hirveät ettei mitään mahiksia maksaa. Hankin paremmin kun jään kotiin ja nostan tukia. Tässä taas huomaa miten kuralla suomen touhu on, ku työnteko ei kannata. Saan paremmin rahaa jos olen kotona lasten kanssa tai lähden opiskelemaan...

Ihan älytöntä!!!!

Niimpä.
Itse kans teen nyt pph.n sijaisuutta kun ei todellakaan ole varaa maksella 3:n lapsen hoitomaksuja. Kun kokin palkoilla saa tilikuittia nuuhkasta ja se siitä sitten..
Aivan naurettavaksi mennyt tämä.

Meillä oli samanmoinen tilanne hetki sitten.
Ajattelin palata koulun pariin (oppisopimus paikalle) ja kaksi lasta olisi päiväkotiin viety. Päivähoitomaksut heistä olisi ollut n. 500e/kk näin kärjistettynä. Itse olisin saanut palkkaa käteen n. 1000e-1200e/kk. Siitä 500e päiväkotimaksuja ja työmatkoihin olisi mennyt rahaa + työaikana syömiseen jne. Ja kun laskettiin 1+1, jäisimme taloudellisesti samalle kohtaa, kuin nyt minun ollessa kotihoidontuella.
Joten siis lapset kotona siihen asti kun kotihoidontukea saa, sillä minun töihin menoni ei tuo talouteemme yhtään sen enempää rahaa kuin nyt. Ja lapsetkin saa olla kotona sitten siihen 3v asti :)

Toisaalta tämä "ongelma" ei suomessa ole niin paha ja koskaa kuitenkin vain osaa vanhemmista eli niistä, joilla toinen saa suurta/keskipalkkaa ja toinen matalaa.

On paljon maita, joissa päivähoito ei ole lainkaan tuettua ja sielä menee helposti yhden ihmisen koko palkka hoitomaksuihin.

Toisaalta tämä "ongelma" ei suomessa ole niin paha ja koskaa kuitenkin vain osaa vanhemmista eli niistä, joilla toinen saa suurta/keskipalkkaa ja toinen matalaa.

On paljon maita, joissa päivähoito ei ole lainkaan tuettua ja sielä menee helposti yhden ihmisen koko palkka hoitomaksuihin.

Pitikö tästä nyt tulla sitten parempi mieli??

Ulkomailla hirveän usein on isovanhemmat ne ketkä lapset hoitaa kun vanhemmat on töissä. Tämä taas ei luonaa suomessa.

[QUOTE="vieras";24897132]Pitikö tästä nyt tulla sitten parempi mieli??

Ulkomailla hirveän usein on isovanhemmat ne ketkä lapset hoitaa kun vanhemmat on töissä. Tämä taas ei luonaa suomessa.[/QUOTE]

Niin ja verotus aivan eri luokkaa kuin Suomessa.

Yhteistyössä