pitäsköhän lähtee tarkistuttaan liikkeet, mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras miettii¨
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras miettii¨

Vieras
Nää nyt on varmaan taas sarjassamme aivan turhia nolosteluja, mutta kysympä kuitenkin teidän mielipidettänne.
Raskausviikkoja on 40+5 ja vauva on eilis illasta asti ollut hiljainen vaikka normaalisti kova meno. Tiedän että tilaa alkaa olla vähän ja että jotkut vauvat rauhottuu ennen synnytystä.
mutta, pitääköhän ne synnärillä ihan hätähousuna jos sinne soitan ja kysyn ottavatko tarkistukseen? ja mitähän sitten,jos tämä saa kunnon potkutukset linja-autossa menomatkalla, käännyttääkö ne sitten vaan suoraan takaisin? Vauva meinaan yleensä kovassa vauhdissa just autossa tai linja-autossa, mutta nyt on sellanen tilanne tänään,etten ihan huviajelulle pääse, hätätilanteessa tuonne sairaalaan kyllä.

"tutulla" hiljeni vauva myöskin täysaikasena..nvlassa kävi varuilta kuuntelemassa sydänäänet,mitkä kuuluivatkin heikosti.Eikun sairaalaan/tarkistus ja hätäsektioon..napanuora oli kaulan ympärillä :( ..Tälle lapselle jäi siitä pysyviä vaurioita :ashamed:
Eli käy vain tarkastuttamassa tilanne..tai soita aineskin..

*niiin ja yritä heilutella,tuuppia vähän mahaasi,josko pieni siitä tokenisi ja rupeaisi mylläämään..

Kyllä meno hiljenee tuossa vaiheessa kun tilaa tosiaan on vähän. Vanhat kikat: juo sokeripitoista juomaa tai muuta hiilaripitoista, ja tee pieni jumppatreeni ja sen jälkeen käyt makoilemaan ihan rauhassa ja välillä tuupit massua ja herättelet vauvaa. Jos ei noittenkaan jälkeen ala liikkeitä tuntemaan niin sitten voisi olla aika käydä näytillä.

Eikös sulla kohta käynnistetäkin, jos ei omin neuvoin ala tulla?

Kannattaa mennä tarkastuttaa, koskaan ei ole ns. turha käynti.
Itse jouduin hätäsektioon heikkojen sydänäänten vuoksi, leikkauspöydällä sydän äänet katosi kokonaan. Voithan pitkällään tietysti laskea ensin kuuluuko / tuntuuko 10 liikettä tunnissa mutta minä ainakin olin jo niin paniikissa että en ees kuullut / tuntenut vaikka kuinka kyttäsin, ja aiheesta menin ensiapuun. Myös sokeripitoisen nauttiminen auttaa virkeämmäksi vauvaa.
Sinuna kuitenkin menisin tarkastuttaa tilanteen.

illlalla herkuttelin oikeen kunnolla ja odotin yöllä sitten hirmu menoa mahassa,mutta ei tullutkaan. Tänäänkin olen mehua litkinyt ja suklaata popsinut.. Kyllä se välillä vähän liikkuu, mutta en saanut tuossa tunnin aikana ihan sitä 10liikettä. Nytkin kyllä vähän potkii,massu pikkasen muljahtaa aina,mutta tosi vaimeasti esim eiliseen verrattuna. Tila tosiaan vähenee,mutta oliskohan näin suuri muutos eiliseen normaali?
Mulla vaan tosi huonot kokemukset tuolta synnäriltä,niin siksi pelottaa sinne soittaa että ovat sit vihaisia jos vauva innostuukin matkan aikana liikkumaan urakalla ja menen ihan turhaan.
ei ne täällä käynnistä kun vasta lähempänä rv42

Mun mielestä sä ite tiedät parhaiten et onko vauva hiljentynyt "liikaa".. On totta, että sillä on vähemmän tilaa nyt siellä masussa, mutta ei se vauva nyt yhdessä yössä oo niin paljon kasvanut että sen takia ois hiljentynyt jos se näihin viikkoihin asti on ollut eloisa kaveri.

Sinuna mä kävisin tarkastuttamassa.

Vauvat hiljenee kyllä monasti ennen synnytystäkin.
Älä nyt hikeenny,onhan noita kauhustooreja vaikka mistä.

Mut musta nyt koitat sen tunnin,makaat vasemmalla kyljellä,juot makeeta ja tunnustelet vaavin liikkeitä.
Jos tuntiin ei saa 10 liikettä,katsotaan toinen tunti.Sitten jos uupuu liikkeet-tarkastukseen.

mee vaan tarkistuttaan. sun lapsesta on kuitenkin kysymys, niin ei kannata juuri ajatella sitä mitä ne siellä ajattelee... me asutaan ulkomailla ja täällä käydään lasketun ajan jälkeen joka viikko äitipolilla käyrässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vitsi te pelottelette mua :o
miksihän siinä on just se 10liikettä?
taidan soittaa ja kysästä

älä soita kun painele suoraan sinne. Tarkoitus ei ole pelotella mutta parempi mennä nyt kun liian myöhään. Minä menin suoraan koska puhelimessa ne mitään ota ns. todesta, mennessäni sanoivat että hyvä kun tulit tarkastuttaa, ettei ns. turhia käyntejä olekaan.

Kyllä parempi on tarkastuttaa. Se ei todellakaan ole mikään turha käynti. Todennäköisesti kaikki on hyvin, mutta ainoa tapa jolla vauva voi viestittää, että kaikki ei ole kunnossa, on vähentää liikkeitä ja samalla säästää voimiaan. Siksi on erittäin tärkeää tarkkailla liikkeitä loppuraskaudessa ja mennä heti tarkistamaan tilanne, jos liikelaskennalla ei saa tarpeeksi liikkeitä!

soita ainakin ja puhele ite kävin viikolla 36 tosta syystä näytillä ja kuulema oikeen virkuinen vauva oli mä en vaan tuntenu silloinkaan liikettä vaikkä kätilö sano et potkii
minä kävin turhaan mut parempi turhaan jos kuitenkin on häikkää tai sitten neuvolaan et jos vois kuunnella sydänääniä

Hei!

Älä suotta pelkää synnärin henkilökuntaa, ihan sama mitä ne siellä ajattelee, tärkeintähän on se sun vauvan terveys! (eikä ne sitäpaitsi pahaa ajattele, on luonnollista että äitiä mietityttää ja on huoli vauvasta)

Kyllä se 10 liikettä pitäisi tuntea. Jos ei tunne niin oikeesti syytä lähteä tsekkaamaan tilanne, varsinkin noilla viikoilla!!

Kehoittaisin lähtemään saman tien.

älä niistä synnärin työntekijöistä välitä!! sul on oikeus käydä siel vaik joka päivä tarkistuttamassa, jos susta siltä tuntuu!! valittakoon keskenään siel sitte!! voimia sinulle ;)

Soititko? Mitä sanoivat?

Jos vauva liikkuu kuitenkin, vaikkakin hiljaisesti, niin kaikki on varmasti hyvin.

Noi kauhustoorit ovat ikäviä, mutta onneksemme harvinaisia.

Mutta eipä siitä tilanteen varmistamisesta ainakaan haittaa ole. Saa ainakin mielenrauhan, Et pääsisi neuvolassa käymään? On varmasti vielä tähän aikaan auki ja siinä ei nyt montaa minsaa th:n aikaa mene jos kuuntelisi sydänäänet.

Mee ihmeessä tarkistuttaa, kannattaa sun silti soittaa ja "ilmoittaa" että oot tulossa, mut aina tuollanen liikehälytys katotaan! Mielummin "turha" reissu, kun että jätät menemättä ja vauvalla onkin hätä! HUs hus, ala mennä!!

Tuli mieleen, että usein kun synnärille soitti, hlökunta vähän "nihkeili" ja kehotti olemaan kotona jne. Mutta jos kuitenkin meni paikalle, käytös oli erilaista. Juuri sellaisia "turhaa käyntiä ei olekaan" asennetta!

itse kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet kun alkoi mietityttää että onko kaikki ok. Soitin neuvolaan ja täti siellä sano et tule heti kun ehdit, ei siinä montaa minuuttia mene kun on kuunneltu! Siitä jäi hyvä mieli ja varmuus, että voi mennä milloin tuntuu siltä..

Yhteistyössä