Pitäskö varata vielä tänään aika lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Laps sairastellut 4 kk putkeen, antibioottikuurien aikaan on parempi, pari päivää kuurin jälkeen alkaa jälleen räkätauti, yskä, kuume, rohina, ahdistus. Leikkii ja on nyt aika pirteäkin, mutta huono syömään, paitsi jotkin herkut menee.

Edellinen kuuri loppunut vajaa 2 vko sitten. Tekevätkö mitään paitsi tutkivat korvat, kurkun ja hengityksen. Koska voisi saada lähetteen jonnekin eteenpäin selvitykseen, mistä tämä kaikki johtuu vai onko hänellä vain sairastaa koko talvi.

Viime talvi meni samoissa merkeissä ja ikää nyt 2v.

Kyllä sinun kannattaa vaatia sitä lähetettä eteenpäin. Meillä jouduttiin kärsimään puolivuotta ennen lähetettä ensimmäisen kohdalla, mutta toiselle vaadin jo 5:n kuurin jälkeen lähetteen ja sain. Niin siis korva- ja hengitystietulehduskierre kummallakin.

Meillä nyt 4 kuuria takanapäin, kuumetta ei äsken, hieman lämpöä 37,3. Räkä keltaista, ja äsken jopa naapurintäti huomasi, että hengittääpä raskaasti. Ventoline auttaa, mutta olisi hienoa saada syy tälle kaikelle eikä vain huolehtia oireista.

Meillä oli toissa talvena ihan samanlaista 2v kanssa, käytin lääkärissä, eikä mtn syytä löytynyt, lääkäri vaan totesi, että on vaan sattunu useita virusinfektioita peräjälkeen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli toissa talvena ihan samanlaista 2v kanssa, käytin lääkärissä, eikä mtn syytä löytynyt, lääkäri vaan totesi, että on vaan sattunu useita virusinfektioita peräjälkeen

Vähän tätä mäkin veikkaan, että sanotaan. Ja kun ei edes kuumetta nyt, niin täytyy varmaan vaan odotella mihin suuntaan homma menee..

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Kyllä nyt mars yksityiselle! Ei tuon ikäinen voi syödä antibioottia kuureittain peräjälkeen, ilman että tutkitaan kunnolla! Voimia Ap :lle ja pienelle :(

Kyllä kuureille oli ihan syyt, eli korvatulehdukset x 2 ja angiina x 2. Mutta kun kaikki alkaa heti uudestaan kuurin jälkeen. Viimeksi korvatulehdukseen kuume alkoi jo kuurin aikana, yleensä vasta muutaman päivän kuurin jälkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä nyt mars yksityiselle! Ei tuon ikäinen voi syödä antibioottia kuureittain peräjälkeen, ilman että tutkitaan kunnolla! Voimia Ap :lle ja pienelle :(

Kyllä kuureille oli ihan syyt, eli korvatulehdukset x 2 ja angiina x 2. Mutta kun kaikki alkaa heti uudestaan kuurin jälkeen. Viimeksi korvatulehdukseen kuume alkoi jo kuurin aikana, yleensä vasta muutaman päivän kuurin jälkeen..

Onko puhuttu jo infektiokierteestä, tai pitkittyneestä sairastelusta ? Onko teillä lemmikkejä muuten?

Eipä täällä mitään puhuta, resepti käteen ja pihalle.. Ja joo, löytyy lemmikkejä, kissa ja koira, joita olen myös epäillyt, mutta ei kuulemma vaikuta allergialta.? Itse epäilen infektioastmaa, mutta eipä ne äidin epäilyt paljoa paina..

Eipä täällä mitään puhuta, resepti käteen ja pihalle.. Ja joo, löytyy lemmikkejä, kissa ja koira, joita olen myös epäillyt, mutta ei kuulemma vaikuta allergialta.? Itse epäilen infektioastmaa, mutta eipä ne äidin epäilyt paljoa paina..

Luota vaan itseesi ja pidä puolesi! Kukaan ei tunne lastasi ja tilannetta / oireita niin hyvin kuin sinä. Toivottavasti saatte selvyyttä ja oikeat lääkkeet / kunnon hoitoa. joskus oikean diagnoosin teko on vaikeaa. Kai ollut lastenlääkäri, joka tutkinut. Angiinan tietty nieluviljelyllä saa varmistettua, mutta muuten tk- lääkärit joskus epävarmoja...

Luota vaan itseesi ja pidä puolesi! Kukaan ei tunne lastasi ja tilannetta / oireita niin hyvin kuin sinä. Toivottavasti saatte selvyyttä ja oikeat lääkkeet / kunnon hoitoa. joskus oikean diagnoosin teko on vaikeaa. Kai ollut lastenlääkäri, joka tutkinut. Angiinan tietty nieluviljelyllä saa varmistettua, mutta muuten tk- lääkärit joskus epävarmoja...

Ei ole ollut lastenlääkäriä sitten viime vuoden, kun oli rs-virus, silloin epäilivät keuhkokuumetta paikallisessa, kun kävimme kolmatta kertaa. Viimeisenä kertana suostuivat sentään koskemaan poikaan, koska pitivät häntä ihan terveenä, koska leikki ja oli iloinen.. No, viikko vierähti osastolla.

Ei ole ollut lastenlääkäriä sitten viime vuoden, kun oli rs-virus, silloin epäilivät keuhkokuumetta paikallisessa, kun kävimme kolmatta kertaa. Viimeisenä kertana suostuivat sentään koskemaan poikaan, koska pitivät häntä ihan terveenä, koska leikki ja oli iloinen.. No, viikko vierähti osastolla.

Voih! :( Se just on lapsissa niin hämäävää, kun saattavat leikkiä vartin tutkimuksen aikana lääkärin huoneessa ihan pirteen oloisesti, ja kuitenkin voivvat olla tosi sairaitakin! Jaksuja vielä kerran!

Yhteistyössä