Pitäskö vaihtaa lääkäriä tai ainakin ottaa toinen mielipide..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuklaaMousse

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
8 646
0
36
...ensin paasataan että pitää lopettaa tupakan poltto kun käytän ehkäisyä ja verenpaine oli koholla...
133/72-82 välillä...
no minähän lopetin..poltin viitisen tupakkia päivässä...eli en paljoa...

no nyt on kesä oltu polttamatta..
verenpaine senkun nousee ja nousee...tänään kontrollissa se oli 147/95 eli aivan liikaa...
lääkäri totesi että pitäisköhän tuo vähäinen tupakan poltto aloittaa uudestaan koska kun minulla meni hermot..menin tupakalle ns. rauhoittumaan..
kun nyt taas minulla ei tuota tapaa ole niin tavallaan hermostuneisuus patoutuu mun sisälle ja nostaa verenpainetta...

nuori lääkäri kyseessä..
pitäskö ihan oikeesti mennä toiselle lääkärille vai ei...

koska tuon lääkärin mielestä tuo tupakka olis tässä tapauksessa terveellisempää ku lopun iän lääkkeet...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No ei tietenkään tupanpolttoa kannata aloittaa uudestaan. Verenpaineeseen on etsittävä sopivat lääkkeet, mikäli se on jatkuvasti koholla.

mulla on vauvasta asti ollu "koholla" eli se luokitellaan mulla jo normi paineeksi tuo..
mut tämän aamuinen on koholla ja selvästi...oikeestaan aivan liikaa...

Ja siis ilman tutkimuksia ei voi tietää, johtuuko nousu sun hermoista vai jostain elimellisestä ongelmasta. Voisitko saada vuorokaudeksi sen mittarin kotiin, mittais 10-15 min välein yhden vrk ajan sitä painetta. Näkis mitä se todellisuudessa on. Valkotakkikammo nostaa monilla alitajuisesti sitä verenpainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No ei tietenkään tupanpolttoa kannata aloittaa uudestaan. Verenpaineeseen on etsittävä sopivat lääkkeet, mikäli se on jatkuvasti koholla.

mulla on vauvasta asti ollu "koholla" eli se luokitellaan mulla jo normi paineeksi tuo..
mut tämän aamuinen on koholla ja selvästi...oikeestaan aivan liikaa...

Joo no sitä on sitten vaan seurailtava pitemmällä aikavälillä... Yhden mittaustuloksen perusteella ei voi sanoa oikein yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ja siis ilman tutkimuksia ei voi tietää, johtuuko nousu sun hermoista vai jostain elimellisestä ongelmasta. Voisitko saada vuorokaudeksi sen mittarin kotiin, mittais 10-15 min välein yhden vrk ajan sitä painetta. Näkis mitä se todellisuudessa on. Valkotakkikammo nostaa monilla alitajuisesti sitä verenpainetta.

siis mulla on kotona tuo mittari...
ollu koko kesän...
päivittäin olen mitannu..
ku lopetin tupakan polton niin se on tasasta tahtia noussu koko ajan...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Ei kai nyt vartin välein sentään tarvitse mitata. Parin tunnin välein riittää ihan hyvin tai vaikka kolme neljä kertaa vuorokaudessa.

Elintavat seurantaan ja laihdutusta. Ikävä kyllä riski korkeaan verenpaineeseen kasvaa huomattavasti, jos rasvaprosentti on yli 30 :(. Sitä se voi olla laihoillakin ihmisillä. Parempi yrittää ensin kaikkia muita konsteja, vasta viimeisenä lääkitys. Ja ehkäisypillerit ehdottomasti vaihtoon!

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Elintavat seurantaan ja laihdutusta. Ikävä kyllä riski korkeaan verenpaineeseen kasvaa huomattavasti, jos rasvaprosentti on yli 30 :(. Sitä se voi olla laihoillakin ihmisillä. Parempi yrittää ensin kaikkia muita konsteja, vasta viimeisenä lääkitys. Ja ehkäisypillerit ehdottomasti vaihtoon!

Mutta laihdutuskin on ihmiselle stressitila ja voi nostaa paineita. Eli lopullisen avun näkee vasta, kun laihdutus on loppunut.

Yhteistyössä