Pitäskö mun mennä Sossuun vai minne tilanteessa jossa lasten isi ei ota lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eri katon alla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eri katon alla

Vieras
2,5kk ei ole ottanut lapsia kerran yhdeksi yöksi..:/ sen verran ollaan siis asuttu eri osoitteissa. lasten puolesta surettaa.
ja tottakai, onhan tässä omakin jaksaminen koetuksella.

kun viimeksi asiaa kysyin, tokas että kun jatkuvasti sitä tivaan, että jos se lasten hoitaminen on noin hirveää, voi hän lasten huoltajuuden itelleen ottaa :O :( ihanan myötätuntoista:/

meillä on kuitenkin keskinäinen sopimus jossa lukee että isi ottaa lapsia joka toinen vk-loppu pe-su. pieni mutta siinä tosin miehen taholta että sitten kun isä on siihen valmis! siis miksi mun oletetaan sitten vaan jaksavan ja jaksavan, mutta mies ei ota vastuuta?!:(
Elareita ei viime kuulta kuulemma pystynyt maksamaan, mä sanoin että se on ok.jotenkin kuitenkin säälittää mies.. mä pesen vieläkin hänen pyykkinsä jne..

mutta kukaan ei voi velvoittaa isää niitä lapsia luonaan pitämään, jos se ei niitä halua.

Olis varmaan pitänyt ajoissa miettiä, kenen kanssa niitä muksuja tekee:(

Alkuperäinen kirjoittaja Sorry vaan:
mutta kukaan ei voi velvoittaa isää niitä lapsia luonaan pitämään, jos se ei niitä halua.

Olis varmaan pitänyt ajoissa miettiä, kenen kanssa niitä muksuja tekee:(

onko asia oikeasti näin?? kamalaa!

No,tuo on vaan sellainen asia,mille ei mitään voi.Etää ei voi velvoittaa lapsia luonaan pitämään.

Meilläkin poika on 4v aikana ollut isällään 5kertaa muistaakseni.

Elarit kannattaa sit sopia kirjallisesti,ettei rupea lipsumaan maksuista joka kk.

En voi muuta kuin toistaa sen mitä "sorry vaan" jo sanoi, eli mikään ei velvoita isää ottamaan lapsiaan luokseen. Meillä ei ole ottanut yhtäkään yötä miltei 12 vuoteen.. mutta ajattele näin että kyllä sä paljon saat, ja isä vielä enemmän menettää:)

Elä nyt hyysää eX miestäsi!
Luulisi aikuisen ihmisen osaavan ajatella asioita myös lasten kantilta.
Eikö miehesi ymmärrä kuinka iso pettymys lapsille on kun isä ei halua lapsia luokseen?

meillä ei ole isä tavannut lapsiaan 3 vuoteen eikä ikänä varmaan tuu näkeenkää.... oisi hieno asia että lapset olisi saaneet tavata isäänsä vaikka kerran kuussa mutta kun ei niin´ei... se on hänen valintansa, hyvin ollaan pärjätty kuitenkin, lapset ei edes muista isäänsä kuvista :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
Miksi sen olisi niitä pakko ottaa? Oma menetyksensä ja häpeänsä jos ei ota.

on siinä kyseessä myös lasten tunteet ja menetykset:(

Ei ole sinun tehtäväsi huolehtia lasten suhteestä isään. Taitaa olla pikkasen omat hyödyt mielessä ja vapaa-aika? Eikös isovanhemmat tai kummit ottais lapsia hoitoon?

Joo eli äidin annettava lapsi isälleen jos kirjallinen sopimus mutta mikään ei velvoita isää ottamaan jos ei sitä kiinnosta.
Mutta tosi kurjaa lapsille kyllä,mutta toisaalta mitäpä tekee isällä joka ei välitä.

Ei ole sinun tehtäväsi huolehtia lasten suhteestä isään. Taitaa olla pikkasen omat hyödyt mielessä ja vapaa-aika? Eikös isovanhemmat tai kummit ottais lapsia hoitoon?

omat hyödyt? lasten paras on mulle äitinä tärkein ja siihen kuuluu myös se että minä voin hyvin jolloin lapsetkin voi hyvin. eikö äiti saa olla itsekäs ja haluta myös omaa aikaa? pitääkö äidin olla marttyyri ja jaksaa jaksaa vaan vaikka voimavarat olisivat täysin lopussa? ja juurikin vaan siitä syystäm että leimataan itsekkäästi oamn hyödyn tavoittelijaksi..
mun vanhemmat ei pysty ottamaan, ovat niin sairaita. anoppi ei juuri ota, en tiedä miksi

Alkuperäinen kirjoittaja Sossutantta:
Isällä on OIKEUS ottaa lapsi viikonlopuksi, ei VELVOLLISUUS.

Anteeks nyt, mutta jos tarkkoja ollaa. KUMMALLAKAAN vanhemmalla ei ole "oikeutta" vaan puhutaan LAPSEN oikeudesta tavata etävanhempaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen sossuntantta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sossutantta:
Isällä on OIKEUS ottaa lapsi viikonlopuksi, ei VELVOLLISUUS.

Anteeks nyt, mutta jos tarkkoja ollaa. KUMMALLAKAAN vanhemmalla ei ole "oikeutta" vaan puhutaan LAPSEN oikeudesta tavata etävanhempaansa.

Sanoilla leikkimistä. Lapsella ei ole oikeutta, koska hän ei voi vaatia tapaamista vastoin etävanhemman tahtoa. Siinä suhteessa kyllä, että lähivanhempi ei voi tuota estää.

se on sillä tavalla että jos isä kieltäytyy ottamasta lapsia niin sille ei mahda mitään, mutta jos on sopimus tapaamisista ja äiti ei annakaan lapsia, niin sille kyllä mahdetaan..

toki toivoisi, että molemmat lapset ajattelisivat lasten parasta..

totta kai on myös äidin tehtävä huolehtia lasten suhteesta isään, koska se kuuluu lasten hyvinvointiin. tuolla logiikallahan esim. jos isä haluaa tavata lapsiaan, mutta asuvat äidin luona, niin äiti voi vaikka heittäytyä hankalaksi miestä kohtaan, koska eihän hänen tarvii järjestellä olosuhteita sellasiksi, että isä sais tavata lapsiaan.
mieshän tuossa kuspää on, kaikenlaista palvelusta vailla ja inisee vaan, mutta vastuuta ei ota mistään.

omat hyödyt? lasten paras on mulle äitinä tärkein ja siihen kuuluu myös se että minä voin hyvin jolloin lapsetkin voi hyvin. eikö äiti saa olla itsekäs ja haluta myös omaa aikaa? pitääkö äidin olla marttyyri ja jaksaa jaksaa vaan vaikka voimavarat olisivat täysin lopussa? ja juurikin vaan siitä syystäm että leimataan itsekkäästi oamn hyödyn tavoittelijaksi..
mun vanhemmat ei pysty ottamaan, ovat niin sairaita. anoppi ei juuri ota, en tiedä miksi

Tottakai se on lapsen etu kun äiti voi hyvin mutta se on kylmä fakta että isää ei voi pakottaa mihinkään ja suosittelen sinua etsimään hoitoapua muualta

Yhteistyössä