pitäs sulattaa pakastin -kuinka suojella parhaiten maitoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma tämäkin

Vieras
Eli siis pakkasessa joku 6-7 litraa pakastettua äidinmaitoa, joka ei saa missään nimessä päästä sulamaan - on sen verta arvokasta meidän allergisille vauvoille. Pakastin on kuitenkin sulatettava, on sellainen iso kaappipakastin, jossa aikansa kestää sulattaa vaikka kuumia vesikattiloita sinne laittaisikin. Ja nuo maidot on pakattu 100-200ml/ minigrip pussi, joten sulavatkin melko sutjakkaasti. Onko ideoita miten ne saisi parhaiten pysymään jäässä? Toista pakastinta meillä ei ole.

Kylmälaukku täyteen sitä jäistä tavaraa. varmaan johonki keittojuurespussien väliin tunkisin ja sit jotain isompaa tavaraa ympärille, alle ja päälle. Ja sit se kylmä laukku vielä johonki lumihankeen. pitäs säilyä kevyesti pari vrk ja enemmänkin.

Miehelllä oli kesällä viikon reissussa 6 limsapulloa jäädytettyä vettä. laitto ne pullot ensin tupperin kankaiseen kylmälaukkuun ja sit sen tupperin laukun vielä styroksiseen kylmälaukkuun. Ja kun tuli takas niin kolme pulloa oli vielä jäässä ja muutkin viileitä. Ja siis oli se n 20 lämmintä koko reissun.

Kylmälaukkuun tai pariinkin sellaiseen päälletysten (pehmyt pussimalllinen menee ison sisään helposti) ja tuo kylmälaukku kylmäkalleineen mahdollisimman viileään paikkaan.

Hiustenkuivaajalla voi puhaltaa lämmintä (ei liian kuumaa) ilmaa sinne pakastimeen, sulaa nopeammin. Itse käytän sulatuksessa alumiinisia tasapohjaisia kakkuvuokia, oten niihin hanasta niin kuumaa vettä kuin saa ja vaihdan välillä kuumempaan.

[QUOTE="vieras";25908960]Kylmälaukkuun tai pariinkin sellaiseen päälletysten (pehmyt pussimalllinen menee ison sisään helposti) ja tuo kylmälaukku kylmäkalleineen mahdollisimman viileään paikkaan.

Hiustenkuivaajalla voi puhaltaa lämmintä (ei liian kuumaa) ilmaa sinne pakastimeen, sulaa nopeammin. Itse käytän sulatuksessa alumiinisia tasapohjaisia kakkuvuokia, oten niihin hanasta niin kuumaa vettä kuin saa ja vaihdan välillä kuumempaan.[/QUOTE]

En omista hiustenkuivaajaa, mutta kun olen pakastinta sulatellut olen latonut kattiloita täynnä kiehuvaa vettä pakastimen hyllyt täyteen ja vaihtanut tiuhaan tahtiin vesiä. Siitä huolimatta kestänyt kauan tuo homma.

Uusimmat

Yhteistyössä