Pitäs löytää hyväpalkkanen työ...Ei onnistu mikään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Töitä,töitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Töitä,töitä

Vieras
..että saisin unelmani omasta yrityksestä toteutettua. Ei tullut lainaa ei, pitäisi saada säästettyä n.10 000 e eli aika monta vuotta menee :/
harmittaa ihan älyttömästi! Tuli pidettyä lainaa liian selvänä asiana.

Toki voisi etsiä vaikka 2 työpaikkaa mutta mitenpä järjestäisi lasten hoidon...kerran viikossa oltava vieläpä pois töistä kun on lapsen terapiapäivä. Ei kovin moni työnantaja varmaan hyväksy...Eikä mulla koulutustakaan ole kun navettaan!

Huoh...Nyt tuntuu että ei tästä tule mitään! :( kerkesin jo melkein vuoden haaveilla ja järjestellä asioita,ja kun ei muut kuin Finnvera taida myöntää aloittelevalle yrittäjälle lainoja niin mitäpä tässä pystyisi enää tekemään..Toki voisi edes hakea joustoluottoa osuuspankista tms mutta kallista rahaa on sekin.ja tuskinpa saisi,kun nyt olen työttömänä.

No kyllä luulis olevan muitakin paikkoja kun Finnvera mistä voi alotteleva yrittäjä saada lainaa/starttirahaa.

Mikä oli perustelu ettet lainaa saanut? Millasen (minkä alan) yrityksen haluaisit perustaa?

No me ainakin otettiin ihan pankista laina (säästöpankista) kun aloitettiin yritys. Osuuspankista olisivat antaneet myös, mutta sp paremmilla ehdoilla. Finnveraa ei edes nimeä pidemmälle ajateltu, tuntui niin kovin "vaikealta" tuo asia heidän kauttaan. Starttirahahan on ihan eri asia ja sen myöntää työkkäri.

Oiskohan tässä mahiksia hakea muualta? Mulle vaan sanottiin että Finnveralta saa helpoiten!
Starttirahaa toivottavasti saan, alkupääomaa tarvittaisii se 10 000 e mutta siitäkin voi vähän nipistää. Nyt pelkällä työttömyysturvalla ei ostella mitään ylimääräistä.periksi en kyllä haluaisi antaa!

Täytyy vielä katella noita muita vaihtoehtoja. osuuspankissa on asuntolaina ja jotenkin tuntuu että sieltä ei irtoa yhtään mitään.

Niin ja Finnvera katsoi että yritysidea on monimutkainen eikä tarvittavaan liikevaihtoon ole mahdollisuutta, vaikka Uusyrityskeskuksen lausunto oli kannattava. Yrityksen toimiala on lähimpänä rakennusalaa.

Yhteistyössä