Pitäkää peukkuja, että saataisiin vammaistuki korotettuna!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olitko se sinä, joka jokunen kuukausi sitten kysyi asiasta vai joku muu? Jolle ehdotin, että voisi hakea esim. sopeutumisvalmennuskurssille tms?

Joka tapauksessa, mä pidän täällä peukkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja muistelen:
Olitko se sinä, joka jokunen kuukausi sitten kysyi asiasta vai joku muu? Jolle ehdotin, että voisi hakea esim. sopeutumisvalmennuskurssille tms?

Joo, voi olla.. Hakemus siihen kuntoutukseen lähtee myös ja sopeutumisvalmennuskurssille sain lääkärin suosituksen. Katsotaan, kiitos sulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja muistelen:

Joo, voi olla.. Hakemus siihen kuntoutukseen lähtee myös ja sopeutumisvalmennuskurssille sain lääkärin suosituksen. Katsotaan, kiitos sulle :)

Hieno juttu, jos täällä roikkumisestani on jollekin ollut iloa:) En edes muista enää tilannettasi tarkemmin, mutta muistan vaan tuon 6 v. lapsen ja ettei sulle ollut kukaan kertonut, että voisit olla oikeutettu vammaistukeen ja että teillä oli raskas tilanne. Hienoa, jos hommat alkavat sujumaan jo paremmin! Piristi minunkin päivääni.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä hain ihan muun lääkärintod perusteella kun pyysivät kelalta laittaan hakemuksen. Kuvailin pilkuntarkasti päivittäistä elämää ja sitä miten sairaus vaikuttaa siihen. Ajattelin et alimman saan. Sainkin korotetun ja puolelta vuodelta takautuvasti. Iloinen ylläri oli!

Saako kysyä että mikä sairaus teillä? :) Jos jaksat kertoa. Itsekin laitoin piiitkän lisäselvityslapun mukaan :D

Sairastan itse reumaa ja minä siis hain ja sain itselleni. Joskus aikaisemmin olen saanut kustannusten takia alinta. Nyt ajattelin, että teen todella tarkan selonteon kun haaveissa oli josko sais sit myös fysioterapiaa. Ja niinhän tuo irtos. Tosi iloinen olin! =)

siis reumaan tuota tukea?

Niin. Vammaistukea. Onko siinä jotain outoa?? Reumahan on invalidisoiva sairaus. =O

Alkuperäinen kirjoittaja =O:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä hain ihan muun lääkärintod perusteella kun pyysivät kelalta laittaan hakemuksen. Kuvailin pilkuntarkasti päivittäistä elämää ja sitä miten sairaus vaikuttaa siihen. Ajattelin et alimman saan. Sainkin korotetun ja puolelta vuodelta takautuvasti. Iloinen ylläri oli!

Saako kysyä että mikä sairaus teillä? :) Jos jaksat kertoa. Itsekin laitoin piiitkän lisäselvityslapun mukaan :D

Sairastan itse reumaa ja minä siis hain ja sain itselleni. Joskus aikaisemmin olen saanut kustannusten takia alinta. Nyt ajattelin, että teen todella tarkan selonteon kun haaveissa oli josko sais sit myös fysioterapiaa. Ja niinhän tuo irtos. Tosi iloinen olin! =)

siis reumaan tuota tukea?

Niin. Vammaistukea. Onko siinä jotain outoa?? Reumahan on invalidisoiva sairaus. =O

Tai ainakin oli. Nykyään saadaan useimmiten kai hyvin kurin joten ei se ihan automaatti ole että reuman takia sais. Mutta monet vuosikymmeniä sairastaneet jo lapsena sairastuneet kyllä saa.

mä sain sairaalan sosiaalihoitajalta apua tuon kaavakkeen täyttämiseen.Tosiaan joka ikinen lääkärissä käyntikin tulee merkata siihen.Saadaan sitä korkeinta vammaistukea nyt.

Mulle yks lääkäri sanoi äskettäin et lääkärit ei sitä tyrkytä eivätkä monet lääkärit siitä edes tiedä. Ite niitä pitää osata kysellä tai sit kela pyytää hakemusta jos muista tiedoista käy ilmi että oikeus siihen voisi olla.

Mulle yks lääkäri sanoi äskettäin et lääkärit ei sitä tyrkytä eivätkä monet lääkärit siitä edes tiedä. Ite niitä pitää osata kysellä tai sit kela pyytää hakemusta jos muista tiedoista käy ilmi että oikeus siihen voisi olla.

Joo tämän tulin todellakin huomanneeksi |O

Mulle on joskusu vuonna miekka ja kirves Kelan täti sanonut että laita nyt lappuihin että oot raskaanankin (esikoiselle siis hain ja kakkosta odotin) en nyt muista sainko tuolla hakukerralla alinta vai korotettua.

Kerran olen myös tehnyt valituksen kun ei eka kerralla mennyt niinkuin kuvittelin, eli ei tullut korotettua vaan alinta. Meillä oli silloin iho-oirein maito- vilja-allergia ja reagoi vielä ties mihin kaikkeen muuhun, sopivia ruoka-aineita taisi olla käytössä 5-7.
Muistan laittaneeni valitukseen liitteeksi kauppakuittia, kerroin kuinka tuolle yhdelle lapselle joutuu tekemään kaikki ruuat eri astioissa, keittiö siivottava monta kertaa päivääs jotta ei saa isompien murusia lattialta tai muualta.
Ihoa rasvattava useita kertoja päivässä, pyykki pestävä erikseen, silitettävä yms.
Siis oikein tuollainen rautalanka versio piti vääntää...

Niin ja toki peukut pystyssä

siis mitä?? saako atooppisen ihon takia vammaistukea? :o
pitääpä lääkäriltä kysyä kun ollaan taas vaihteeks moiselle monissa torstaina, kaksi eri antibioottia syöty ja edelleen jätkä märkii..

Yhteistyössä