pitäiskö viedä lapsi lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en osaa itse päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en osaa itse päättää

Vieras
4 päivää räkätauti, 2 päivää oli kuumetta, nyt ei oo. Vuporokauden oli haukkuva yskä, ehkä siis laryngiitti. se meni ohi. Yskä on edelleen kumisevan kuuloinen, ei niin haukkuva. keltainen paksu räkä valuu, rohisee kyllä. Pienillä keuhkputket on niin pienet, että voi rohista siksi ja lima jää usein kurkkuun ja rohisee. Korvat tuntuu olevan vielä ok. Mietin vaan tuota räkäisyyttä ja tuntuu että välillä on raskas hengittää kun on niin tukkoinen. Mutta ei siis kuumetta. Ikää 11 kk.

Ihan vaan näyttämisen ilosta en jaksa lähteä lääkäriin, pitää mennä bussilla kahden lapsen kanssa ja siinä on vaivansa.

miltä teistä kuulostaa? En osaa päättää mitä tekisin.

kun mietin just sitä ettei kuumetta oo ja eikös se yleensä oo näillä pienillä merkki siitä että on korvaissa tai keuhkoissa jotain...kuume kesti tosiaan vuorokauden vaan ja eilenkin oli jo kuumeeton. Tukkoinen vaan tosissaan.

Minä vien aina kun paksu räkä alkaa valua. Meillä kirkas muuttuu paksuksi siinä vaiheessa kun tarvitaan antibiootit. Yleensä korviin :( Ja päättänyt myös olen että vien aina kun alan miettiä veisinkö. Musta viestin kirjoittaminen tänne on ihan kauheaa!! Mitä siinä menettää jos vie ja mitään ei olekaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kun mietin just sitä ettei kuumetta oo ja eikös se yleensä oo näillä pienillä merkki siitä että on korvaissa tai keuhkoissa jotain...kuume kesti tosiaan vuorokauden vaan ja eilenkin oli jo kuumeeton. Tukkoinen vaan tosissaan.

Ei aina ole sen merkki :)

Mutta katsele, kuuntele lastasi. Sinähän oman lapsesi paremmin tiedät ja kerroin vain mitä omieni kanssa tekisin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Äiskä:
Minä vien aina kun paksu räkä alkaa valua. Meillä kirkas muuttuu paksuksi siinä vaiheessa kun tarvitaan antibiootit. Yleensä korviin :( Ja päättänyt myös olen että vien aina kun alan miettiä veisinkö. Musta viestin kirjoittaminen tänne on ihan kauheaa!! Mitä siinä menettää jos vie ja mitään ei olekaan?

Niinkuin sanoin, mulla on aika työ lähteä sinne lääkäriin, ihan helposti en llähde bussilla 20 km päähän kahden kanssa. ja rahaakin se vie, harmittaa jos menee turhaan.

täällä hoitaja vastaa: jos lapsella on laryngiitti, menee kotihoidolla. Haukkuvaan yskään ja hengenahdistuspuuskaan auttaa kylmä ja raitis ilma. Vie lapsi ulos tai avoimen ikkunan alle. Nukuta pystyssä, jos mahdollista puoli-istuvaan asentoon. Myös höyryinen kostea pesuhuone auttaa hengittelyyn, mutta kuumassa on ankala olla, älä siis vie saunaan ja liian lämmin pesuhuonekin voi ahdistaa. Kiehuvan veden äärellä höyryhengittelyä en kuitenkaan suosittele. Voi ehkä jopa pahentaa oireita mikäli siis on laryngiittiä. Laryngiittiin on saatavilla kyllä hyvät inhaloitavat lääkkeet, jotka lääkärissä saa hengitellä hapen kanssa. Jos tilanne pahenee, mene lääkäriin sitten. Tauti kestää saman aikaa hoidat sen kotona tai käyt lääkärissä, kyseessä siis virus. Pikaista paranemista! Ylihuomenna on jo terveempi :)

mä soittaisin sinne neuvontapuhelimeen ja kysyisin eka. minusta ei kuulosta pahalta.aikalailla tavan flunssa kurkunpääntulehduksen jälkeen. jos lapsi syö, juo, pissaa ja on ihan ns normaali muuten niin ei hätää. eli ei itkuinen ja väsynyt ja kipeän oloinen.

Yhteistyössä