Pitäiskö tästä ihan loukkaantua... (miehen äidin käytöksestä häissämme)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Karoliina"

Vieras
Olen hämilläni ja ihmeissäni. Miehen äiti on kyllä antisosiaalinen persoona, mutta tämä meni jotenkin yli kaiken hyvän maun..

Menimme uudenvuodenaattona naimisiin ja kuulin nyt jälkeenpäin mitä hän oli möläytellyt hääjuhlassamme. Vanhempani ovat siis eronneet ja äitini perheineen sekä isän uusi perhe istuivat omissa pöydissään. Mieheni äiti oli mennyt isäni pöytään ja sanonut kaikkien sukulaisten kuullen, että hän ei tiedä mikä tässä on takana ja mikä teidän historiassa mättää, mutta hän tulee nyt kumminkin esittäytymään virallisesti kaikille. Siis miksi sanoa jotain tuollaista?! Mikä ihmeen syy ja idea siinä voi olla? Osoittaa mitä mieltä oikeasti on? Loukata? He ovat edelleen mieheni isän kanssa yhdessä.

En keksi mikä tuossa oli takana ja kyllä tekisi kieltämättä mieli ottaa selvää..

Antisosiaalinen jos on niin tuollainen kommentti nyt voi lipsahtaa vahingossakin. Kannattaisi ehkä antaa asian vaan olla hänen oma häpensä, jos ei osaa sujuvasti toimia ja hallitse small talkkia.

Mutta kaikestahan voi tietenkin loukkaantua jos haluaa.

Ei kuulosta ollenkaan pahantahtoiselle vaan vain vähän tökerölle.
En loukkaantuisi.

Onnittelut naimisiinmenon johdosta.
:)

Kiitos paljon :)

No juu, tökeröä se nyt vähintäänkin oli.. En ole kovin helposti suutahtavaa sorttia ja oman historian ymmärrän joillekin hankalaksi mieltää kun on isää ja isäpuolta ja monta äitiä ;) Mutta sitä en oikein ymmärrä että miksi pitää mitään sanoa mennessään tilanteeseen jossa tietää historian tällaiseksi - miksei vaan voi mennä omana itsenään esittäytymään ja unohtaa se mitä siellä taustalla nyt on jos on..?

[QUOTE="Karoliina";25356926];) juu, voi olla että tämä vaan kolahti nyt ikävästi itsetuntoon ja pitäis unohtaa koko juttu.[/QUOTE]

Minulla on miniäkokelas joka taannoin selitti minulle lapsuuden perhesuhteensa.
Hän on uusioperheestä, jossa oli "minun, sinun ja meidän lapsia" ja jotta asia ei olisi liian helppo niin miehen "omat" lapset eivät olleet miehelle mitään biologista sukua vaan hänen entisen vaimonsa edellisestä suhteesta.

Tapa jolla tyttö tuon kertoi oli lempeän huvittunut ja ehkä pikkuisen "ylpeäkin" ja tajusin pointtinsa. Se, mitä hän kertoi oli oikestaan se, että hänellä jo lapsuudenkodin perintönä poikkeuksellisen hyvät valmiudet kohdata normeista poikkeaviakin tilanteita ja etsiä luovia aidosti toimivia ratkaisuja.
Laskin ja lasken plussaksi.

:)

Onkohan ap nyt liian kriittinen?
Luulenpa, ettei anoppi saisi edes hengittää joissakin kohdissa ollenkaan.

:) Hengittäminen sallittua!

Ehkä saatan olla liian herkkä ja kriittinen tässä kohtaa, myönnän sen. Perhemallini kun ei ole ihan sieltä perinteisimmästä päästä.. hmm.. No, mutta kuitenkin. Harmitti vaan tuollainen "kannanotto" jonka miehen äiti esitti. On muuten vaikea vielä puhua ANOPISTA - on sen verran tuore titteli ;)

Itselläni on anoppi, joka möläyttelee milloin mitäkin. Jopa niin, että oma isäni tuli häittemme jälkeen kysymään, onko ko tyypillä kaikki muumit laaksossa. Itse olen ottanut sen kannan, että minä en ole todellakaan vastuussa hänen käytöksestään ja jos ei osaa käyttäytyä, niin oma on häpeänsä.
Välimme ovat viileät ja jäykät mutta asialliset. Yritän pitää suuni kiinni, kun vierailemme, vaikka useinkin tekisi mieli antaa tulla tuutin täydeltä. Kuitenkin kyseessä on mieheni isä ja lasteni isoäiti ja koen että heille on tärkeämpää, että välit säilyy edes jonkinlaisena.
Tsemppiä! Anoppi-miniä suhteet vaan on aika usein jo valmiiksi niin tulehtuneet.

Kuulostaa tökeröltä, mutta ehkäpä anoppiakin jännitti. Ehkä jopa kuvitteli että ei voisi kumpaakin vanhempaasi tervehtiä ilman että tarvitsee jonkun puolelle asettua, siis luuli että välit ovat todella kylmät kun eripöydissä istuvat. Jos toistuu niin kannattaa vakavasti keskustella asiasta anopin ja miehesi kanssa yhdessä. Älä vielä tässä vaiheessa loukkaannu! Onnea tuoreelle avioparille :)

Olisi voinut sujua jouhevammin, jos olisitte esitelleet heidät toisilleen jo ennen seremoniaa...

Näin, ja sekin ehkä outoa, ettet ole ilmeisesti juuri mitään koskaan aiemminkaan perheestäsi kertonut miehesi vanhemmille.

Ei kuulostanut ilkeältä anoppi vaan tökeröltä, ehkä on tosiaan taitamaton noissa sosiaalisissa kanssakäymisissä.

Onneksi kuulit vasta jälkeenpäin, etkä siellä häissä.

[QUOTE="joku";25357563]Näin, ja sekin ehkä outoa, ettet ole ilmeisesti juuri mitään koskaan aiemminkaan perheestäsi kertonut miehesi vanhemmille.

Ei kuulostanut ilkeältä anoppi vaan tökeröltä, ehkä on tosiaan taitamaton noissa sosiaalisissa kanssakäymisissä.

Onneksi kuulit vasta jälkeenpäin, etkä siellä häissä.[/QUOTE]

No, kyllä minä jotain olen perheestäni kertonut mutta tuota noin.. miten sen nyt nätisti sanoisi.. Miehen äidin kanssa on hyvin hyvin vaikea keskustella mistään tai ylipäätään kertoilla mitään itsestään - hän päällepäsmää omilla asioillaan.

Mä suosittelisin että anna vaan olla.

Itsekin olen täysin eri aaltopituudella oman anoppini kanssa. Olenkin ottanut sen asenteen että annan juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hän ei ole siis mitenkään ilkeä tai pahaa tarkoittava ihminen vaan tuppaa möläyttelemään mitä ihmeellisempiä asioita. Meillä onkin onneksi 350km välimatkaa, minkä takia uskonkin väliemme pysyvän hyvinä ja lämpiminä.

[QUOTE="vieras";25357819]Peesi tähän. Mistä ihmeestä anoppi edes tunnisti morsiamen isän ja äidin, ja vastaasti heidän uudet puolisonsa? Kyllä esittelyn olisi kuulunut tehdä morsian / sulhanen... oli aikaa tai ei.[/QUOTE]

Esittelyn hoiti sisareni - heti hääjuhlan alkuun. Hän esitteli kaikki vieraat toisilleen.

[QUOTE="vieras";25357819]Peesi tähän. Mistä ihmeestä anoppi edes tunnisti morsiamen isän ja äidin, ja vastaasti heidän uudet puolisonsa? Kyllä esittelyn olisi kuulunut tehdä morsian / sulhanen... oli aikaa tai ei.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä ja miksi ihmeessä - kyllä sä ihmetyksen aiheita maailmasta löydät jos niitä kaipaat, voi taivas...!

Ei kai se anna lupaa olla törkeä jos ei ole ollut mahdollisuutta ennen häitä tavata kaikkia uusia sukulaisia??!

Kyllä saat vielä monta hernettä nenusta kaivaa, mikäli tuosta jaksat loukkaantua. Anoppi oli toki tökerö, mutta eikö asia kannata enneminkin ohittaa hymähdyksellä ja olankohotuksella, kun alkaa sitä pohtimaan ja loukkaantumaan siitä? Varsinkin, jos kyseessä on tunnetusti hieman antisosiaalinen henkilö?

[QUOTE="karoliina";25357878]Esittelyn hoiti sisareni - heti hääjuhlan alkuun. Hän esitteli kaikki vieraat toisilleen.[/QUOTE]

Häh? Miten pienet häät teillä oikein oli?