Pitäiskö neuvolassa esittää tyhmää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apsi

Vieras
Musta tuntuu, että tuonne lastenneuvolaan mennessä pitäisi esittää vähän höynää, jotta se terkka pääsisi työnsä puolesta neuvomaan... Semmoinen maku vaan jäi nyt noista parista visiitistä jotka olen sinne ehtinyt tehdä. Tunnelma meni omituiseksi, kun vaikka täti kuinka kyseli, se ei löytänyt yhtään ongelmaa johon antaa apua. Vauva syö hyvin, calmetten pistoskohta on ok, napa oli siisti, olen nostanut d-vitamiiniannosta ohjeen mukaan, me käydään ulkona jne.

Tottakai ne nyt joutuu siellä kyselemään nuo kaikki, ymmärrän kyllä, mutta tätiä ei tuntunut oikein miellyttävän, kun mulla ei ollut oikein kysyttävää, enkä tarvinnut neuvoja. Kai mun täytyy ensi kerraksi keksiä joku juttu, jota voisin kysyä, mutta mikähän se olis?

On mullakin ongelmat... =)

Joo, kun en mä kehtaa tehdä sitä ilmeisintä, ja kysyä terkalta suoraan, harmittaako sitä joku. Kun nehän esittää sen kysymyksensä, että "Onko sulla mitään kysymistä?" Siihenhän voisi periaatteessa heitttää mitä vaan, mutta en kehtaa, kun siellä tarvis käydä vielä jokusen kerran ton poitsun kanssa.

Usko pois, terveydenhoitaja on vain mielissään kun ei ole mitään ylimääräistä päänvaivaa ja murehdittavaa! Niitä ongelmaperheitä alkaa olemaan jo ihan riittävästi joten jos tulee vastaan perhe jolla asiat kunnossa niin se tuskin terveydenhoitajaa häiritsee :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotan:
Voithan sä aina tehdä ongelman siitä calmetesta. Että olisko sitä kuitenkaan pitänyt ottaa ja onkohan siitä kuitenkin enemmän haittaa kuin hyötyä. :D
Asian ohi, mutta annetaanko calmette vielä?

Terkuin vuosi sitten synnyttänyt, muttei enää muista.
:ashamed:

Täällä meillä ei ole just nyt muita noin pieniä neuvolan asiakkaina, senkin takia niillä on aikaa syynätä meitä. Toisaalta tosi kiva, kun ei hukuta massaan, ja toisaalta ne ehtii sitten nuuskia ihan kaikki muutkin jutut läpi. Mutta ainakin neuvolaan saa varmasti ajan jos tulee asiaa, viimeistään seuraavalle päivälle, ellei jo kuluvallekin.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Voithan sä aina tehdä ongelman siitä calmetesta. Että olisko sitä kuitenkaan pitänyt ottaa ja onkohan siitä kuitenkin enemmän haittaa kuin hyötyä. :D

Ei anneta kuin riskiryhmille. Näin oli jo 12/2007 kun esikoisen sain, ja nyt neuvolassa arvioitiin taan tulijan tarvetta calmetteen.

Ei kuulu enää automaattisesti rokotusohjelmaan, mutta sen saa pyytämällä. Suvussa on yksi, jolla on ollut tubi lähiaikoina, joten otettiin rokote, niin ei tarvi jokaista lenssua pelätä, joka noille isomummoille sun muille tulee, niille kun ei ole rokotetta koskaan annettu.

Ei anneta kuin riskiryhmille. Näin oli jo 12/2007 kun esikoisen sain, ja nyt neuvolassa arvioitiin taan tulijan tarvetta calmetteen.
Ok, noin muistelinkin. :)

No mulla oli aikanaan sellainen neuvolatäti äitiysneuvolassa, ettei koskaan kysynyt yhtään mitään. Otti ne pakolliset verenpaineet, painot ja muut ja istui sitten hiljaa ja odotti, että älyän lähteä. Oli sekin aika ahdistavaa. :/

Meillä kans neuvolassa kysytään, että oisko jotain asiaa mielen päällä, vaivaako jokin asia... noei, ei.. Joka kerta olen noin sanonut, jos ei kerta ole mitään ongelmaa tai kysyttävää, niin miksi sitten tikusta asiaa vääntämään. Kerroinkin yhdellä kerralla terkalle, että mä soittelen aikasta paljon äiteelle, jos jotain ongelmaa ilmenee ja kysyn häneltä. Joten neuvolaan tullessa ongelmakohdat on jo selvitetty :D
Nyt meillä on ollut tosi nuori terkka lastenneuvolassa sijaisena ja hän sitten ajan käytti siihen, että kertoili mitä hänen oma, samanikäinen lapsensa tekee... =) No ihan sama...

Yhteistyössä